Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Vilkki
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003
Viesti
Kirjoittaja Vilkki » Ti Helmikuu 22. 21:39:09 2005
Kävin tänään granadalla dynossa ja pysäytin kellot 73.5 kw:n lukemiin. Tuloksen rajuudesta huolimatta kaikki toimi moitteetta, paitsi
Rullat näytti auton nopeudeksi 100km/h ja auton oma mittari 140km/h
Tota ei kai renkailla enää korjata? Eli onko ainut vaihtoehto perän vaihto harvempaan?? Vai onko mittarit sovitettu johonkin tiettyyn perään? Ja jos on niin mistä sen tietää mikä mihinkin kuuluu?
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ti Helmikuu 22. 21:54:24 2005
noita nopeusmittareita pitäisi saada jotenkin kalibroitua. en tiedä kuinka tai mistä, kun en ole asiaa tutkinut, mutta näin oon esson baarissa kuullut puhuttavan.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ti Helmikuu 22. 22:02:23 2005
Mittarin neulan alla on ainakin jousi joka palauttaa sen nollaan.
Sitä voi ainakin kääntää jotta neula liikkuu hieman vaikeammin ylös.
En tiedä paljonko sillä voi muuttaa näyttämää.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Ti Helmikuu 22. 22:03:52 2005
type 9 vaihteistossa on mittarin vaijerin liitoksen vastapuolella tulppa(kahden euron kokoinen kuppi) jonka alla on muovi ratas.
näitä on erihampaisia ja värisiä jolla voi mittari virhettä "virittää"
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » Ti Helmikuu 22. 22:46:35 2005
Juu ja näitä "mittarin välityksiä" saa Hopalta mutta ei ole kauhian ilmaisia. Muistaakseni 30e luokkaa mokoma muovirulla Type-9:siin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
rspete
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
Viesti
Kirjoittaja rspete » Ti Helmikuu 22. 23:43:53 2005
Kierrosluku mittaritki heittää. Ajettiin äsken kaverin kans peräkkäin ja
minulla näytti sekä apex etta autokake 3200 ja kaverilla samanlaisessa
autossa 2500 vakio mittarilla. Kumpiko lie ollu oikein.
Jäsen 623
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
-
Hena
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Viesti
Kirjoittaja Hena » Ti Helmikuu 22. 23:47:01 2005
rspete kirjoitti:Kierrosluku mittaritki heittää. Ajettiin äsken kaverin kans peräkkäin ja
minulla näytti sekä apex etta autokake 3200 ja kaverilla samanlaisessa
autossa 2500 vakio mittarilla. Kumpiko lie ollu oikein.
Mulla ainakin jätätti vakio kiekkamittari aika reilusti verrattuna autometeriin. On vissiin aika yleistä..
Toyota Supra TT
-
Bliz
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Bliz » Ti Helmikuu 22. 23:52:58 2005
Kuin myös orkkis jätättää.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5
-
ckolli
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja ckolli » Ke Helmikuu 23. 5:34:27 2005
Hyväksytty nopeusmittarin virhe on 10%.
RsPete: Cossun oma rundimittari heittää.
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ke Helmikuu 23. 8:07:43 2005
Olen kans huomannut että oma kiekkamittari heittää verrattuna autometeriin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Vilkki
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003
Viesti
Kirjoittaja Vilkki » Ke Helmikuu 23. 11:04:35 2005
Mikäs on sitten varma konsti löytää sinne laatikkoon oikeen kokoinen ratas. MUTU
Entäs saako sen kierrosluku mittarin tarkastettua parhaiten millä. Päästömittarissa näkyi kierrokset mutten tajunnu sitä kattoa. Milläs sitä säädetään??
Hyväksytty nopeusmittarin virhe on 10%.
Laskinko oikein että mulla olis tollaset 40% vaikuttaa aika paljon tohon matkamittari lukemaankin. Esim öljynvaihtoväli mittarista katottuna 10000 ja oikeesti 14000km. Tosin kulutukseen pitäis olla positiivinen vaikutus. Tosin kulutus on nyt 10-15l/100km joten parempi olla siihen puuttumatta.
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Ke Helmikuu 23. 13:15:37 2005
rspete kirjoitti:Kierrosluku mittaritki heittää. Ajettiin äsken kaverin kans peräkkäin ja
minulla näytti sekä apex etta autokake 3200 ja kaverilla samanlaisessa
autossa 2500 vakio mittarilla. Kumpiko lie ollu oikein.
Näitä joskus aikanaan vertailtiin ja just siinä heitti nopeus ja kierrokset orkkisvälityksiin nähden jos nyt puhe ex kolli kossusta. Asia on helppo todeta laskemalla, muilla täsmäsi mutta ei siinä. Joten heittoon voi olla osasyynä mittarivirheiden lisäksi joskus vaihtunut välitys tiuhempaan. Omassa kossussa aikanaan kierrokset näytti alhaalla melkein oikeeta mutta ylhäällä jätätti melkein 500 rundia. Orkkismittareihin ei kannata luottaa, tosin orkkis nop.mittari näyttää tosi tarkasti.
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ke Helmikuu 23. 17:20:14 2005
kiekkamittarin piirilevyssä on trimmeri josta pitäisi saada säädettyä kierrokset kohdalleen.
Vilkki
pakokaasutesterin kierroslukumittari ei pidä paikkaansa kauhean tarkasti. sen perusteella ei voi säätää kierroksia. se ottaa lukeman tärinän muutoksista ei kierrosluvusta.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
Vilkki
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003
Viesti
Kirjoittaja Vilkki » Ke Helmikuu 23. 23:15:10 2005
Siis kyseessä on mittari joka ottaa tietonsa tulpanjohtoon laitettavan anturin kautta.
Mittaako se tärinää, ei kai
Korjatkaa jos olen aivan väärässä. Mikä sitten on tarkka keino saada näyttö kohdalleen?
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ke Helmikuu 23. 23:51:07 2005
Vilkki kirjoitti:Siis kyseessä on mittari joka ottaa tietonsa tulpanjohtoon laitettavan anturin kautta.
Mittaako se tärinää, ei kai
Korjatkaa jos olen aivan väärässä. Mikä sitten on tarkka keino saada näyttö kohdalleen?
ahaa, no siis yleensä noissa testereissä on ollut sellainen magneetilla tai ruuvilla tuleva anturi joka mittaa tärinää. toi tulpanjohtoon asetettava voisi jopa olla kohtuullisen tarkka laitekin. no tulpanjohdosta mitattaessa tai TDC anturista mitattuna saa riittävän tarkan arvon.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
xrissane
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja xrissane » To Helmikuu 24. 17:11:32 2005
Onko kellään kokemusta moisen mittarivirheongelman poistamisesta MT75 -laatikosta? Rattaita lienee samalla tavalla saatavillla...
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » To Helmikuu 24. 23:25:30 2005
no jos ihan mutulla heitän, niin kokonaisvälitykseen lähimmäksi sopiva ratas, ja loput säädetään sieltä siipicossun mainitsemasta jousesta. voisimpa vaikka kysästä töissä tuota, ihan mielenkiintoinen asia toi.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
-Terppa-
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
- Paikkakunta: Ilmajoki
Viesti
Kirjoittaja -Terppa- » Pe Helmikuu 25. 13:00:37 2005
Omassa hopassa heitti nopeusmittari jonkun verran kun vaihdoin sinne
sierran varvikellollisen mittariston, korjasin ongelman siten että
purkasin kannet auki ja sitten käänsin viisarin esim 80kympin kohtaan
sitten kiinni siitä härvelistä mikä pyörii sen viisarin mukana siellä mittariston sisällä ja kääntää tikkua sen heiton verran oikeean suuntaan.
-uuuh olipas sekava teksti, toivottavasti homma hieman selvisi tuosta

# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
-
jouni
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja jouni » La Helmikuu 26. 21:46:59 2005
xrissane kirjoitti:Onko kellään kokemusta moisen mittarivirheongelman poistamisesta MT75 -laatikosta? Rattaita lienee samalla tavalla saatavillla...
Fordilta löytyy. Hintaa vedetyllä rattaalla n. 8€.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///