Moottorien sopivuudesta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

hihnala
Ylläpitäjä

Moottorien sopivuudesta

Viesti Kirjoittaja hihnala » La Maaliskuu 5. 3:17:54 2005

Mahtaakohan 97` mk6 escortin turbodiesel kone mennä 87` mk4 escorttiin heittämällä? vai minkälaista modifointia tulisi tehdä? ihan huvikseen kysäisen jos tälläiseen operaatioon joskus rupeaisi.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » La Maaliskuu 5. 8:31:43 2005

varmaaan joutuu teetättää vetarit? ellei mk4escortin laatikko käy uuteen koneeseen kiinni? koneen kiinnikkeet voi olla et joutuu tekemään, tuskin kuitenkaan mitään suurempaa estettä olis? :roll:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » La Maaliskuu 5. 8:32:55 2005

Eikös Mk4:ää ole 1.8D:llä tehtykin, että periaatteessa kaikki osat pitäisi löytyä valmiina.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Maaliskuu 5. 9:31:44 2005

eihän sen laatikon pitäisi on gelma olla, rs turboissakin käytetään td:n lootaa (mtx75?) koska se kestää paremmin.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Maaliskuu 5. 10:54:38 2005

samiharju kirjoitti:eihän sen laatikon pitäisi on gelma olla, rs turboissakin käytetään td:n lootaa (mtx75?) koska se kestää paremmin.
Mistäs sä moista olet lukenut? Kenellä on TDn loota RST:ssä?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Maaliskuu 5. 11:38:26 2005

Ainakin express-escorttia on tehty 1.8 dieselillä. 1.8 koneeseen saattaa käydä myös 1.6 dieselin korva, mutta en tiedä varmaksi. Samansukuisia moottoreita ovat kuitenkin. 1.6 dieselin korvia vaan löytyy helpommin.
Jäsen #606

mk4zetec
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja mk4zetec » La Maaliskuu 5. 14:36:08 2005

JesseT kirjoitti:
samiharju kirjoitti:eihän sen laatikon pitäisi on gelma olla, rs turboissakin käytetään td:n lootaa (mtx75?) koska se kestää paremmin.
Mistäs sä moista olet lukenut? Kenellä on TDn loota RST:ssä?
mulla on rst:ssä mtx75
escort rs cosworth -94
escort mexico 1600gt -73
mb 124 300tdst 24v

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Maaliskuu 5. 14:53:21 2005

Onko se TD:stä?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

mk4zetec
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja mk4zetec » La Maaliskuu 5. 15:05:51 2005

ei kun mk5 xr3i:stä
escort rs cosworth -94
escort mexico 1600gt -73
mb 124 300tdst 24v

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » La Maaliskuu 5. 15:33:18 2005

fast fordissa on ollu muutamassa rst:ssä diiselin aski.
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Maaliskuu 5. 15:46:48 2005

Orsts2 kirjoitti:fast fordissa on ollu muutamassa rst:ssä diiselin aski.
Juu, mutta ei turbodieselin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin