Kytkimestä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Kytkimestä
Eli koneremontin yhteydessä vaihdoin S.A.F.F.A.n 6-lapasen jousitetun sintterilevyn ja jäykemmän asetelman. Ongelma on se että liikkeelle lähdössä tuppaa ravistelemaan aika pahasti. Eli mistä vois tollanen johtua? Ja onko ihan normaalia? Ensimmäiset lähdöt sujuvat aina ihan hyvin ilman ravistusta mutta vähän ajan päästä alkaa liikkeelle lähdöissä tuo ravistus. Ja toinen asia on se että kytkin ottaa ihan ylhäältä mutta vaikka sen painais ihan pohjaan ja vaihtelee vaihteita niin ne ei mene ihan puhtaasti sisään vaan tuntuu että kytkin ei olis kunnolla pohjassa.
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
No siis joku epätasapaino tuli mullekin ekana mieleen, mutta kun sitä ei heti tapahdu sitä ravistusta. Esim. pistät auton käyntiin pitkästä aikaa, annat käydä lämpöseks ym. ja kun lähtee peruuttelemaan pihasta pois niin antaa luistattaa ja ei ravista yhtään.. Ravistus alkaa vasta muutaman kilometrin ajon päästä..ckolli kirjoitti:Ravistelu voi johtua huonosti tehdystä keskityksestä, vastinpintojen epätasaisuudesta...
Vaihda kytkinpolkimen juuressa oleva säätösysteemi uuteen. Ovat usein hajalla.
Voiko se säätösysteemi antaa periks? Meinaan ku se ottaa kuitenkin ihan ylhäällä se kytkin..
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Pitäisi varmaan tehdä siitä säädöstä manuaalinen niin toimii paremmin.
Se säätö on vähän tyhmästi tehty koska se löysää vaijerin kun polkimen päästää yläasentoon.
Mulla on kans jäykempi asetelma ja välillä ei tahdo saada vaihteita päälle.
Tuntuu että jostain antaa periksi.
Itse laitoin siihen uraan jossa vaijeri menee niin pneumatiikka putkea palan että vaijeri kulkisi hieman ylempää.
Se säätö on vähän tyhmästi tehty koska se löysää vaijerin kun polkimen päästää yläasentoon.
Mulla on kans jäykempi asetelma ja välillä ei tahdo saada vaihteita päälle.
Tuntuu että jostain antaa periksi.
Itse laitoin siihen uraan jossa vaijeri menee niin pneumatiikka putkea palan että vaijeri kulkisi hieman ylempää.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Se tekee mulla juurikin tota luistaa nappaa luistaa nappaa.. eikä vaikuta kierrokset eikä kuorma..JesseT kirjoitti:Mulla ravistaa saffa kanssa aika rajusti. Se siis nappaa luistaa nappaa luistaa nappaa... jatkuvasti. Tätä se tekee silloin kun kytkintä on nostamassa liian pienillä kierroksilla tai sitten kun vaan vääntö kasvaa liian suureksi.
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
90% varmuudella (kokemusta) väitän tuon johtuvan väljästä laatikon vetoakselin laakerista (lue pääakseli)...Hena kirjoitti: No siis joku epätasapaino tuli mullekin ekana mieleen, mutta kun sitä ei heti tapahdu sitä ravistusta. Esim. pistät auton käyntiin pitkästä aikaa, annat käydä lämpöseks ym. ja kun lähtee peruuttelemaan pihasta pois niin antaa luistattaa ja ei ravista yhtään.. Ravistus alkaa vasta muutaman kilometrin ajon päästä..
Voiko se säätösysteemi antaa periks? Meinaan ku se ottaa kuitenkin ihan ylhäällä se kytkin..
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Saattaa olla monen asian yhteisvaikutusta.
Sintteriin kun vaihdetaan on ensiarvoisen tärkeää että vastinpinnat on sorvatut ja suorat. Huom! Sorvaus vauhtipyörälle vaikka olisi suora.
Itsellä 2wd cosan vauhtipyörässä oli sinistymien (3kpl) myötä kohoumaa hieman ja vaihdoin suosiolla toiseen vauhtipyörään.
4wd:n vauhtipyörässä harvemmin moista ongelmaa on, koska siellä on limppua takana enemmän. Sinistymät mulla oli juuri siinä kohdassa missä vähiten materiaali on vähiten.
Vakio (uusi) paineasetelma mulla oli ja kesti +400hv ja +500Nm.
Mulla oli saffassa sitä ongelmaa, että jos auto oli ollut paikallaan sammutettuna niin kytkin ei ikäänkuin irrottanut heti, vaan piti startata vapaalla jonka jälken homma toimi.
Muut luisto-ongelmat joita oli (ei minulla) johtuivat vaijerin automaattisäädöstä joka ei toiminut kunnolla.
Sintteriin kun vaihdetaan on ensiarvoisen tärkeää että vastinpinnat on sorvatut ja suorat. Huom! Sorvaus vauhtipyörälle vaikka olisi suora.
Itsellä 2wd cosan vauhtipyörässä oli sinistymien (3kpl) myötä kohoumaa hieman ja vaihdoin suosiolla toiseen vauhtipyörään.
4wd:n vauhtipyörässä harvemmin moista ongelmaa on, koska siellä on limppua takana enemmän. Sinistymät mulla oli juuri siinä kohdassa missä vähiten materiaali on vähiten.
Vakio (uusi) paineasetelma mulla oli ja kesti +400hv ja +500Nm.
Mulla oli saffassa sitä ongelmaa, että jos auto oli ollut paikallaan sammutettuna niin kytkin ei ikäänkuin irrottanut heti, vaan piti startata vapaalla jonka jälken homma toimi.
Muut luisto-ongelmat joita oli (ei minulla) johtuivat vaijerin automaattisäädöstä joka ei toiminut kunnolla.
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Toi limppu ilmeisesti vähän vetelee,kun käy kuumana. Oma oli poisotettaessa sininen ja sorvattua sitä ei normaali terällä oikein saanut. Piti laittaa hiontakivi persmirkeliin ja se sorviin kiinni,että saatiin pinta tasaiseksi.Nyt kuitenkin ensimmäisten koeajojen perusteella näyttäis toimivan hyvin ja kytkässä hyvät pidot.Kytkimenä Ap Racingin jäykempi asetelma ja massalevy.
#446