Jarrusatulan asennusrasva?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Jarrusatulan asennusrasva?
Oon huoltamassa noita perinteisiä M16 satuloita, mutta millä rasvalla kokoessani avitan männät pesiinsä? Onko siihen joku ihan oma tahnansa? Mitä sinne ei saa pistää? On kaikki uudet kumit ja tiivisteet.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1276
- Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
- Paikkakunta: Ylikiiminki
- Viesti:
Jarrusylinterirasvaa, löytyy biltemastakin.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
jarrut
Ratsastan jonkinverran aiheella. Jarrupäivytystä tehdessä otin vanhat yksimäntäsatulat irti ja molemmista satuloista oli pölysuojat pullahtaneet paikoiltaan. Niillä on kunnostuksen jälkeen ajettu 20000km, tosin paljon radalla.
Tuumailin että onko syynä juuri tuo rasva jota asennuksissa käytin, kova kuumuus vai Motonetin "laadukkaat" varaosat.
Tuumailin että onko syynä juuri tuo rasva jota asennuksissa käytin, kova kuumuus vai Motonetin "laadukkaat" varaosat.
-
- Ylläpitäjä
Re: jarrut
Ei se liika rasva ole hyväksi. Itellä häipyi elämäni ensimäisen jarruremontin jälkeen jarrut toiselta puolelta.. Syy.. Rasvaa "vähän" liikaa.. Sitä kun laittaa sivelemällä niihin osiin ja heiluttelee edestakaisin mahdollisuuksien mukaan + voitelee kumit, niin enemmän on hyötyä kuin haittaa..Ari kirjoitti: Ratsastan jonkinverran aiheella. Jarrupäivytystä tehdessä otin vanhat yksimäntäsatulat irti ja molemmista satuloista oli pölysuojat pullahtaneet paikoiltaan. Niillä on kunnostuksen jälkeen ajettu 20000km, tosin paljon radalla.
Tuumailin että onko syynä juuri tuo rasva jota asennuksissa käytin, kova kuumuus vai Motonetin "laadukkaat" varaosat.
Kuumuuskaan ei nyt niin vaikuta jarujen kumiosiin.. Jos vaikuttaa kunnolla, niin ne yleensä sulaa


-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Lähinnä mietin että millasia ominaisuuksia siltä rasvalta vaaditaan? Töissä ois impulssinaulaimissa käytettävää voitelurasvaaa, jota laitetaan O-renkaisiin ja pakoläppiin. Kestää hyvin kuumaa, mutta on aika notkeeta ja varmaan häviäisi aikanaan. Eli tarviiko ton rasvan olla sielä aina voitelemassa, vaiko vaan asennusta helpottamassa?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Ylläpitäjä
Sen rasvan ominaisuuksillahan ei sikäli ole väliä, kunhan ei jäykisty pakkasessa, säilyttää ominaisuutensa myös kuumassa ja ei tuhoa/vaurioita kumiosia. Sinne jarrumännän ja sylinterin seiniin kannattaa laittaa ihan jarrunestettä, samaten kuin siihen sylinterin kumirenkaaseenkin.. Pelaa varman päälle, että ei reagoi jarrunesteen kanssa. Mahdollisuus on pieni, mutta seuraukset sitäkin *it*umaisemmat.MouTine kirjoitti:Lähinnä mietin että millasia ominaisuuksia siltä rasvalta vaaditaan? Töissä ois impulssinaulaimissa käytettävää voitelurasvaaa, jota laitetaan O-renkaisiin ja pakoläppiin. Kestää hyvin kuumaa, mutta on aika notkeeta ja varmaan häviäisi aikanaan. Eli tarviiko ton rasvan olla sielä aina voitelemassa, vaiko vaan asennusta helpottamassa?
Liukupinnoille satulaan ym. käy ihan tavallinen rasvakin, mutta niillä on *itumaisuuden nimissä ominaisuutena jäykistyä pakkasessa, niin palat kuluu tois-puoleisesti. Tuo impulssinaulaimen rasva voi olla aavistuksen liian ohutta, jos nyt ajattelen sama ainetta jota tarkoitat.. Kumille se käy, mutta siihen liukuminnalle, jossa se satula kelluu, suosittelen kyllä jotakin muuta.. Tuo jarruvaseliini on kyllä ostamisen arvoinen niin toimiipahan varmasti..
Toivottavasti on apua?
Edit; Ja se rasva on suojana korroosiolta, mutta kyllä se helpottaa asennustakin.. Purkaminen on seuraavalla kerralla kivempaa, kun kaikki liikkuu

Edit II; Ja ei tarvitse vaihtaa vuoden päästä toista jarrupalaa...

-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
PowerUp! Eii oo pakkasia eikä kelluvia liukupintoja. Kesä Capri ja kaksimäntäinen M16 satula. Eli sama satula joka on Taunuksessa, Escortissa ja Cortinassa. Niin siis meinaat että sitä rasvaa ei tarvi/kannata laittaa siihen tiivisterenkaaseen? Voitelu siis perustuu siihen että jarruneste voitelee sitä käytössä, mutta entäs asennuksessa?
No nyt käteen osu 400g tuubi Sentinel SL-123R punaista vaseliinin kaltaista rasvaa jota poijjaat tuolla Rallysystemssissä laittaa Bilstein iskareiden kanssa runkoputkeen. Tuote seloste lupaa ainakin ihan kaikkea. Ei tapa siittiöitä...
No nyt käteen osu 400g tuubi Sentinel SL-123R punaista vaseliinin kaltaista rasvaa jota poijjaat tuolla Rallysystemssissä laittaa Bilstein iskareiden kanssa runkoputkeen. Tuote seloste lupaa ainakin ihan kaikkea. Ei tapa siittiöitä...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
jarrurasva
Muistaakseni en rasvaa ylettömästi laittanut. Meneehän se mäntä rasvan kanssa helpommin paikoilleen, menee toki jarrunesteelläkin sivelemällä.
Seuraavalla kerralla en rasvaa pölysuojaa kun ei siitä mitään hyötyäkään ole. Ainoastaan männän kumin ja nyt on laadukkaamat kumiosatkin. ne mitkä putkahti ulos oli pbr-merkkiset ja nyt Ate.
Seuraavalla kerralla en rasvaa pölysuojaa kun ei siitä mitään hyötyäkään ole. Ainoastaan männän kumin ja nyt on laadukkaamat kumiosatkin. ne mitkä putkahti ulos oli pbr-merkkiset ja nyt Ate.
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
mitään öljyä ei saa laittaa.. esim wd40, crc ja muut ruosteen irrottajat on ehdottomalla EI listalla, turvottaa jarrukumeja ja sitten männät vetää jumii ja jarrut jää laahaamaan, ainoastaan puhdas siliconi tai sitten just se jarruihin tarkoitettu rasva ja pultteihin yms.. kuparitahnaa samoin jarrupalojen päätyihin "liukupintoihin"
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
jarrut
Noo nii kun ei tässä sairaslomalla flunssaisena muutakaan tekemistä ole, nii pyöritin käsissä noita pölysuojakumeja.
Ate:ssa fordin-logo ostettu kuitenkin AD-varaosaliikkeestä. Kunnollinen terävä olake joka pitää pölysuojan paikoillaan jarrusatulan urassa.
Motonetin pbr:ssä pyöreä olake, luiskahtaa pois paikoiltaan kun jarrupalat liki loppu ja mäntä suht ulkona.
Tämmöstä jos nyt ketään kiinnostaa... kuumehoureisena sänkyyn takas
Ate:ssa fordin-logo ostettu kuitenkin AD-varaosaliikkeestä. Kunnollinen terävä olake joka pitää pölysuojan paikoillaan jarrusatulan urassa.
Motonetin pbr:ssä pyöreä olake, luiskahtaa pois paikoiltaan kun jarrupalat liki loppu ja mäntä suht ulkona.
Tämmöstä jos nyt ketään kiinnostaa... kuumehoureisena sänkyyn takas