OHC -> cortina mk1

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

OHC -> cortina mk1

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Huhtikuu 19. 11:22:48 2005

Taitaa olla öljypohjan patti väärässä päässä eli ei mene paikalleen, mitäs tehdään?

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Huhtikuu 19. 12:34:49 2005

uus öljypohja..
eikös tämäkin kuulus classic osioon?

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Huhtikuu 19. 13:00:34 2005

m_pajula kirjoitti:uus öljypohja..
eikös tämäkin kuulus classic osioon?
Joo, ton mä tajusin itekkin :D. Mut saisko jostain suoraan tai edes melkein suoraan? ...mun hitsaustaidoille kokonaan uuden tekeminen on todellinen haaste.

Niin ja tähän topikkiin vois kanssa yhdistää kysymyksen että mikä vauhtipyörä + kytkin pitäs laittaa? Tarkotus laittaa 1.6 ohc mk1 cortinan pitkäkeppiseen laatikkoon.

Jeps. Kyllä tälle oikee paikka taitaa olla toi classic puoli.

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Huhtikuu 19. 13:05:21 2005

mitenköhän jos ottas kentti corttiinan ö-pohjan ja ohc:n ö-pohjan + vähä peltiä ja räkis kasaan...
mä voisin muuten tehä mut ei oo corttinaa mihin mallata öljy pohjaa,pohjat kyllä ois..

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Huhtikuu 19. 13:23:35 2005

m_pajula kirjoitti:mitenköhän jos ottas kentti corttiinan ö-pohjan ja ohc:n ö-pohjan + vähä peltiä ja räkis kasaan...
mä voisin muuten tehä mut ei oo corttinaa mihin mallata öljy pohjaa,pohjat kyllä ois..
Oiskohan jollain kuvia minkä verran siellä on pelivaraa? ...mulla ei itellä oo toi auto ollu koskaan kasassa kun sain sen "pahvilaatikoissa" :D.

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Huhtikuu 19. 15:59:28 2005

miteköhän öljytikun paikka?
jotenkin suoraan pohjasta??

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Huhtikuu 19. 19:34:34 2005

No, jos nyt oikein ymmärsin ton otsikon niin ois tarkotus laittaa OHC kone corttiinaan.
Eikös toi nyt ois helpoin tehdä niin, että leikkaa ohc:n omasta pohjasta ensin liiat pois ja tekee sitten uuden poteron kummalle puolelle tahansa. Tässä tapauksessa ymmärsin, että hammastangon etupuolelle.

Broidilla on yksi alunperin escorttia varten tehty ohc:n ö-pohja, johon on tehty toi potero juuri etupuolelle koneen paikalleen laittoa helpottamaan. Se on muistaakseni takaa eteen ensin ihan tasainen ja sitten siihen on vain hitsailtu pellistä sellainen aika kulmikas potero.
Öljytikun ei pitäs olla mikään ongelma, koska kyllä sinne takapuolellekkin öljypohjan sisään pitää sen verran jäädä tyhjää tilaa, että tikku sopii menemään paikalleen. Näin ainakin muistelen itse asian ymmärtäneeni, kun kysyin sitä ton broidin pohjan rakentajalta.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ti Huhtikuu 19. 21:47:03 2005

Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Huhtikuu 19. 21:58:04 2005

Teemu.R kirjoitti:Meniskö cortinaan viistokeula RS 2000 ekkerin öljypohja?
kyllä siinäkin on syvennys "väärässä päässä".

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Huhtikuu 19. 22:25:09 2005

Voin yrittää napata tosta iteltä löytyvästä pohjasta kuvan ja jos joku sais vielä sen tänne näytille niin se kertos enemmän kuin sata sanaa.

Vastaa Viestiin