2.0 is ohc turbo

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Fortti479
Ylläpitäjä

2.0 is ohc turbo

Viesti Kirjoittaja Fortti479 » To Huhtikuu 21. 9:27:18 2005

jos laittaa turbo saabin veivit ja kuplan takomännät niin mikä mahttaa tulla puristus suhteeksi, joskus olin kuulevani et se olis joku kasin pintaan.

Mistäs mahtais saada isommat suuttimet eihän vakiot riitä ku 0,7 ahdoille?

Kiitoksia vaan :D

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re: 2.0 is ohc turbo

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Huhtikuu 21. 10:01:49 2005

Fortti479 kirjoitti:jos laittaa turbo saabin veivit ja kuplan takomännät niin mikä mahttaa tulla puristus suhteeksi, joskus olin kuulevani et se olis joku kasin pintaan.

Mistäs mahtais saada isommat suuttimet eihän vakiot riitä ku 0,7 ahdoille?

Kiitoksia vaan :D
hakua kun käyttää niin löytyy varmasti vastaus,asiaa on puitu todella paljon..
käytätkö vakio efiä vai onks sulle tulossa megasquirt?suuttimiksi vaikkapa jotkut cossun suuttimet riippuen teho tavotteista tottakai..

EDIT: tossa on puristussuhteen laskemisesta juttua.. http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewtopic.php?t=86643
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Huhtikuu 21. 11:15:52 2005

Jos en hirveän paljon valehtele niin pikkusen yli7 :roll: ,mutta kysy yv viestillä hilteriltä sen pitäs tietää kun se tekee itelle just semmosta pannua 8) :wink:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 2.0 is ohc turbo

Viesti Kirjoittaja jjs » To Huhtikuu 21. 21:34:52 2005

Fortti479 kirjoitti:jos laittaa turbo saabin veivit ja kuplan takomännät niin mikä mahttaa tulla puristus suhteeksi, joskus olin kuulevani et se olis joku kasin pintaan.

Mistäs mahtais saada isommat suuttimet eihän vakiot riitä ku 0,7 ahdoille?

Kiitoksia vaan :D
Riippuu männästä (veivin lisäksi); kahta eri dekkikorkeutta, ja männän halkaisijasta.

Mitkä on vakiot? Olisi helpompi verrata muihin....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Huhtikuu 22. 2:46:28 2005

No oman ymmärrykseni mukaan noi "turbosaabin" veivit on samat kuin vakiot eli pituus 134mm ja silloin noilla matalemmilla kuplan männillä (lakikorkeus 35mm) männät tulee lohkon tasoon.

Kuplan korkeammat männät on 39,6mm lakikorkeudeltaan ja noita mäntiä on yleensä käytetty OHC:n vakio f-mallin kankien (pituus 127mm) kanssa, jolloin mäntä jää n. 2,5 mm lohkon tason alapuolelle ja puristukset putoaa. Muistaakseni tolla konstruktiolla puristukset on 2,0:n vakiokannella n. 7,5, mutta pitää tietenkin laskea tapauskohtaisesti.

Kun männät jää lohkon tason alapuolelle on pelivaraa sovittaa toi puristussuhde sopivaksi kantta/lohkoa laskemalla. Ja laskettaessa pitää myös ottaa huomioon käytettävän kannentiivisteen paksuus (vakio n. 1,25mm)

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Huhtikuu 22. 12:32:34 2005

MikkoT kirjoitti:No oman ymmärrykseni mukaan noi "turbosaabin" veivit on samat kuin vakiot eli pituus 134mm ja silloin noilla matalemmilla kuplan männillä (lakikorkeus 35mm) männät tulee lohkon tasoon.
Mulla jäi 0.4mm alle dekkitason. En sitten tiedä oliko mäntiä sorvailtu, kun käytettynä ostin?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Huhtikuu 22. 13:24:53 2005

paperman kirjoitti:
MikkoT kirjoitti:No oman ymmärrykseni mukaan noi "turbosaabin" veivit on samat kuin vakiot eli pituus 134mm ja silloin noilla matalemmilla kuplan männillä (lakikorkeus 35mm) männät tulee lohkon tasoon.
Mulla jäi 0.4mm alle dekkitason. En sitten tiedä oliko mäntiä sorvailtu, kun käytettynä ostin?
Ei niitä sinun mäntiä kyllä pitänyt olla sorvailtu :wink:
Toi on mahdollista, että jää vähän alle.

Tietääkö kukaan OHC:n vakiomännän tarkan lakikorkeuden?
Sitten ois helppo laskea teoriassa toi korkeus, koska vakiomännät tulee dekkitasoon.

Mutta toi 0,4mm allekkin taitaa olla liian vähän, jos tavoitteena on puristussuhteen lasku tonne kasin tietämiin.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Huhtikuu 22. 15:23:16 2005

mun 205-lohkoisen vakiomännät tuli tasalle ja vw mahlet (39,6mm) jäi 2,2mm alemmas, puristusuhde tasan 8:1 näillä eväillä. vakio veivit siis paikallaan.

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » La Huhtikuu 23. 13:33:19 2005

omassa koneessa edellisen omistajan mukaan kuplan mahlella 92mm ja olikos se 34 pk:lla +turbosaabin veivit jäi mäntä dekin alle 0.7mm
tiedot on muistista
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Fortti479
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Fortti479 » Su Huhtikuu 24. 19:24:27 2005

Jos laittaa saabin vevit ja kuplan männän 35mm. ja tällöin mäntä tulee lohkon tasoon niin eikö puristussuhde ole sama kuin vakio :?:
Täytyykö tällöin suurentaa palotilaa jotta puristussuhde laskisi :?:

Entä kossun suuttimet, sopiiko sähköliittimet is johtosarjaan :?:

Vastaa Viestiin