Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Fortti479
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Fortti479 » To Huhtikuu 21. 9:27:18 2005
jos laittaa turbo saabin veivit ja kuplan takomännät niin mikä mahttaa tulla puristus suhteeksi, joskus olin kuulevani et se olis joku kasin pintaan.
Mistäs mahtais saada isommat suuttimet eihän vakiot riitä ku 0,7 ahdoille?
Kiitoksia vaan

-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » To Huhtikuu 21. 10:01:49 2005
Fortti479 kirjoitti:jos laittaa turbo saabin veivit ja kuplan takomännät niin mikä mahttaa tulla puristus suhteeksi, joskus olin kuulevani et se olis joku kasin pintaan.
Mistäs mahtais saada isommat suuttimet eihän vakiot riitä ku 0,7 ahdoille?
Kiitoksia vaan

hakua kun käyttää niin löytyy varmasti vastaus,asiaa on puitu todella paljon..
käytätkö vakio efiä vai onks sulle tulossa megasquirt?suuttimiksi vaikkapa jotkut cossun suuttimet riippuen teho tavotteista tottakai..
EDIT: tossa on puristussuhteen laskemisesta juttua..
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewtopic.php?t=86643
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » To Huhtikuu 21. 11:15:52 2005
Jos en hirveän paljon valehtele niin pikkusen yli7

,mutta kysy yv viestillä hilteriltä sen pitäs tietää kun se tekee itelle just semmosta pannua

-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » To Huhtikuu 21. 21:34:52 2005
Fortti479 kirjoitti:jos laittaa turbo saabin veivit ja kuplan takomännät niin mikä mahttaa tulla puristus suhteeksi, joskus olin kuulevani et se olis joku kasin pintaan.
Mistäs mahtais saada isommat suuttimet eihän vakiot riitä ku 0,7 ahdoille?
Kiitoksia vaan

Riippuu männästä (veivin lisäksi); kahta eri dekkikorkeutta, ja männän halkaisijasta.
Mitkä on vakiot? Olisi helpompi verrata muihin....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Pe Huhtikuu 22. 2:46:28 2005
No oman ymmärrykseni mukaan noi "turbosaabin" veivit on samat kuin vakiot eli pituus 134mm ja silloin noilla matalemmilla kuplan männillä (lakikorkeus 35mm) männät tulee lohkon tasoon.
Kuplan korkeammat männät on 39,6mm lakikorkeudeltaan ja noita mäntiä on yleensä käytetty OHC:n vakio f-mallin kankien (pituus 127mm) kanssa, jolloin mäntä jää n. 2,5 mm lohkon tason alapuolelle ja puristukset putoaa. Muistaakseni tolla konstruktiolla puristukset on 2,0:n vakiokannella n. 7,5, mutta pitää tietenkin laskea tapauskohtaisesti.
Kun männät jää lohkon tason alapuolelle on pelivaraa sovittaa toi puristussuhde sopivaksi kantta/lohkoa laskemalla. Ja laskettaessa pitää myös ottaa huomioon käytettävän kannentiivisteen paksuus (vakio n. 1,25mm)
-
paperman
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Viesti
Kirjoittaja paperman » Pe Huhtikuu 22. 12:32:34 2005
MikkoT kirjoitti:No oman ymmärrykseni mukaan noi "turbosaabin" veivit on samat kuin vakiot eli pituus 134mm ja silloin noilla matalemmilla kuplan männillä (lakikorkeus 35mm) männät tulee lohkon tasoon.
Mulla jäi 0.4mm alle dekkitason. En sitten tiedä oliko mäntiä sorvailtu, kun käytettynä ostin?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Pe Huhtikuu 22. 13:24:53 2005
paperman kirjoitti:MikkoT kirjoitti:No oman ymmärrykseni mukaan noi "turbosaabin" veivit on samat kuin vakiot eli pituus 134mm ja silloin noilla matalemmilla kuplan männillä (lakikorkeus 35mm) männät tulee lohkon tasoon.
Mulla jäi 0.4mm alle dekkitason. En sitten tiedä oliko mäntiä sorvailtu, kun käytettynä ostin?
Ei niitä sinun mäntiä kyllä pitänyt olla sorvailtu
Toi on mahdollista, että jää vähän alle.
Tietääkö kukaan OHC:n vakiomännän tarkan lakikorkeuden?
Sitten ois helppo laskea teoriassa toi korkeus, koska vakiomännät tulee dekkitasoon.
Mutta toi 0,4mm allekkin taitaa olla liian vähän, jos tavoitteena on puristussuhteen lasku tonne kasin tietämiin.
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Pe Huhtikuu 22. 15:23:16 2005
mun 205-lohkoisen vakiomännät tuli tasalle ja vw mahlet (39,6mm) jäi 2,2mm alemmas, puristusuhde tasan 8:1 näillä eväillä. vakio veivit siis paikallaan.
-
heka
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Viesti
Kirjoittaja heka » La Huhtikuu 23. 13:33:19 2005
omassa koneessa edellisen omistajan mukaan kuplan mahlella 92mm ja olikos se 34 pk:lla +turbosaabin veivit jäi mäntä dekin alle 0.7mm
tiedot on muistista
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
Fortti479
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Fortti479 » Su Huhtikuu 24. 19:24:27 2005
Jos laittaa saabin vevit ja kuplan männän 35mm. ja tällöin mäntä tulee lohkon tasoon niin eikö puristussuhde ole sama kuin vakio
Täytyykö tällöin suurentaa palotilaa jotta puristussuhde laskisi
Entä kossun suuttimet, sopiiko sähköliittimet is johtosarjaan
