OHC lämpötila-anturi

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

OHC lämpötila-anturi

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ma Toukokuu 2. 22:56:22 2005

Onko kellään havaintoja kuinka suuri resistanssi kuuluisi OHC:n mittarin lämpötila-anturin antaa, sanotaanko vaikka 80-100 asteen lämpötiloissa.
Kun tahtoo se ko. mittarinneula pojottaa punasella kokoajan. Laitoin vasta kannen nippuun ja paikalleen, ja koska sain särettyä alkuperäisen anturin, niin hain varaosaputkasta siihen uuden. Mitä nyt keittelin sitä anturia, niin vastukset meni suurinpiirtein näin; 80 asteessa 80 ohmia ja sadassa asteessa 50 ohmia. Mittasin sitten anturin vastuksen jälleen koneen käydessä, niin kone kyllä käy normaalilämpötilassa vaikka mittarin mukaan melkein keittää. Tässä nyt arvuuttelen, että ostinko väärän anturin vai eikö mittari vain pelaa. Se kyllä näytti suuria lämpöjä ennen kansiremppaakin, vanhalla anturilla.

Niin ja kottero on 87, ja alkuperäinen anturi oli mallia musta kierreliittimellä.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90