Sierraan lisää tehoa...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ripaj86
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Marraskuu 5. 10:05:16 2003
Paikkakunta: Orivesi

Sierraan lisää tehoa...

Viesti Kirjoittaja ripaj86 » Su Toukokuu 8. 19:41:13 2005

Autoni on Ford Sierra DOHC -92 kat
Auto on automaatti, onko mitään järkevää vaihtoehto saada lisää tehoa/meno haluja. Auton täytyy olla tulevaisuudessakin automaatti vaihteinen, koska jalkani vaatii sitä...
Mitä vaihtoehtoja suosittelisitte...

On mielessä käynyt tekniikan vaihto scorpionista mutta niitä ei meinaa suomesta löytyä tai sit ne on kovan hintaisia...

Turbotus ei kannata katalysaattorin ja MAZDA:n tekemän kannen takia

Kiitos jo etukäteen

Terv: Risto

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Su Toukokuu 8. 19:45:35 2005

Tässähän se menee...

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Su Toukokuu 8. 20:12:29 2005


samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Toukokuu 9. 11:29:03 2005

vastaus on vee niinku voima.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Toukokuu 9. 12:14:00 2005

samiharju kirjoitti:vastaus on vee niinku voima.
aargh!
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ma Toukokuu 9. 13:49:38 2005

Jos nyt jätetään nuo 60-luvun malmikasat omaan arvoonsa, niin katselisin sinne pellin alle Scorpion 2.3 16V:tä tai Mondeon 2.0 Zetecciä.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Toukokuu 9. 14:55:38 2005

Hessu kirjoitti:Jos nyt jätetään nuo 60-luvun malmikasat omaan arvoonsa, niin katselisin sinne pellin alle Scorpion 2.3 16V:tä tai Mondeon 2.0 Zetecciä.
24-valve ei taida olla ihan 60-luvun tuote, mutta kun lukee tota automaatin korjaus juttua niin tulee mieleen ettei A4LD:n eteen ehkä sitä kutosta kannata laittaa.
2.3 kone Scorpiosta tomaatin kanssa on varmaan takavetoiseen Sierraan ihan hyvä vaihtoehto, laatikko pitää ottaa varmaan samasta autosta? Kone on vähäpäästöinen niin ei tule ongelmia senkään asian kanssa, ym. linkissä Dohc viritys siitäkin puhutaan.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Toukokuu 9. 15:32:46 2005

2.3 DOHC Scorpiosta. Noita saa saksasta edullikkaasti ( 2-3500 euroa suomeen tuotuna koko auto ) mutta tietenkään ei voi tietää missä kunnossa kone on oikeasti. Koska etsiskelet koko tekniikkaa niin sitten lienee purkupaikka olemassa. Muut roippeet myymällä kone jää edullisemmaksi kuin irto-osina ostettuna.

Sitten toinen vaihtoehto on cossun tekniikka mutta mikä laatikko kestää :D

Molemmat tavat ovat melko hinnakkaita, ainakin minulle olisivat.

Ehkäpä pitäisin auton vakiona ja ajelisin noilla tehoilla.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ma Toukokuu 9. 16:07:27 2005

Olen Ukormin kanssa samaa mieltä. Virittäminen on kallista. Pidä auto nykykuntoisena tai myy se ja osta hieman pirteämpi peli tilalle. Autosi nykyarvolla ja sen virittämiseen uppoavilla rahoilla löytyy varmasti jokin jo valmiiksi nykyistä Sierraasi pirteämpi auto.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Toukokuu 9. 16:10:21 2005

Sitä 24V masiinaa mä tarkoitinkin, taitaa olla turha essexiä sorvata vähäpäästöiseen autoon?

Silti, nelonen ei ole vaihtoehto :-)

nimim. 5kpl V6 fordeja :twisted:

ripaj86
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Marraskuu 5. 10:05:16 2003
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja ripaj86 » Ma Toukokuu 9. 21:38:55 2005

Kiitos paljon vihjeistä... ei kai se teho ole tärkein täytyy vain ajaa tyylillä...

Salkkujen tilalle joku kartio härveli tuomaan imu ääniä ja pieniä putkisto muutoksia...

Tulihan tuossa saatua toinen DOHC moottori jota vois yrittää kohennella lievällä kädellä ja käydä dynolla mittaamas tulokset...

Vaihtaa sit vakio kone jos ei meinaa kestää... ;)

Vastaa Viestiin