Onkos tuo hydraulinen (koneen öljynpaineella toimiva) vai pelkästään jousikuormitteinen...?
Motti olisi kasassa, mutta pyörittäessä on n. 3-4mm klappi vauhtipyörän ulkokehältä mitattuna. Siis männät liikkuu heti, mutta venat vasta pienen klapin jälkeen. Välys tuntuu olevan jakopäässä.
Kiristin oli lukittuna ennen irroitusta ja vapautin vasta kun oli takaisin paikoillaan. Kiristimessähän on reikä, josta kiristimen saa vapautettua ja puristettua pohjaan. Ei ole siis ollut kokonaan purettuna, vaan vain kokooonpuristettuna.
Vai häviääkö tuo klappi sitten kun koneen käynnistää ja öljynpaineen nousee? Eikös ainakin DOCH:ssa homma toimi noin?
2.9i 12V jakopään ketjun kiristin
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
2.9i 12V jakopään ketjun kiristin
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Juup, kaverin timmiä kuplan konetta pyöriteltiin ja siinä oli vastaavalla tavalla välystä, tosin vähemmän. Eli ilmeisesti tuo välys tulee kiertokangen laakereista, männänrenkaista jne ja se kertautuu vauhtipyörän ulkokehällä muutaman millin klappina. Eli motti kasaan, pellin alle ja kovaa ajoa.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///