Nyt tarttis apuva,meni saakeli remppahommat pieleen.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Nyt tarttis apuva,meni saakeli remppahommat pieleen.

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Maaliskuu 16. 12:49:54 2005

Cossuun tarttis hammastanko saada kunnostettuun ,kun on väljää aika tavalla.

Fordi ei toimita enää uusia ohjausvaihteita,eikä korjaussarjojakaan.
Onkohan sama juttu muillakin cossun osilla?

Kysytty on stockman auto ,kivitila ,tero anttila ja autoracing.
Rally racesta en ole toistaiseksi saanut ketään kiinni,siellä ei tunnu kukaan koskaan olevan paikalla.

Saksasta kuulemma jostain ehkä saa. Ei vaan ole toi saksankielen taito hallussa ja liikkeistä siellä ei hajuakaan.

Rupeaa mahikset olemaan hiukan heikoilla ja tuleekin jo mieleen ,josko tavallisen sierran tehostettu ohjausvaihde mahtais sopia cossuun.

Vinkit olis tosi tervetulleita ,ei ton cossien taival tohon nyt voi hyytyä.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ke Maaliskuu 16. 12:54:12 2005

Ettei vaan sopis kuule normi Sierran tanko.. Uudenmaan Autossa (Ford) Lohjalla tilaavat osat Ruotsista. En tiedä sitten tilaavatko muuallakin.

Yks osa mitä itse jäin kaipaamaan mitä ei AutoRacingistäkään löytyny oli T5 laatikon takastefa, no mut ton saa Englannista.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Maaliskuu 16. 12:57:31 2005

Viime kesänä löytyi korjaussarja Autoracingiltä, mutta sieltä olet näköjään jo kysynyt.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Maaliskuu 16. 12:57:46 2005

Eiks cossukassa ole sama tanko ku diesel sierrassa?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Maaliskuu 16. 12:59:55 2005

ohaus tankoja on sitten 1000 erinlaista sierrassa.
jos sulla on ZF ohjain niin atoy auttaa
09 68271 on puh numero
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Maaliskuu 16. 13:01:43 2005

sierra friikki kirjoitti:ohaus tankoja on sitten 1000 erinlaista sierrassa.
jos sulla on ZF ohjain niin atoy auttaa
09 68271 on puh numero
Camgears merkkistä ne cossuun tarjoovat ,mutta vois tonne soittaa.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Maaliskuu 16. 14:29:14 2005

Kossussa on ihan oma hammastanko ei sovi muitten, pyörät kääntyy aika paljon vähemän kossussa kuin tavan sierrassa. Tavan sierran tangolla ottaa renkaat kiinni vakaajaan / runkoaisoihin, koitettu on.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ke Maaliskuu 16. 14:40:02 2005

Skorppi kirjoitti:Kossussa on ihan oma hammastanko ei sovi muitten, pyörät kääntyy aika paljon vähemän kossussa kuin tavan sierrassa. Tavan sierran tangolla ottaa renkaat kiinni vakaajaan / runkoaisoihin, koitettu on.
Mulla ottaa sisäreunaan 17" renkaat kiinni.. Ja on vissiin orkkis Sierran tanko. Ihme että on kiekot saatu muutoskatsastettuu. Mut ei kyllä muualle kiinni ota. :roll:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Maaliskuu 16. 16:26:35 2005

Skorppi kirjoitti:Kossussa on ihan oma hammastanko ei sovi muitten, pyörät kääntyy aika paljon vähemän kossussa kuin tavan sierrassa. Tavan sierran tangolla ottaa renkaat kiinni vakaajaan / runkoaisoihin, koitettu on.
Joo toi pitää varmaan paikkaansa. Sen verran on huonompi kääntösädekkin cossussa normaalisti.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Maaliskuu 16. 17:34:23 2005

Cossussa nopeempi ohjaus ja renkaiden maksimikääntyvyys paljon pienempi kun tavan sierrassa.
Toyota Supra TT

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ke Maaliskuu 16. 17:37:10 2005

Skorppi kirjoitti:Kossussa on ihan oma hammastanko ei sovi muitten, pyörät kääntyy aika paljon vähemän kossussa kuin tavan sierrassa. Tavan sierran tangolla ottaa renkaat kiinni vakaajaan / runkoaisoihin, koitettu on.
millä ton asian saa kuntoon. monella todennäköisesti on cossussa normi tanko kuten myös minulla.jos asentaa jotkut rajoittimet sinne??
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ke Maaliskuu 16. 21:20:37 2005

Ohjaus, tuenta ym. sydeemejähän ei "saisi" säätää itse, mutta voihan sinne hammastangon reunoihin laittaa jotkin esim. puristuskiinnikkeiset klemmarit hieman rajoittamaan.. Eri asia, kauanko kestää.. En ainakaan itse alkaisi hitsaamaan/poraamaan riekää rajoitintapille.. Pian sitä ajetaan samalla tavalla kuin meidän kaivuria. Keula ylhäällä, jarruilla ohjetan :lol:

Edit; Sorry typoja. Sormet kouristelee vieläkin flatout maratonista..

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Maaliskuu 17. 7:44:22 2005

80-90 Escortteihin saa ainakin Fordilta ihan "steering rack limiter kit" nimistä sarjaa. En löytänyt vastaavaa Sierraan, mutta tuota sarjaa tai sen periaatetta voisi soveltaa varmaan sierraankin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Toukokuu 13. 11:46:47 2005

Skorppi kirjoitti:Kossussa on ihan oma hammastanko ei sovi muitten, pyörät kääntyy aika paljon vähemän kossussa kuin tavan sierrassa. Tavan sierran tangolla ottaa renkaat kiinni vakaajaan / runkoaisoihin, koitettu on.
Mulla sellainen ongelma, eli kääntäessä ottaa vanne kiinni raidetankoihin! Vissiin kääntyy liikaa? Saako tuohon nelikko Cossuun vielä noita hammastankoja mistään?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Toukokuu 13. 11:59:17 2005

JesseT kirjoitti:80-90 Escortteihin saa ainakin Fordilta ihan "steering rack limiter kit" nimistä sarjaa. En löytänyt vastaavaa Sierraan, mutta tuota sarjaa tai sen periaatetta voisi soveltaa varmaan sierraankin.
Kerrotko hieman lisää, mitä tuo tarkoittaa ja mitä sisältää? Tuolla jotenkin rajoitetaan hammastangon liikettä? Mitä muuttuu?

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Toukokuu 13. 12:35:52 2005

paperman kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Kossussa on ihan oma hammastanko ei sovi muitten, pyörät kääntyy aika paljon vähemän kossussa kuin tavan sierrassa. Tavan sierran tangolla ottaa renkaat kiinni vakaajaan / runkoaisoihin, koitettu on.
Mulla sellainen ongelma, eli kääntäessä ottaa vanne kiinni raidetankoihin! Vissiin kääntyy liikaa? Saako tuohon nelikko Cossuun vielä noita hammastankoja mistään?
onkohan sulla raidetangon päät oikeat ja oikein päin.
mulla oli yksi nelari jonka toin ja siinä oli molemmilla puolilla vasemman puolen raidetangon pää.
oikean puolen pää otti vanteeseen kiinni kun käänsi laitaan.nimittäin raide tanko ei ole samassa linjassa pallo nivelen kanssa ja jos päät on väärin päin niin vanne ottaa tankoon kiinni.

lisäksi
olen nähnyt sierran ( joku mun tarhasta) missä on raide tangon päässä kolmiomainen lisäke joka vastaa olka-akselissa olevaan osaan jossa on pultti ja mutteri joka rajoittaa kääntymistä.
ja se näytti alkuperäiseltä osalta.
pitääpi etsiskellä sitä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Toukokuu 13. 13:06:45 2005

Täytyypä tutkailla tuo vaihtoehto!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Toukokuu 13. 15:47:17 2005

fordilta ei saa enään niitä korjaussarjoja, mutta ei ne nyt mitään ameriikan ihmeitä ole. soittelet atoylle, jos ei niiltä löydy suoraan, niin otat ne holkkit purat sen ohjaustehostimen, ja kävelet jonnekin laakeri yms. liikkeeseen, josta kysyt.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Toukokuu 13. 23:25:22 2005

Hectori kirjoitti:fordilta ei saa enään niitä korjaussarjoja, mutta ei ne nyt mitään ameriikan ihmeitä ole. soittelet atoylle, jos ei niiltä löydy suoraan, niin otat ne holkkit purat sen ohjaustehostimen, ja kävelet jonnekin laakeri yms. liikkeeseen, josta kysyt.
Tänään kävin kysymässä Ford-liikkeeltä ja ainakin 4wd cossuun saa hammastangon korjaus kamat! Hintaa 270 euroa.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Toukokuu 14. 0:53:45 2005

jos en väärin muista niin se on sillain että vaikka kone niitä tuntee ja periaatteessa on saatavilla, niin tulee peruutettuna takaisin tilaus. yhden kaverin autoon niitä metsästettiin tossa joku vuositakaperin, ja sellaiseen vastauksen sain. pitäneepä kysästä uudestaan mikä on tilanne nyt, kun töihin palailen.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » La Toukokuu 14. 12:03:51 2005

Hectori kirjoitti:jos en väärin muista niin se on sillain että vaikka kone niitä tuntee ja periaatteessa on saatavilla, niin tulee peruutettuna takaisin tilaus. yhden kaverin autoon niitä metsästettiin tossa joku vuositakaperin, ja sellaiseen vastauksen sain. pitäneepä kysästä uudestaan mikä on tilanne nyt, kun töihin palailen.

Juuri näin kävi mullekkin. Listoilta löytyy ,mutta loppupeleissä ei osia saa.

Nyt on uusi "käytetty" paikoillaan ja klappia ei ole. Täytyypi koittaa tutkia vanhaa hammastankoa jossain vaiheessa. Josko sen saisi vaikka kunnostettua.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » La Toukokuu 14. 13:11:59 2005

Kun näkis tuon hammastangon sisuskalut livenä! Saattaisi saada tehtaalla jyrsittyä moiset osat?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Toukokuu 14. 15:20:30 2005

tälläset osat siihen hammastangon korjaussarjaan kuuluu. eli noi vihreellä tähdellä merkityt. eli ei siellä nyt mitään kauhean ihmeellisiä noppia ole mukana. tiivisteet saa kaupasta suoraan, ja loput pyöreät osat pystyy tekemään itse jos on sorvi ja hieman taitoa. alkuperäisen tangon vain purkaa ja ottaa malliksi ne kuluneet osat. tekee hieman mittauksia ja avot, tulee hyvä. ja ollenkaan kaikkiahan ei edes tarvitse välttämättä itse valmistaa, vaan vain se/ne vaurioitunut osa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vastaa Viestiin