motorcraftin jäykkyyssäädettävät iskarit ??

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jaakkoki
Ylläpitäjä

motorcraftin jäykkyyssäädettävät iskarit ??

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Toukokuu 14. 16:52:53 2005

Onko kyseinen merkki tehnyt nuita (jäyk. säädettäviä) sierraan ? Siksi rupesin kyselemään, kun ostin yhet tollaset etuiskarit ja niihin on stanssattu teksti "adjustable", joka ainakin minun mielestäni tarkoittaa säädettävää.

tarrassa taisi lukea motorcraft auto superflex tjsp.

miten nuita jäykkyyksiä sitten käytännössä muutellaan? patruunaa jotenkin kääntelemällä vai ?

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » La Toukokuu 14. 17:21:14 2005

On tehnyt. Säätö tapahtuu siten, että painat iskarin täysin pohjaan ja sitten käännät vartta. Huomaat kyllä kun painat sitä kasaan että siellä on jonkinlainen boori eli ei painu joka asennossa ihan pohjaan.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Toukokuu 14. 17:27:39 2005

Jay kirjoitti:On tehnyt. Säätö tapahtuu siten, että painat iskarin täysin pohjaan ja sitten käännät vartta. Huomaat kyllä kun painat sitä kasaan että siellä on jonkinlainen boori eli ei painu joka asennossa ihan pohjaan.
no tuo on ilmeisesti sitten jäyk. säädettävä. ulosjousto on aika jämäkän tuntonen, tosin en vielä niitä mitenkään säädellyt ja ne oli siinä asennossa että painuivat täysin pohjaan.

kiitos neuvosta. :wink:

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Toukokuu 14. 18:03:12 2005

ja semmonen unohtui ihan kysyä, että montako eri jäykkyyttä niissä on ?

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Su Toukokuu 15. 0:31:42 2005

Jaakkoki kirjoitti:ja semmonen unohtui ihan kysyä, että montako eri jäykkyyttä niissä on ?
Säätö on portaaton ja vaikuttaa ulos tuloon. Itsellä on ollut sellaisia, nykyään niitä ei enää saa fordilta ainakaan sierraan. Luulisin niiden olevan konin tekemiä.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Su Toukokuu 15. 3:19:39 2005

Joo eipä nuo aivan paskoilta vaikuttanut, mielenkiinnon vuoksi ostin.
pitää koittaa ruuvata jäykkyydet tappiin :lol:

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Su Toukokuu 15. 10:41:44 2005

kyllä omat escortissa on ainakin saakelin jäykät/hyvät. tai nykyisin enää edessä semmoiset, takana perus säädettävät konit.
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

CoupeGT
CRSC jäsen 2016
Viestit: 440
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
Paikkakunta: Tampere-city

Viesti Kirjoittaja CoupeGT » Su Toukokuu 15. 13:53:36 2005

Ovat omaa sukua Koni Special eli ne punaiset Konit... Myytiin viimeksi Fordin kautta 90-luvulla...
86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Su Toukokuu 15. 17:16:39 2005

Jeps, onko nuo jäykimmillään silloin kun patruuna menee aivan pohjaan asti, vai ?

ihan kunnollisilta nuo vaikuttaa kyllä.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Toukokuu 16. 18:28:17 2005

eikös kukaan osaa vastata tuohon ylempänä olevaan. ?

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Ma Toukokuu 16. 18:33:42 2005

Jaakkoki kirjoitti:Jeps, onko nuo jäykimmillään silloin kun patruuna menee aivan pohjaan asti, vai ?

ihan kunnollisilta nuo vaikuttaa kyllä.
Voi olla, tai sitten ei :lol:
Kyllä ne menee aina pohjaan saakka, riippumatta jäykkyydestä.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ma Toukokuu 16. 19:59:14 2005

Jaakkoki kirjoitti:Jeps, onko nuo jäykimmillään silloin kun patruuna menee aivan pohjaan asti, vai ?

ihan kunnollisilta nuo vaikuttaa kyllä.
Säätö tapahtuu siten että, mäntä painetaan pohjaan. Siellä on selvä lovi, sitten vain säätämään. Ulos päin vaimennus tiukkenee, kun kääntää muötäpäivään ja löystyy vastapäivään. Koko säätö alue on muistaakseni noin 2,5 kierrosta ja portaaton.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Toukokuu 16. 20:29:29 2005

joo kävin ruuvaamassa vaimennukset täysille :lol:

Vastaa Viestiin