28/30 DFTH / Jarrutehostin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Foortman
Ylläpitäjä

28/30 DFTH / Jarrutehostin

Viesti Kirjoittaja Foortman » Ke Toukokuu 18. 16:21:48 2005

Tästä aiheesta onkin jo ollut paljon juttua mutta kerran vielä..

Auto käyttäytyy tyhjäkäynnillä ihan kun repisi jostain ilmaa. Kaasariin on vaihdettu neulaventtiili, kalvot, jalan tiiviste, jne jne.. + imusarjan tiiviste ja kaikki imusarjasta lähtevät kumiletkut.

Mitähän kannattaisi seuraavaksi tehdä ??

Kaasari tulee vaihtumaan jossain vaiheessa mutta tuo vekotin pitäisi saada vielä toimimaan uutta odotellessa.

Niin ja se kaasari on siis 28/30 DFTH mikä temppuilee.
Viimeksi muokannut Foortman, Ma Toukokuu 23. 10:53:36 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ke Toukokuu 18. 17:09:51 2005

Ootkos varma ettei jarrutehostin/letkut pääse vuotamaan?

EDIT: On alunperin muovia ne "letkut" joten helposti menevät halki...

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

kaasutin

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ke Toukokuu 18. 17:45:20 2005

Ja virranjakaja alipainesäädin kannattaa myös tarkistaa
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: 28/30 DFTH

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Toukokuu 18. 20:28:25 2005

Foortman kirjoitti:Niin ja se kaasari on siis 28/30 DFTH mikä temppuilee.
Yleensä jarrutehostimen tiiviste, se mikä tulee käyttöakselin ympärille on paskana...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Foortman
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Foortman » To Toukokuu 19. 17:08:21 2005

Tehostimen letkut tarkastettu ei vuotoja.

Jarrupääsylinteriin vaihdoin kaiken.

Tuon pääsylinterin rempan jälkeen alkoi kuulumaan jokin extra imuääni?

Oliskos sitten se tehostin syypää siihen ??

Pitääkö vaihtaa koko tehostin vaikko saako siihen korj.sar.??

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

kaasutin

Viesti Kirjoittaja Voortikari » To Toukokuu 19. 22:15:53 2005

Tuki jollain se letku joka menee tehostimelle jos imuääni jatkuu niin vika ei ole tehostimessa. Ei jarrutehostimeen ole mitään kojaussarjaa saatavilla elikkä uutta tilalle jos vika on siinä
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Pe Toukokuu 20. 0:29:14 2005

Mulla on parissa voortissa vuotanu tehostin, kuulu pihinä ku sammutti moottorin ja tehostin hukkas alipaineet nopeasti. Kerkesi säikäyttääkkin joskus, kun ajeli reippaammin eli kaasu pohjassa, ja vasurilla vähä jarrua sekaan. Sitten kun piti pysähtyä niin tietenkään just sillon ei ollukkaan alipainetta tehostamassa. Sai tolkummin polkasta.
Kuitenkin, tiivistin molemmista purukum... oho... silikonilla pääsylinterin ja tehostimen välin. Pelaavat hyvin edelleen.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Foortman
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Foortman » Ma Toukokuu 23. 10:56:32 2005

Jep jep jarrutehostinhan se mulla tietenkin vuotaa, täytynee alkaa etsimään tehostinta... Kenelläkään mitään ensiapu kikkaa tiedossa ?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Toukokuu 27. 10:05:09 2005

Foortman kirjoitti:Jep jep jarrutehostinhan se mulla tietenkin vuotaa, täytynee alkaa etsimään tehostinta... Kenelläkään mitään ensiapu kikkaa tiedossa ?
On joo, venttiilikumi ja mustaa silikonia sekä kekseliäisyyttä. Saatat tarvita myös kumimaton palasta. Itse korjasin ja se toimii edelleen (2vuotta sitten korjattu)
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vastaa Viestiin