ZVH Turbo + CVH laskettu kansi = ei hyvä?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
ZVH Turbo + CVH laskettu kansi = ei hyvä?
Suunnitelma: Zetec lohko + 1.6 CVH kansi = ZVH Turbo moottori.
Pari viikkoa sitten huomasin myynnissä XR3i:n valmiiksi portatun/avarretun kannen. Osat olivat olleet 1.6 CVH EFi:ssa, joten ihmettelin jo silloin mitä mekaanisella ruiskulla varustettu kansi tekee EFi ruisku moottorissa. Jollakin tiivistepatentilla imusarja oli viritetty tiiviiksi. Aloin utelemaan myyjältä lisää tietoa. Laitteli kuvia, kopiot virtauspenkkituloksista. Kannessa uudet venttiilit, seetit ja jne jne. Lopulta hinta oli sorvattu kohdalleen ja sovittiin kaupat => tavara huomenna Matkahuoltoon. Eipä kuulunut kaverista mitään seuraavana päivänä, itse asiassa hemmo katosi viikoksi. Sitten hän soitti viikon päästä, että mites ne kansikaupat. Kerroin, että kiinnostaa toki vielä. Hierottiin samaan kauppaan lisää tavaraa ja hintoja jne tavallista kaupan vääntämistä. Paketti lähti Matkahuoltoon ja se on nyt minulla. Avasin eilen paketin ja katselin papereita, niin hemmo oli (ehkä tarkoituksella?) unohtanut laittaa viimeisen sivun minulle, jossa on lista viritysosista. Sillä sivulla kerrotaan mm. "kantta laskettu 1,5 mm". Ajattelin heti, että ei hemmetti...
Eikös XR3i:n ja RS Turbon CVH-kannet ole samanlaiset ja puristussuhteen lasku on tehty erilaisilla männillä? Olenko ymmärtänyt asian täysin väärin?
Kansi olisi menossa turbo-käyttöön ja minä olen ollut siinä uskossa, että turbo käytössä kantta ei ainakaan saisi laskea = korkeampi puristussuhde = ei hyvä. Vapaasti hengittävällä CVH:lla on puristussuhde 9,5 ja RS Turbossa 8,3. Onko 1,5 mm kannesta pois paljon vai vähän? Minusta se kuulostaa aika paljolta. Lapuista ei selviä, mitä 1,5 mm laskeminen vaikuttaa puristussuhteeseen.
Eilen hieman kyselin parilta tutulta mielipiteitä asiasta, mutta en oikein saanut järkevää tietoa. Ehdotettiin muotoiltuja mäntiä ja kolmikerros kansipahvia. Tuo kansipahvi juttu voisi olla hyvä, mutta tarkoitus oli sillä pelata puristussuhdetta laskevana tekijänä.
Mistä saa ja tekeekö kukaan tällaiseen erikoiseen ZVH-koneeseen mittatilaus kansipahvia? Mitä tuollaisen hintaluokka on?
Entä sitten, kun hankin vielä joku päivä (lottovoiton jälkeen) ne Accraliten ZVH turbomännät Zetec-lohkoon, niin mitä sitten tapahtuu?
Sanokaa nyt viisaat, teenkö tällä kannella turbo käytössä yhtään mitään vai soitanko myyjälle, että ei kiitos ja maksan Matkahuollon kulut takaisin myyjälle? En ole vielä maksanut kantta myyjälle, joten pikaisia vastauksia kiitos, koska myyjäkin odottaa luonnollisesti rahojaan.
Pari viikkoa sitten huomasin myynnissä XR3i:n valmiiksi portatun/avarretun kannen. Osat olivat olleet 1.6 CVH EFi:ssa, joten ihmettelin jo silloin mitä mekaanisella ruiskulla varustettu kansi tekee EFi ruisku moottorissa. Jollakin tiivistepatentilla imusarja oli viritetty tiiviiksi. Aloin utelemaan myyjältä lisää tietoa. Laitteli kuvia, kopiot virtauspenkkituloksista. Kannessa uudet venttiilit, seetit ja jne jne. Lopulta hinta oli sorvattu kohdalleen ja sovittiin kaupat => tavara huomenna Matkahuoltoon. Eipä kuulunut kaverista mitään seuraavana päivänä, itse asiassa hemmo katosi viikoksi. Sitten hän soitti viikon päästä, että mites ne kansikaupat. Kerroin, että kiinnostaa toki vielä. Hierottiin samaan kauppaan lisää tavaraa ja hintoja jne tavallista kaupan vääntämistä. Paketti lähti Matkahuoltoon ja se on nyt minulla. Avasin eilen paketin ja katselin papereita, niin hemmo oli (ehkä tarkoituksella?) unohtanut laittaa viimeisen sivun minulle, jossa on lista viritysosista. Sillä sivulla kerrotaan mm. "kantta laskettu 1,5 mm". Ajattelin heti, että ei hemmetti...
Eikös XR3i:n ja RS Turbon CVH-kannet ole samanlaiset ja puristussuhteen lasku on tehty erilaisilla männillä? Olenko ymmärtänyt asian täysin väärin?
Kansi olisi menossa turbo-käyttöön ja minä olen ollut siinä uskossa, että turbo käytössä kantta ei ainakaan saisi laskea = korkeampi puristussuhde = ei hyvä. Vapaasti hengittävällä CVH:lla on puristussuhde 9,5 ja RS Turbossa 8,3. Onko 1,5 mm kannesta pois paljon vai vähän? Minusta se kuulostaa aika paljolta. Lapuista ei selviä, mitä 1,5 mm laskeminen vaikuttaa puristussuhteeseen.
Eilen hieman kyselin parilta tutulta mielipiteitä asiasta, mutta en oikein saanut järkevää tietoa. Ehdotettiin muotoiltuja mäntiä ja kolmikerros kansipahvia. Tuo kansipahvi juttu voisi olla hyvä, mutta tarkoitus oli sillä pelata puristussuhdetta laskevana tekijänä.
Mistä saa ja tekeekö kukaan tällaiseen erikoiseen ZVH-koneeseen mittatilaus kansipahvia? Mitä tuollaisen hintaluokka on?
Entä sitten, kun hankin vielä joku päivä (lottovoiton jälkeen) ne Accraliten ZVH turbomännät Zetec-lohkoon, niin mitä sitten tapahtuu?
Sanokaa nyt viisaat, teenkö tällä kannella turbo käytössä yhtään mitään vai soitanko myyjälle, että ei kiitos ja maksan Matkahuollon kulut takaisin myyjälle? En ole vielä maksanut kantta myyjälle, joten pikaisia vastauksia kiitos, koska myyjäkin odottaa luonnollisesti rahojaan.
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Kyllä se puristussuhteen lasku RS Turbossa on tehtaan toimesta tehty mäntiä muokkaamalla eli käytännössä poistamalla se vaparikoneen männän patti. Sitä paljonko 1,5 mm kannen tason poistossa vaikuttaa palotilan kokoon on kyllä mahdoton sanoa tarkasti. Saahan tuon kyllä laskettua helpohkosti jos olettaa palotilasta poistuvan vain tuon 1,5 mm korkean suoran viipaleen verran aivan kuin kannentiivisteen paksuudenkin. Palotila on tietysti puolipallon muotoinen joten ihan tarkkaa tulosta noin ei saa. Vakiopalotila on muistaaksen 55 cc.
Jos meinaat 2.0 Zetec -alakertaa ja sen vakiomännillä niin siinähän tuo puristussuhde muodostuu CVH:n kannella jo valmiiksi korkeammaksi kuin RS Turbon 8,3. Mielummin tekisin tuon puristussuhteen laskun mäntiä koneistamalla kuin paksumpaa kannentiivistettä käyttäen. Näin ollen tuosta kannen laskustakaan ei olisi haittaa kun sen voisi kompensoida männillä. Mäntiin kannattanee tehdä kuopat mieluumin kuin koneistamalla koko matkalta matalammiksi.
Jos meinaat 2.0 Zetec -alakertaa ja sen vakiomännillä niin siinähän tuo puristussuhde muodostuu CVH:n kannella jo valmiiksi korkeammaksi kuin RS Turbon 8,3. Mielummin tekisin tuon puristussuhteen laskun mäntiä koneistamalla kuin paksumpaa kannentiivistettä käyttäen. Näin ollen tuosta kannen laskustakaan ei olisi haittaa kun sen voisi kompensoida männillä. Mäntiin kannattanee tehdä kuopat mieluumin kuin koneistamalla koko matkalta matalammiksi.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Jos palotiloille ole tehty mitään niin kyllä 1,5mm lasku kannessa taitaa tulla liian "puristavaksi"
Jos oikein muistan firman nimen "konetiiviste lingreen" tekee tiivisteitä esim. kuparista
Omasta kannesta(ohc) lähtee tuo 1,5mm pois kun saan kanavat tehtyä loppuun,palotilat suureni suhteelisen paljon itsellä.
Jos oikein muistan firman nimen "konetiiviste lingreen" tekee tiivisteitä esim. kuparista
Omasta kannesta(ohc) lähtee tuo 1,5mm pois kun saan kanavat tehtyä loppuun,palotilat suureni suhteelisen paljon itsellä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
hmm mielenkiintoinen kauppa.
Onkohan kansi ollenkaan se minkä hän sanoi sen olevan.!
aikoinaan Tiiviste Lindgreen teki kupari tiivisteita, josta mullekkin tuli kerran tiiviste.
Konetiiviste Lindgren Ky
Kurkisalmentie 15
52700 MÄNTYHARJU
Puh. (015) 684 076
VHT kannen tiivisteliimaa väliin ja kiinni luulis kestävän.
se kolme tiivistettä kuullostaa aika huonolta ratkaisulta viritetyssä autossa.
mistäs päin suomea ton kannen ostit?,jos saa udella
Onkohan kansi ollenkaan se minkä hän sanoi sen olevan.!
aikoinaan Tiiviste Lindgreen teki kupari tiivisteita, josta mullekkin tuli kerran tiiviste.
Konetiiviste Lindgren Ky
Kurkisalmentie 15
52700 MÄNTYHARJU
Puh. (015) 684 076
VHT kannen tiivisteliimaa väliin ja kiinni luulis kestävän.
se kolme tiivistettä kuullostaa aika huonolta ratkaisulta viritetyssä autossa.
mistäs päin suomea ton kannen ostit?,jos saa udella
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Ei jos se on tehty tarkoituksella tuommoiseksi. Esim.dohc koneeseen tulee fordilta hankittuna tuollainen metallinen 3-kerros tiiviste. Jos siihen sen keskimäisen "palan" vaihtaisi paksumpaan,niin...sierra friikki kirjoitti: se kolme tiivistettä kuullostaa aika huonolta ratkaisulta viritetyssä autossa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
nämä metalliset monikerros tiivisteet perustuvat metallin lämpölaajenemiseen ja jos tiedätte keskimmäisen metallin laajenemis ominaisuudet niin tottakai voi vaihtaa keskimmäisen tiivisteen ,,,,mutta..Aksu kirjoitti:Ei jos se on tehty tarkoituksella tuommoiseksi. Esim.dohc koneeseen tulee fordilta hankittuna tuollainen metallinen 3-kerros tiiviste. Jos siihen sen keskimäisen "palan" vaihtaisi paksumpaan,niin...sierra friikki kirjoitti: se kolme tiivistettä kuullostaa aika huonolta ratkaisulta viritetyssä autossa.
olisko kuitenkin parempi se kupari tiiviste.
öljyn nousuputken kohtaav voi tehdä vaikka o-renkaasta lisä tiivistyksen
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
- Paikkakunta: Vantaa
taas kerran: http://www.quantums.info/zvh.htm
loistavat ZVH sivut jossa paljon asiaa 1.8 ja 2.0 ZVH:n rakentamisesta.
loistavat ZVH sivut jossa paljon asiaa 1.8 ja 2.0 ZVH:n rakentamisesta.
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
itselleni tuli tivari zvh koneeseen rally racelta, et sielt löytyy mut kustantaa muistaakseni 70erkkii. niin ja aiemmin oli samanlainen joka sai parhaillaan 1,6bar löylyä ja kesti hienosti
sillo oli zetecin vakio mukit -1mm mut ne oli ottanu vähän itteensä 


Viimeksi muokannut simanski, To Toukokuu 26. 19:50:45 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Kysymys on tästä ilmoituksesta:
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewtopic.php?t=93795
Kansi näyttää XR3i/RST kannelta. Ostin Stefalta joku aika sitten vakio RS Turbon kannen ja tämä näyttää samanlaiselta.
Salo taisi olla muistini mukaan paikkakunta, josta kansi tuli.
Netin ZVH sivut on kahlattu läpi monta kertaa.. tuo quantum on ehdottomasti yksi parhaista.
Mistähän tuota mäntien muotoilua kannattaisi tiedustella? Tekeekö esim. moottorikoneistamot sellaisia?
simanski
Pitää udella Rally Racelta tiivistettä. Minkä mallisen/mihin moottoriin tarkoitetun tiivisteen otit?
Asiasta toiseen: Zetecin männistä liikkuu monenlaista tietoa. Toiset väittävät, että ne eivät kestä turbo-käytössä ja toiset taas kertovat niin kestävän. Mikä on se raja, minkä jälkeen ne eivät kestä? Tarkoitus olisi lähteä näin alussa varovasti liikenteeseen eikä vetää 1,2 barin ahtopaineilla periaatteella "kestää tai sitten ei kestänyt". Onko 0, 5 bar liikaa?
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewtopic.php?t=93795
Kansi näyttää XR3i/RST kannelta. Ostin Stefalta joku aika sitten vakio RS Turbon kannen ja tämä näyttää samanlaiselta.
Salo taisi olla muistini mukaan paikkakunta, josta kansi tuli.
Netin ZVH sivut on kahlattu läpi monta kertaa.. tuo quantum on ehdottomasti yksi parhaista.
Mistähän tuota mäntien muotoilua kannattaisi tiedustella? Tekeekö esim. moottorikoneistamot sellaisia?
simanski
Pitää udella Rally Racelta tiivistettä. Minkä mallisen/mihin moottoriin tarkoitetun tiivisteen otit?
Asiasta toiseen: Zetecin männistä liikkuu monenlaista tietoa. Toiset väittävät, että ne eivät kestä turbo-käytössä ja toiset taas kertovat niin kestävän. Mikä on se raja, minkä jälkeen ne eivät kestä? Tarkoitus olisi lähteä näin alussa varovasti liikenteeseen eikä vetää 1,2 barin ahtopaineilla periaatteella "kestää tai sitten ei kestänyt". Onko 0, 5 bar liikaa?
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Kuparikansitiivisteistä sen verran että tuo Lindgren niitä kyllä tekee, muistaakseni hintaa on siinä +100-200e. Halvemmalla pääsee kun teet cad-kuvan tiivisteestä ja soittelet laser tai vesileikkaamoihin.
Esimerkiksi evijärvellä Ateno niminen yritys vesileikkaa kuparia, kannentiivisteen hinta oli muistaakseni ~70e valmiista cad-kuvasta.
Kuolemaksenikaan en muista toisen paikan nimeä taisi olla etelä-suomessa, joka laserilla leikkaa kuparia, siellä hinta olisi ollut 40e.
Jos tälle on oikeaa tarvetta voin kysyä.
Kannentiivisteen paksuudenhan saa tällöin itse päättää ja saa puristussuhteen sillä sopivaksi.
Yhdessä tutussa ST celicassa tuollainen kuparitiiviste on, ahtoja 1,5bar, toistaiseksi kestänyt, ilman massoja laitettu kiinni hieman suuremmalla momentilla vain.
Esimerkiksi evijärvellä Ateno niminen yritys vesileikkaa kuparia, kannentiivisteen hinta oli muistaakseni ~70e valmiista cad-kuvasta.
Kuolemaksenikaan en muista toisen paikan nimeä taisi olla etelä-suomessa, joka laserilla leikkaa kuparia, siellä hinta olisi ollut 40e.
Jos tälle on oikeaa tarvetta voin kysyä.
Kannentiivisteen paksuudenhan saa tällöin itse päättää ja saa puristussuhteen sillä sopivaksi.
Yhdessä tutussa ST celicassa tuollainen kuparitiiviste on, ahtoja 1,5bar, toistaiseksi kestänyt, ilman massoja laitettu kiinni hieman suuremmalla momentilla vain.
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
sierra friikki kirjoitti:hmm mielenkiintoinen kauppa.
Onkohan kansi ollenkaan se minkä hän sanoi sen olevan.!
aikoinaan Tiiviste Lindgreen teki kupari tiivisteita, josta mullekkin tuli kerran tiiviste.
Konetiiviste Lindgren Ky
Kurkisalmentie 15
52700 MÄNTYHARJU
Puh. (015) 684 076
VHT kannen tiivisteliimaa väliin ja kiinni luulis kestävän.
se kolme tiivistettä kuullostaa aika huonolta ratkaisulta viritetyssä autossa.
mistäs päin suomea ton kannen ostit?,jos saa udella
Tekee vieläkin tiivisteitä tilaustyönä tuo Konetiiviste Lindgreen, ei halpa mut hyvä.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Vakiokansia nyt on jokaisen RS Turboon vihkiytyneen hemmon sängyn alla vähintään muutama, mutta kysymys onkin lähinnä siitä, että portattuja kansia liikkuu mielestäni harvoin. Huhut kertovat, että kannen teettäminen maksaa 1000-2000 euroa. Melkein puoli-ilmainen tämä minun yksilö on em. hintoihin verrattuna, mutta silti hinta on kymmenkertainen vakioon käytettyyn kanteen nähden. Vai onko em. hinnat porttauksesta ihan tuulesta temmattuja?
Tietysti minun pitää laskea, että mitä muuta tähän projektiin pitää hankkia ja mitä se sitten kustantaa ja onko se sitten kaiken vaivan arvoista vai teetätänkö suosiolla vakio kannen jollakin ilman mitään ylimääräisiä yllätyksiä.
Tietysti minun pitää laskea, että mitä muuta tähän projektiin pitää hankkia ja mitä se sitten kustantaa ja onko se sitten kaiken vaivan arvoista vai teetätänkö suosiolla vakio kannen jollakin ilman mitään ylimääräisiä yllätyksiä.
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Kuparitiivistettä en suosittele. Itse leikin sellaisen kanssa aikani ja laitoin suosiolla tavallisen RST:n vakiotiivisteen. Ongelma minulla oli se että veden sekaan pääsi ilmaa ja koneen lämmöt heitteli miten sattuu. Mulla on tosin 1.8 alakerta jonka yksi etu on se että voi käyttää CVH:n tiivistettä, 2 litraiselle ei riitä sylinterien reikien koko tiivisteessä. Kannattanee hommata Fordilta uudemman Zetecin (mk3) kannentiiviste, se on tuollainen monikerrosmetallitiiviste.
Mäntien kestosta olen sanonut oman mielipiteeni monta kertaa. Rikoin vakiomäntiä kaksi sarjaa ennenkuin uskoin. Painetta oli 0.7 ja ne kesti muutaman tuhat kilometriä ennenkuin männänrenkaitten välit pettivät.
Kannnen porttaus ei kyllä pitäisi edes 1000 euroa maksaa kun puhutaan 8-venttiilisestä kannesta. Oma maksoi jokseenkin puolet tuosta tosin hinta ei sisältänyt kuin työn ja ohjurien K-linet. Suhtautuisin myös varauksella noihin käytettyihin portattuihin kansiin sikäli mikäli niitten tekijästä ei ole 100% varmuutta. Tekijöitä on niin monenlaisia ja -tasoisia.
Mäntien kestosta olen sanonut oman mielipiteeni monta kertaa. Rikoin vakiomäntiä kaksi sarjaa ennenkuin uskoin. Painetta oli 0.7 ja ne kesti muutaman tuhat kilometriä ennenkuin männänrenkaitten välit pettivät.
Kannnen porttaus ei kyllä pitäisi edes 1000 euroa maksaa kun puhutaan 8-venttiilisestä kannesta. Oma maksoi jokseenkin puolet tuosta tosin hinta ei sisältänyt kuin työn ja ohjurien K-linet. Suhtautuisin myös varauksella noihin käytettyihin portattuihin kansiin sikäli mikäli niitten tekijästä ei ole 100% varmuutta. Tekijöitä on niin monenlaisia ja -tasoisia.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Kuitteja kun katson niin:
kansityö + venat 550e, joista venttiilit 8x27e
kansityössä oli kanavien porttaus, venttiilityöt ja plaanaus käsittääkseni
sekä uuden nokkasarjan (600e sis. nokkapyörä) ja tiivisteiden (26e) asennus kanteen.
Paikkana rally race.
Tuon kannen itse ostin täydellisenä ja käyttämättömänä mielestäni edulliseen hintaan projektin kesken jättäneeltä.
kansityö + venat 550e, joista venttiilit 8x27e
kansityössä oli kanavien porttaus, venttiilityöt ja plaanaus käsittääkseni
sekä uuden nokkasarjan (600e sis. nokkapyörä) ja tiivisteiden (26e) asennus kanteen.
Paikkana rally race.
Tuon kannen itse ostin täydellisenä ja käyttämättömänä mielestäni edulliseen hintaan projektin kesken jättäneeltä.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Itse tein niin oli ilmainen
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head1.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head3.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head4.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head6.jpg

http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head1.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head3.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head4.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head6.jpg
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Puristussuhdekkin kannattaa laskea ennenkuin kokeilee, rst:n alkuperäinen 8,3:1on aivan hyvä, mielummin vähän korkeampikin että on vähän pauhua alhaallakin.
Viimeksi muokannut lauri, Ma Toukokuu 30. 13:39:46 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
- Paikkakunta: Kuusamo
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tässä vaiheessa suuret kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille. Kylläpä oli taas CRSC:n jäsenmaksulle katetta oikein urakalla!
Kinkkiseksi meni loppupeleissä kansikauppa. Soittelin myyjälle tänään ja kerroin, että en tee mitään kannella turbo-käytössä ja samalla selitin myös tässä topicissa kerrotut faktat. Lisäksi kerroin faktat männistä (vapari CVH = muhkumännät, turbo CVH = tasalaki, minulla oleva Zetec = tasalaki) ja kerroin, että minulla ei ole kiinnostusta alkaa kokeilemaan onneani kestävätkö männät tämän kannen kanssa ahdistettuna vai eivät.
Ehdotin, että a) laitan kannen tulemaan Matkahuollolla takaisin tai b) ostan sen puoleen hintaan ja alan sovittaa sitä vaparin 1.6 CVH EFi koneeseen. Ensimmäinen vaihtoehto tuntui myyjästä sillä hetkellä hyvältä ja vaihtoehto B ei ollenkaan niin hyvältä. Olin jo nakkaamassa laatikkoa takaisin Scorpion takakonttiin suuntana Matkahuolto. Satuin sitten kysymään, että laitanko sinulle vai suoraan jollekin toiselle ostajalle? Myyjä kertoi soittavansa hetken päästä uudestaan ja puhelu päättyi. Jatkoin keskenjäänyttä Scorpion vuoden vanhan akun hyytymisen ihmettelyä (mitä, nyt jo? Vasta kaksi päivää on 12 lamppua palanut n. 8 h/päivä, kun kaikki ovet olleet auki asennusten takia ja mankka samalla soinut...). Kävin hakemassa yleismittarin (näytti n. 11 volttia) ja Matti-akkulaturin ja kas: lataa 6 A vauhdilla eli akku tyhjä. Samalla totesin, että onpas paskaiset akun johdotukset. Pitäisiköhän tehdä jotain...
Myyjä soitti ja "joo ei, ei voi myydä niin halvalla, mutta xxx eurolla kyllä". Kerroin, että en ala käyttöautoon tulevasta osasta maksamaan viriosan hintaa ja alkoi piinaava hinnan hierominen. Noin puolen tunnin jälkeen pääsimme hinnasta sopimukseen ja kansi jäänee lopulta minulle. Hinta: ei ihan puolta alkuperäisestä sovitusta hinnasta, mutta riittävän lähelle sitä. Jos ei muuta, niin saan siitä katsottua ja tutkittua, että mitä sille on tehty ja tiedä vaikka itse kokeilisi portata/tuhota yhden CVH-kannen kokeeksi. Kannen tekijäkin selvisi: myyjä kertoi sen olevan Aleksi Musakka jostakin Keski-Suomesta päin. Kuulemma on sen verran tunnettu kaveri, että Rally Racessa tuntevat eli em. hemmolla on siten lienee jotain street credittiä kansitöistä. Ei kai kansi ihan susi voi olla, jos virtaa 188,4 hv? Tutkin mukana tulleita papereita taas lisää tarkemmin. Fonecta Finder kertoo papereissa olevan puhelinnumeron sijainniksi Mikkelin ja Google löytää em. nimisen henkilön töistä Mikkeliläisestä Vauhti-Vaunu yrityksestä (Ford, Subaru, Mazda). Sanooko nimi kenellekään mitään?
Plussaksi voitaneen laskea myös (ehkä?) projekti-Escortista jäävän ylimääräisen CVH EFi kannen, joka jää odottamaan varastoon tulevaisuutta ja mahdollisia megaruisku kokeiluja.
Tiedä sitten tuliko tehtyä hyvät vai huonot kaupat, mutta ensi viikolla tilaan uuden 1.6 CVH kannentiivisteen & -pultit sekä EFi ja MFi imusarjantiivisteet ja saan pitkästä aikaa hyvän syyn alkaa viettää aikaa autotallissa toisen Escortin kanssa. Onko Motonetin kannentiiviste ja -pultit ok vai ostanko suosiolla Motocraft osat?
Kinkkiseksi meni loppupeleissä kansikauppa. Soittelin myyjälle tänään ja kerroin, että en tee mitään kannella turbo-käytössä ja samalla selitin myös tässä topicissa kerrotut faktat. Lisäksi kerroin faktat männistä (vapari CVH = muhkumännät, turbo CVH = tasalaki, minulla oleva Zetec = tasalaki) ja kerroin, että minulla ei ole kiinnostusta alkaa kokeilemaan onneani kestävätkö männät tämän kannen kanssa ahdistettuna vai eivät.
Ehdotin, että a) laitan kannen tulemaan Matkahuollolla takaisin tai b) ostan sen puoleen hintaan ja alan sovittaa sitä vaparin 1.6 CVH EFi koneeseen. Ensimmäinen vaihtoehto tuntui myyjästä sillä hetkellä hyvältä ja vaihtoehto B ei ollenkaan niin hyvältä. Olin jo nakkaamassa laatikkoa takaisin Scorpion takakonttiin suuntana Matkahuolto. Satuin sitten kysymään, että laitanko sinulle vai suoraan jollekin toiselle ostajalle? Myyjä kertoi soittavansa hetken päästä uudestaan ja puhelu päättyi. Jatkoin keskenjäänyttä Scorpion vuoden vanhan akun hyytymisen ihmettelyä (mitä, nyt jo? Vasta kaksi päivää on 12 lamppua palanut n. 8 h/päivä, kun kaikki ovet olleet auki asennusten takia ja mankka samalla soinut...). Kävin hakemassa yleismittarin (näytti n. 11 volttia) ja Matti-akkulaturin ja kas: lataa 6 A vauhdilla eli akku tyhjä. Samalla totesin, että onpas paskaiset akun johdotukset. Pitäisiköhän tehdä jotain...
Myyjä soitti ja "joo ei, ei voi myydä niin halvalla, mutta xxx eurolla kyllä". Kerroin, että en ala käyttöautoon tulevasta osasta maksamaan viriosan hintaa ja alkoi piinaava hinnan hierominen. Noin puolen tunnin jälkeen pääsimme hinnasta sopimukseen ja kansi jäänee lopulta minulle. Hinta: ei ihan puolta alkuperäisestä sovitusta hinnasta, mutta riittävän lähelle sitä. Jos ei muuta, niin saan siitä katsottua ja tutkittua, että mitä sille on tehty ja tiedä vaikka itse kokeilisi portata/tuhota yhden CVH-kannen kokeeksi. Kannen tekijäkin selvisi: myyjä kertoi sen olevan Aleksi Musakka jostakin Keski-Suomesta päin. Kuulemma on sen verran tunnettu kaveri, että Rally Racessa tuntevat eli em. hemmolla on siten lienee jotain street credittiä kansitöistä. Ei kai kansi ihan susi voi olla, jos virtaa 188,4 hv? Tutkin mukana tulleita papereita taas lisää tarkemmin. Fonecta Finder kertoo papereissa olevan puhelinnumeron sijainniksi Mikkelin ja Google löytää em. nimisen henkilön töistä Mikkeliläisestä Vauhti-Vaunu yrityksestä (Ford, Subaru, Mazda). Sanooko nimi kenellekään mitään?
Plussaksi voitaneen laskea myös (ehkä?) projekti-Escortista jäävän ylimääräisen CVH EFi kannen, joka jää odottamaan varastoon tulevaisuutta ja mahdollisia megaruisku kokeiluja.
Tiedä sitten tuliko tehtyä hyvät vai huonot kaupat, mutta ensi viikolla tilaan uuden 1.6 CVH kannentiivisteen & -pultit sekä EFi ja MFi imusarjantiivisteet ja saan pitkästä aikaa hyvän syyn alkaa viettää aikaa autotallissa toisen Escortin kanssa. Onko Motonetin kannentiiviste ja -pultit ok vai ostanko suosiolla Motocraft osat?
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Aiheeseen liittyen,mistä löytyy edullisimmat ARP-pultit CVH:oon kanteen?
Ja poonuskysymyksenä;että millainen on rst:n kannentiiviste,onko kynsitiiviste?-tai jostain saatavana
Ja poonuskysymyksenä;että millainen on rst:n kannentiiviste,onko kynsitiiviste?-tai jostain saatavana

Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
kysympäs täälläkin... onko kukaan kokeillut tai onko kellän tietoa, mahtuuko zetecin kiertokanki ja muut alakerran tavarat CVH:n lohkoon ja mäntiin?
e: ja onko CVH kaasari ja ruisku mallin kansissa eroja imukanavissa? kun muistaakseni itsellä ei ole tuollaista lovea mikä JesseT:n kuvissa on imukanavan yläreunassa (suuttimen paikka?)...
e: ja onko CVH kaasari ja ruisku mallin kansissa eroja imukanavissa? kun muistaakseni itsellä ei ole tuollaista lovea mikä JesseT:n kuvissa on imukanavan yläreunassa (suuttimen paikka?)...
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
- Paikkakunta: lpr
Tuo kansi on uudemmasta efi-cvh:sta ja todellakin suuttimien kolot, noissa vanhoissa k- ja ke-jet kansissa ei ole noita koloja.wili kirjoitti:e: ja onko CVH kaasari ja ruisku mallin kansissa eroja imukanavissa? kun muistaakseni itsellä ei ole tuollaista lovea mikä JesseT:n kuvissa on imukanavan yläreunassa (suuttimen paikka?)...
RS2000 -96
Fiesta -11
Fiesta -11
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
En nyt tiedä mikä on kynsitiiviste, mutta aivan omansa on RST:n pahvi kuitenkin. Maksaa noin 50e ja on yleisesti hyväksytty kestävimmäksi CVH:n "pahviksi". Turha satsaa mihinkään ihmeellisimpiin merkkeihin, kun enemmän niiden kanssa on ollut ihmisillä ongelmia.northwest kirjoitti:Aiheeseen liittyen,mistä löytyy edullisimmat ARP-pultit CVH:oon kanteen?
Ja poonuskysymyksenä;että millainen on rst:n kannentiiviste,onko kynsitiiviste?-tai jostain saatavana
Escort mk3 + 2x Focus mk1