Hoonaus stressilevyllä?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Hoonaus stressilevyllä?

Viesti Kirjoittaja Jay » Su Kesäkuu 26. 19:54:49 2005

Kiinnostaisi tietää vähän tuosta stressilevyn kanssa hoonauksesta/porauksesta, kun täällä aina joskus kyseinen termi esiintynyt. Miten se käytännössä toteutetaan? Ja missä tuollaista voisi teettää? Cossun lohkoa olisi tarkoitus hoonauttaa.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Kesäkuu 26. 20:44:44 2005

Lyhyesti..
Kannen tilalle pultataan PAKSU metalli (alumiini) levy, joka kiristetään oikeisiin momemtteihin kannenpulteilla.
Ja sitten vasta hoonataan/porataan lohko.
..niin, siinä levyssä on tietysti reijät sylintereiden kohdalla. :wink:

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Su Kesäkuu 26. 20:47:21 2005

Bootsi kirjoitti:Lyhyesti..
Kannen tilalle pultataan PAKSU metalli (alumiini) levy, joka kiristetään oikeisiin momemtteihin kannenpulteilla.
Ja sitten vasta hoonataan/porataan lohko.
..niin, siinä levyssä on tietysti reijät sylintereiden kohdalla. :wink:
Jeps, kiitoksia! Ei siis mitään tuon eksoottisempaa... :P
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Su Kesäkuu 26. 21:52:28 2005

kun kerran aiheeseen päästiin niin onko stressiporauskin samalla tavalla toteutettu?? mikä hyöty??estääkö se jotaki värinöitä vai??? :roll: :roll:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Kesäkuu 26. 23:26:47 2005

pablo kirjoitti:kun kerran aiheeseen päästiin niin onko stressiporauskin samalla tavalla toteutettu?? mikä hyöty??estääkö se jotaki värinöitä vai??? :roll: :roll:
Sylinterit ovat mahdollisimman tarkasti lieriöitä sitten kun kansi on kiinni. Kun porataan ilman stressilevyä, saattaa kannen kiinnitys aiheuttaa muotovirheitä sylintereihin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Kesäkuu 26. 23:29:30 2005

eikös se hyöty ole siinä stressilevyn kanssa, että kun lohko on porattu/hoonattu niin putki on vielä "pyöreä" kun vedetään kansi siihen päälle momenttiin..
edit.jaahas joku kerkes sitten tähänkin väliin.. :wink:
Viimeksi muokannut puuhapete, Ma Kesäkuu 27. 16:07:45 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Kesäkuu 27. 13:23:19 2005

eikös runkolaakerikannetkin pitänyt olla paikoillaan ?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Kesäkuu 27. 14:39:52 2005

Jaakkoki kirjoitti:eikös runkolaakerikannetkin pitänyt olla paikoillaan ?
Pitäisi olla, eri asia jaksavatko koneistamolla
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vastaa Viestiin