Kytkyttimestä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Kytkyttimestä

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Kesäkuu 26. 19:31:59 2005

No niin. Nyt sano sitten kytkin jollain tapaa sopimuksensa irti. Lähdin erään clubilaisen yllyttämänä liikennevaloista lappu lattiassa. Ykkösellä suti hienosti ja siinä vaiheessa kun tempasin kakkosen tupaan ja tarkotus oli jatkaa piirtelyä niin kierrokset kyllä nous mutta savua ei näkynyt joten kytkinhän se siellä luisti. Sama uudestaan seuraavasta risteyksestä ja taas kakkosella luisti. Sen jälkeen kiihdytys kolmosella 2500rpm -> ja siinä vaiheessa kun tuli täydet ahdot niin kytkin luistaa. Nyt oiskin kiva kuulla kommentteja että mistähän tuo mahtaisi johtua? Levynä on S.A.F.F.A:n 6-lapanen jousitettu sintteri ja jäykkä asetelma. Paketilla on nyt koneremontin jälkeen ajettu n.6000km ja koko muun ajan toiminut moitteetta jos ei lasketa mukaan ravistusta liikkeelle lähdettäessä. Nyt tossa vielä kotiin tullessani kokeilin vielä kolmosella kiihdytellä ja luisti edelleen. Huomasin sen että kun kytkin alkaa luistamaan rupeaa se ravistamaan samalla tavalla kun liikkeelle lähdettäessä. Kytkin ottaa aika ylhäällä ja sitä ei paljon tarvitse painaa tasakaasulla ajettaessa että rupeaa luistamaan. Automaattisäätöä tänään räpläsin ja automaattisäädön lipare on ihan sen hammastetun muovirattaan alussa. Polkimessa on kuitenkin väljää aluksi kun sitä painaa että siinä mielessä ei pitäisi olla vaijeri tiukalla ja sen takia kytkin koko ajan "päällä".. Ideoita otetaan vastaan.. :?
Toyota Supra TT

-Tate-
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
Paikkakunta: Klövskog
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Tate- » Su Kesäkuu 26. 20:07:20 2005

jaahas.. itekkin kerkesin ostamaan just vähän aikaa sitten tollasen saffan paketin :lol:
BMW E21 "323i"

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Su Kesäkuu 26. 20:29:51 2005

pääseekö kytkimelle öljyä ? eikös se just tee ton ravistamis ilmiön ?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Kesäkuu 27. 15:10:58 2005

Ravistukseen en ota kantaa, mutta vauhtipyörä on voinut päästä kiillottumaan luistelusta.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Kesäkuu 27. 15:22:08 2005

Kaksi asiaa...

Älkää puhuko kuparisista palakytkimistä sinttereinä, kun eivät ole, varsinkin myynti-ilmoituksissa pissaa joskus hunajaa, kun soittelee ja luulee olevan...

Toisekseen, palakytkimen luistatus hio pinnat toooooosi äkkiä sileeksi...

EDIT:

Ja ravistelu kielii yleensä väljästä laatikon vetoakselista... (siis sen laakerista, nusnus)....
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Kesäkuu 27. 16:52:38 2005

Se on jännä juttu että ton ekan luistamisen jälkeen tuli tehtyä muutama kiihdytys 1 --> 3 ja se piti ihan hyvin. Jostain syystä vähän ajan päästä alkoi taas luistamaan..
Toyota Supra TT

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Kesäkuu 28. 9:55:44 2005

Hena kirjoitti:Se on jännä juttu että ton ekan luistamisen jälkeen tuli tehtyä muutama kiihdytys 1 --> 3 ja se piti ihan hyvin. Jostain syystä vähän ajan päästä alkoi taas luistamaan..
Mulla on ihan sellainen olo, että vaikka sitä täällä kuinka mietittäis, niin avaamatta ei selviä...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vastaa Viestiin