Ei ole mittaria. Muutaman vedon jälkeen alkoi huomaamaan että taitaa imulämpö alkaa olla koholla kun ei enää meinannut vetää samoin kuin ensimmäisillä kerroilla. Kun taas ajoi hetkisen tasaista nopeutta niin sitten meno taasen maittoi.cossuesco kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, miten totesit ettei riitä? mittasitko imuilmanlämpötilaa? Tänään itse testailin ajossa kun ulkona mittari näytti 22 astetta niin ecun lämpötilaanturi näytti samaa, 1,4 barilla näytti 27 astetta joten aika hyvin vakio 4wd riittää. Käytössä ei ollut vielä erillistä vesikiertoa. 4wd:n välijäähdyttäjä on kylläkin jonkun verran isompi kuin 2wd:nukormi kirjoitti:Huomasinpa tuossa ettei tuo alkuperäinen cooleri riitä enää noilla tehoilla mitä tuossa autossani on. Am-Works lienee se paikka mistä saa tuollaisen Plug and Play coolerin ostettua..
Nyt taitaa vain olla rahat sen verta kortilla että pitää miettiä coolerin ostoa vasta etelän reissun jälkeen![]()
Olikos täällä jollakin ihan kuvasarjaa tuollaisen RS500 tyylisen coolerin asentamisesta cossun keulille?
Coolereista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
- Paikkakunta: Nousiainen
Ratsastetaan nyt samalla topicilla:
Onko olemassa jotain laskukaavaa coolerin pinta-alan kasvattamisen vaikutuksesta "hyötyyn"? Meinaan vaan, että olisiko ideaa teettää uusi cooleri, joka olisi saman mallinen kuin alkuperäinen, mutta hieman syvempi. Tarkoitan tällä sitä, että uusi cooleri tulisi samaan paikkaan kuin alkuperäinenkin (leveys ja pituus samat kuin orig) - ainoastaan syvyysmitta olisi kasvatettu maksimiin (ts. niin iso kuin alkuperäiseen paikkaan mahtuu).
Tällä menetelmällä ei tarvitsisi miettiä asennusta esim. ilmastoituun sedaniin (koska sopii alkuperäiseen paikkaan).
Onko olemassa jotain laskukaavaa coolerin pinta-alan kasvattamisen vaikutuksesta "hyötyyn"? Meinaan vaan, että olisiko ideaa teettää uusi cooleri, joka olisi saman mallinen kuin alkuperäinen, mutta hieman syvempi. Tarkoitan tällä sitä, että uusi cooleri tulisi samaan paikkaan kuin alkuperäinenkin (leveys ja pituus samat kuin orig) - ainoastaan syvyysmitta olisi kasvatettu maksimiin (ts. niin iso kuin alkuperäiseen paikkaan mahtuu).
Tällä menetelmällä ei tarvitsisi miettiä asennusta esim. ilmastoituun sedaniin (koska sopii alkuperäiseen paikkaan).
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79
Ford Escort -79
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Tuleehan se jossain vaiheessa virittelyä vastaa, esim. isomman turbon kanssa ettei coolerissa riitä virtaus, jolloin siitä on hyötyä ja kasvaahan siinä samalla lämpöä luovuttava pinta-ala. Itse testailimme aikanaa piristetyllä stockman turbolla, ensim ajettiin vartti rst:n coolerilla(16.4/138) ja sitten koko keulan kokoisella 15-rivisellä(16.2/141). Eli hyödyksi saatiin kaksi kymppiä ajasta pois ja pikkasen loppuja lisää.
Edit: Hieman liioittelua havaittavissa, mutta oli kaverin hyllyssä tommonen iso joten testi mielessä
Edit: Hieman liioittelua havaittavissa, mutta oli kaverin hyllyssä tommonen iso joten testi mielessä

Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti: