Jarruista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Jarruista

Viesti Kirjoittaja Jake » La Heinäkuu 2. 2:27:26 2005

Mitenhän escortin etujarrusatulasta saa männän pois ? Tietyn verran se nousee mutta sitten jämähtää .
ex Jäsen #10

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja Hartza » La Heinäkuu 2. 9:03:42 2005

Jake kirjoitti:Mitenhän escortin etujarrusatulasta saa männän pois ? Tietyn verran se nousee mutta sitten jämähtää .
Paineilmalla, varo sormia :oops:
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Heinäkuu 2. 9:36:23 2005

kai oot kokeillu kiertää sitä?

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » La Heinäkuu 2. 12:56:40 2005

rasvanippa letkun tilalle ja rasva prässillä rasvaa sisään,kyllä pitäs lähteä........... :shock:
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » La Heinäkuu 2. 13:04:40 2005

Milläs aineella ton rasvan muuten tuolta saa sit putsattuu pois..?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Heinäkuu 2. 14:36:02 2005

Rätillä ensin isommat, sitten paineilmalla ja sen jälkeen vähän jollain liuottimella.
Jäsen #606

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Heinäkuu 2. 16:57:18 2005

Hartza kirjoitti: Paineilmalla, varo sormia :oops:
jep. jos paineilmalla teet, niin niitä sormia kannattaa varoa. jonkin verran kirpasee, kun tulee sormille.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Heinäkuu 2. 17:42:17 2005

samiharju kirjoitti:kai oot kokeillu kiertää sitä?
Jep , takaa kyllä lähtee helposti mutta edestä jämähtää kiinni .

Täytyy kokeilla tuolla ilmalla , kiitos neuvoista
ex Jäsen #10

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Heinäkuu 2. 20:19:06 2005

Paineella sen sai aika näppärästi irti ja nyt on kaikki jarrut taas kiinni . Kiitokset vastanneille :D

Eli hommahan lähti siitä että käsijarru jumitti vähän , mutta tietenkin mopo karkasi käsistä . Kaikki satulat irroitettiin ja purettiin palasiksi , sen jälkeen hiekkapuhallus ja maalaus . Kaikki palat , tiivisteet sun muut hilppeet uusittiin (oli muuten arvokkaat kumitiivisteet ; tarvikkeenakin melkein 100€) Lopuksi kasaus .

Toivottavasti nyt ei tarvi vähään aikaan niihin koskea .
ex Jäsen #10

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Heinäkuu 3. 0:26:39 2005

Paineilma on paras, jättää vanhat jarrupalat väliin niin ei tuu mäntä liian ulos, 8-10Bar paineella se mäntä tulee lujaa ulos.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Su Heinäkuu 3. 10:23:21 2005

ittellä ollut monta satulaa niin jumissa että ei tuu edes paineilmalla ulos (yleensä paine riittää) rasvaprässillä lähtenyt loput yhtä lukuunottamatta josta rasvat tuli kovanpumppauksen jälkeen männän sivuilta pois ja mäntä ei liikkunut :shock: meni satula romukoppaan
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Heinäkuu 3. 12:28:07 2005

no yksi hyväkeino irroittaa se mäntä on myös sitten jos ei suoraan tule ulos se mäntä, niin eka työntää sitä hieman sisään päin, ja sitten uudestaan paineilmaa. tämä kun toistetaan riittävän monta kertaa, niin on kaikki männät aikanaan lähtenyt irti. jotain ohutta irroitusöljyä on hyvä käyttää apuna. toisaalta pari tosi kovassa ollutta mäntää on jo ollut niin pahasti ruvella, etten ole takaisin niitä enään laittanut.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Heinäkuu 4. 17:09:18 2005

Kamppeet kasassa mutta ei toimi . Virrat pois kerää painetta mutta pumppu päällä menee poljin ihan löysäksi :( Satulat avattiin vielä kertaalleen ja vuotoja ei ole . Mikäs olisi siis hyvä neuvo .

Ilmaa ei pitäisi olla .
ex Jäsen #10

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Heinäkuu 4. 21:30:22 2005

Jake kirjoitti: Ilmaa ei pitäisi olla .
ilmaa ei pitäisi olla, mutta onko sitä? :wink:

oletkos ihan ohjeiden mukaan ilmannut sen järjestelmän?

JARRU
JARRU
JARRU
JARRU

nämä on tälle palstalle näytille laittanut aikoinaan Ukormi, ja ote on fordin cossun workshop manualista.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Heinäkuu 12. 23:14:34 2005

Ei toimi ei . Ilmaa ei ole , mutta ei myöskään painetta . Pumppu pois päältä poljin on löysä ja polkiessa nestemäärä nousee säiliössä , pumppu päällä pinta laskee ja hetken päästä surina loppuu mutta poljin on aivan löysä ja painaessa suhisee .

Osaisko joku sanoa missä vika .
ex Jäsen #10

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Heinäkuu 13. 9:50:35 2005

Jake kirjoitti:poljin on aivan löysä ja painaessa suhisee .
Kuulostaa että pääsylinteri vuotaa, myös tuo pinnan nousu...

EDIT: Siis ei ulkopuolelle vaan stefat on sohlot männissä...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Heinäkuu 13. 11:19:41 2005

Kiitos vinkistä .

Saako tuon tarkistettua muuten kuin avaamalla ? Unohtu mainita että taakse ottaa poljin pohjassa .
ex Jäsen #10

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Heinäkuu 13. 12:14:41 2005

Jake kirjoitti:Kiitos vinkistä .

Saako tuon tarkistettua muuten kuin avaamalla ? Unohtu mainita että taakse ottaa poljin pohjassa .
Käy hakemassa hydrauliikkapainemittari ja t-haara.
t-haara vain ilmauksen helpottamiseksi, eli vehkeet väärinpäin, ja kun ilma on poies, niin tulppa...

Sitten jarru pohjaan ja pito, jos paine lähtee laskemaan, vuotaa sylinteri.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vastaa Viestiin