Projekti alkamassa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Projekti alkamassa

Viesti Kirjoittaja Montune » To Heinäkuu 21. 15:06:08 2005

Aloitetaan siitä että venttiilien ohjurikumit valskaa pikkasen(vuotoa alle 10%)!!! Kansiremontin teen syksyllä, ja silloin kannesta otetaan ylimääräiset rosot pois, uudet nokat, nostajat jne!!

Tällähetkellä silicooniletkuja ja sytytystä uusinut. CraneCamsin FireBall ps-91 puola ja Mallor Hyfire 6 boxi laitettu. kipinäteho lähes 10kert 8)
Tilattuna nyt AMW coolerisarja männällisellä dumpilla!!
Uusi turbon osto on edessä ja kysynkin että meneekö tämä turbo suoraan 4wd sierra cosworthiin->

"GT35/40 R

Tuotto: ~600hp saakka
Turbiini: 68mm w/ 84trim, .82 AR
Kompressori: 82mm w/ 56, .70 AR
Liitännän tyyppi: T3

Suositellaan 4-6 sylinterisiin moottoreihin.
Kompurakotelon
sisäänmeno 4.00" ja ulostulo 2.50"."

Meneekö suoraan kiinni???

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » To Heinäkuu 21. 18:17:52 2005

No ainakin liitännän puolesta,eli t3 laippa näyttäis olevan.
Vähän voi tulla ylävireinen kone,mutta ainakin ylhäällä potkii :wink:
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » To Heinäkuu 21. 18:43:33 2005

Walderama kirjoitti:No ainakin liitännän puolesta,eli t3 laippa näyttäis olevan.
Vähän voi tulla ylävireinen kone,mutta ainakin ylhäällä potkii :wink:
voipi olla, mutta ei tota ole lyöty vielä lukkoon.. :roll:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Heinäkuu 21. 22:43:50 2005

Vaatiikohan tuommoinen erillisen hukkaportin?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » To Heinäkuu 21. 23:09:08 2005

siipicossu kirjoitti:Vaatiikohan tuommoinen erillisen hukkaportin?
itseasiassa ei, juuri hymähtelin itsekseni kun sain tiedon että sitä saa integroidulla hukkiksella.. näin budjettia ajatellen 8)
Ja tuota pakopesää saa .63:na... kyllä luulis että herää aikasemmin kun kerran tuplakuulalaakeroitukkin on...

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Heinäkuu 22. 13:14:44 2005

Mites olisi GT3071R siinäkin riittää tuotto vielä 450(ilmoitettu) saakka ja noilla gt sarjalaisilla on otettu suhteellisen kovia lukuja vaikka on pienillä siivillä: Kovin lukemani tulos (penkitetty Harisella) GT2871R n.450hv vaikka ilmoitettu noin 400 riittävyydeksi.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Heinäkuu 22. 14:30:27 2005

Aksu kirjoitti:Mites olisi GT3071R siinäkin riittää tuotto vielä 450(ilmoitettu) saakka ja noilla gt sarjalaisilla on otettu suhteellisen kovia lukuja vaikka on pienillä siivillä: Kovin lukemani tulos (penkitetty Harisella) GT2871R n.450hv vaikka ilmoitettu noin 400 riittävyydeksi.
Taisi laulaa aika alhaalta, saattaa pakopuoli ahdistua noin pienestä solmusta noilla tehoilla...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Heinäkuu 22. 15:32:29 2005

PasiZ kirjoitti:Taisi laulaa aika alhaalta, saattaa pakopuoli ahdistua noin pienestä solmusta noilla tehoilla...
519Nm / 5120rpm, 458hp / 6864rpm (vääntöhuiput: 516Nm/3800 ja 519Nm/5120 yli 480Nm 3600-6600...) 2,2L audista
Tuo 2871 pako siipi on pieni mutta sitäkin "avonaisempi"
Eikä tuo älyttömän alhaalla paineita piikannut s14 nismossa vakio koneeltaan muuten laitettu.
Ja noi molemmat .64 pakopesällä
Erään turbo firman mukaan johtuisi kovemmasta pyörintä nopeudesta noi pienellä siivellä läpikulkevat virtaukset verraten normaali laakeroituihin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Heinäkuu 22. 16:35:09 2005

Aksu kirjoitti:
PasiZ kirjoitti:Taisi laulaa aika alhaalta, saattaa pakopuoli ahdistua noin pienestä solmusta noilla tehoilla...
519Nm / 5120rpm, 458hp / 6864rpm (vääntöhuiput: 516Nm/3800 ja 519Nm/5120 yli 480Nm 3600-6600...) 2,2L audista
Tuo 2871 pako siipi on pieni mutta sitäkin "avonaisempi"
Eikä tuo älyttömän alhaalla paineita piikannut s14 nismossa vakio koneeltaan muuten laitettu.
Ja noi molemmat .64 pakopesällä
Erään turbo firman mukaan johtuisi kovemmasta pyörintä nopeudesta noi pienellä siivellä läpikulkevat virtaukset verraten normaali laakeroituihin.
en usko että tuolla siipikulmalla niin järkyttäviä vauhteja aikaan saa, tai sitten kompurapuoli on myös aika "hoto"...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » Pe Heinäkuu 22. 22:29:21 2005

Aksu kirjoitti:Mites olisi GT3071R siinäkin riittää tuotto vielä 450(ilmoitettu) saakka ja noilla gt sarjalaisilla on otettu suhteellisen kovia lukuja vaikka on pienillä siivillä: Kovin lukemani tulos (penkitetty Harisella) GT2871R n.450hv vaikka ilmoitettu noin 400 riittävyydeksi.
tän mukaan riittää tuotto 500hv asti

GT30 71R


Tuotto: ~500hp saakka
Turbiini: 60mm w/ 84trim, .63 AR, .82 AR, 1.06 AR.
Kompressori: 71mm w/ 56, .50 AR
Liitännän tyyppi: T3

Muunneltu versio GT30R:stä. Herää jopa 1000rpm aikaisemmin! Saatavilla normaalilla GT pakopesällä tai "T3/T4 Ford Style" 5-pulttisella pakopesällä. Kompurapuolen sisäänmeno valittavana 2.75 tai 4.00" kokoisena. Ulostulo 2.00".

Vastaa Viestiin