Turvatankki siviiliautoon?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

client
Viestit: 33
Liittynyt: La Lokakuu 25. 15:57:26 2003

Turvatankki siviiliautoon?

Viesti Kirjoittaja client » Ti Heinäkuu 26. 8:24:02 2005

kysymys koskee takakonttiin sijoitettavaa turvatankkia. Osaako täällä ihmiset sanoa saako katuautoon laittaa tämmöisen ja mitkä ovat vaatimukset tankille?

Samaan takakonttiin ei ilmeisesti saa laittaa akkua ja tankkia, kiperän paikan tullen voi olla aika pommi yhdistelmä :).... ehkä sille akulle löydetään joku toinen paikka... :?

eli kertokees jos tiätte.

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ti Heinäkuu 26. 8:56:31 2005

molemmat vain takakonttiin.... ja suojat päälle... niin ei oo ongelmia.. ja tankin ilma putki pihalle...
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

client
Viestit: 33
Liittynyt: La Lokakuu 25. 15:57:26 2003

Viesti Kirjoittaja client » Ti Heinäkuu 26. 9:45:46 2005

tulipahan tähän viel mieleen kysyä, että jos turvatankin sijaan laittaakin alkuperäisen tankin autoon sisälle. takakonttiin tekee siistin kotelon tankille niin se ei edes isommin olisi siellä tiellä. kontin pohja vaan nousisi sen 20cm.

Onkohan tähän mitään turvallisuusrajoitteita? tuo olisin nyt ensimmäisessä vaiheessa ehkä nopein, ei tosin paras ratkaisu itselle.

vai pitäneeköhän kysäistä jostakin konttorista tätä asiaa?

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Ti Heinäkuu 26. 10:29:55 2005

Tankki konttiin vaan, onhan noita autoja, joissa se alunperinkin on siellä ilman sen kummempia suojia / väliseiniä, mm. Audi Coupe / Quattro -80-luvulta ja joku vanhempi 160J Datsun. Noissa säiliö on pitkulainen puikula poikittain heti takapenkin takana. Ellei halua pohjalevyä muotoilla, niin em. on suht helppo asentaa, painopiste tosin vähän nousee.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Heinäkuu 26. 10:36:53 2005

shr1 kirjoitti:Tankki konttiin vaan, onhan noita autoja, joissa se alunperinkin on siellä ilman sen kummempia suojia / väliseiniä, mm. Audi Coupe / Quattro -80-luvulta ja joku vanhempi 160J Datsun. Noissa säiliö on pitkulainen puikula poikittain heti takapenkin takana. Ellei halua pohjalevyä muotoilla, niin em. on suht helppo asentaa, painopiste tosin vähän nousee.
Eitarvi olla edes coupe tai quattro. On ihan normi etuveto sedanissakin heti takapenkin takana ainakin vuodet 1986-94.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Heinäkuu 26. 11:02:30 2005

Ainakin jossain vaiheessa vaadittiin että täyttöputken pitää tulla korin ulkopuolelle.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

client
Viestit: 33
Liittynyt: La Lokakuu 25. 15:57:26 2003

Viesti Kirjoittaja client » Ti Heinäkuu 26. 11:51:33 2005

se siitä sitten. soitin konttorille ja sanoivat että ei kannata laittaa, että leimaa ei tipu. perkele. ei kuulemma saa edes turvatankkia laittaa -90 autoon.

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja tezu » Ti Heinäkuu 26. 12:26:48 2005

client kirjoitti:se siitä sitten. soitin konttorille ja sanoivat että ei kannata laittaa, että leimaa ei tipu. perkele. ei kuulemma saa edes turvatankkia laittaa -90 autoon.
no sen takia se onki -89 :P
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Ti Heinäkuu 26. 14:14:13 2005

Äläs vielä heitä kirvestä kaivoon. Liekö siellä konttorilla tullu väärinkäsitystä tms., ovat yleensäkin aika nihkeitä antamaan teknistä neuvoa puhelimessa. Tuosta asiasta on hyvin vahva käsitys, että 1.1.93 käyttöönotosta alkaen polttoainesäiliön vaihto "rallimalliin" on hankalaa (ja viimeistään -96 alkaen mahdotonta), ellei säiliö täytä tiettyjä vaatimuksia. Tuota vanhempaan sovelletaan, mitä lakikirja kultakin vuodelta kertoo, eli suurinpiirtein niin, että palovaaraa ei saisi onnettomuudenkaan johdosta olla, terävien särmien muodossa lähellä tankkia jne. jne. Suosittelen menemään paikanpäälle juttusille, rekisteriotteen kera, asia saattaa hyvinkin vielä oieta.

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Ti Heinäkuu 26. 15:37:45 2005

Ja jos laki antaa periksi mutta konttori ei niin ei muuta kun kyselemään toiselta konttorilta.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

client
Viestit: 33
Liittynyt: La Lokakuu 25. 15:57:26 2003

Viesti Kirjoittaja client » Ti Heinäkuu 26. 15:46:54 2005

samaan ongelmaan eri kysymys, en viiti uutta topikkii avaa.

eli osaako kukaan sanoa käykö esim -92 1.4i fiestan ruiskutankki rsturbon bensapumpun kanssa hyvin yhteen. lähinnä vaan tankin liitännät ovat kysymysmerkki.

siitäpä tämä koko hässäkkä on ongelmana. mulla on siis rsturbon tankki mutta se ei sovi fiestaan. ja toisaalta taas kaasaritankki ei sekään sovi rsturboon. perkele :D

auttakaa valistuneet voortistit

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Heinäkuu 26. 17:29:03 2005

Bliz kirjoitti:Ja jos laki antaa periksi mutta konttori ei niin ei muuta kun kyselemään toiselta konttorilta.
Juu eiköhän sen luvan turvatankille saa, jos ei muuten niin vaikka sitten umpinaisen tulipellin tekemällä, kontin/ohjaamon väliin.

Vastaa Viestiin