Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
client
- Viestit: 33
- Liittynyt: La Lokakuu 25. 15:57:26 2003
Viesti
Kirjoittaja client » Ti Heinäkuu 26. 8:24:02 2005
kysymys koskee takakonttiin sijoitettavaa turvatankkia. Osaako täällä ihmiset sanoa saako katuautoon laittaa tämmöisen ja mitkä ovat vaatimukset tankille?
Samaan takakonttiin ei ilmeisesti saa laittaa akkua ja tankkia, kiperän paikan tullen voi olla aika pommi yhdistelmä

.... ehkä sille akulle löydetään joku toinen paikka...
eli kertokees jos tiätte.
-
fordrs2000
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja fordrs2000 » Ti Heinäkuu 26. 8:56:31 2005
molemmat vain takakonttiin.... ja suojat päälle... niin ei oo ongelmia.. ja tankin ilma putki pihalle...
-
client
- Viestit: 33
- Liittynyt: La Lokakuu 25. 15:57:26 2003
Viesti
Kirjoittaja client » Ti Heinäkuu 26. 9:45:46 2005
tulipahan tähän viel mieleen kysyä, että jos turvatankin sijaan laittaakin alkuperäisen tankin autoon sisälle. takakonttiin tekee siistin kotelon tankille niin se ei edes isommin olisi siellä tiellä. kontin pohja vaan nousisi sen 20cm.
Onkohan tähän mitään turvallisuusrajoitteita? tuo olisin nyt ensimmäisessä vaiheessa ehkä nopein, ei tosin paras ratkaisu itselle.
vai pitäneeköhän kysäistä jostakin konttorista tätä asiaa?
-
shr1
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti
Kirjoittaja shr1 » Ti Heinäkuu 26. 10:29:55 2005
Tankki konttiin vaan, onhan noita autoja, joissa se alunperinkin on siellä ilman sen kummempia suojia / väliseiniä, mm. Audi Coupe / Quattro -80-luvulta ja joku vanhempi 160J Datsun. Noissa säiliö on pitkulainen puikula poikittain heti takapenkin takana. Ellei halua pohjalevyä muotoilla, niin em. on suht helppo asentaa, painopiste tosin vähän nousee.
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Ti Heinäkuu 26. 10:36:53 2005
shr1 kirjoitti:Tankki konttiin vaan, onhan noita autoja, joissa se alunperinkin on siellä ilman sen kummempia suojia / väliseiniä, mm. Audi Coupe / Quattro -80-luvulta ja joku vanhempi 160J Datsun. Noissa säiliö on pitkulainen puikula poikittain heti takapenkin takana. Ellei halua pohjalevyä muotoilla, niin em. on suht helppo asentaa, painopiste tosin vähän nousee.
Eitarvi olla edes coupe tai quattro. On ihan normi etuveto sedanissakin heti takapenkin takana ainakin vuodet 1986-94.
-
sprint
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Viesti
Kirjoittaja sprint » Ti Heinäkuu 26. 11:02:30 2005
Ainakin jossain vaiheessa vaadittiin että täyttöputken pitää tulla korin ulkopuolelle.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
client
- Viestit: 33
- Liittynyt: La Lokakuu 25. 15:57:26 2003
Viesti
Kirjoittaja client » Ti Heinäkuu 26. 11:51:33 2005
se siitä sitten. soitin konttorille ja sanoivat että ei kannata laittaa, että leimaa ei tipu. perkele. ei kuulemma saa edes turvatankkia laittaa -90 autoon.
-
tezu
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti
Kirjoittaja tezu » Ti Heinäkuu 26. 12:26:48 2005
client kirjoitti:se siitä sitten. soitin konttorille ja sanoivat että ei kannata laittaa, että leimaa ei tipu. perkele. ei kuulemma saa edes turvatankkia laittaa -90 autoon.
no sen takia se onki -89

-
shr1
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti
Kirjoittaja shr1 » Ti Heinäkuu 26. 14:14:13 2005
Äläs vielä heitä kirvestä kaivoon. Liekö siellä konttorilla tullu väärinkäsitystä tms., ovat yleensäkin aika nihkeitä antamaan teknistä neuvoa puhelimessa. Tuosta asiasta on hyvin vahva käsitys, että 1.1.93 käyttöönotosta alkaen polttoainesäiliön vaihto "rallimalliin" on hankalaa (ja viimeistään -96 alkaen mahdotonta), ellei säiliö täytä tiettyjä vaatimuksia. Tuota vanhempaan sovelletaan, mitä lakikirja kultakin vuodelta kertoo, eli suurinpiirtein niin, että palovaaraa ei saisi onnettomuudenkaan johdosta olla, terävien särmien muodossa lähellä tankkia jne. jne. Suosittelen menemään paikanpäälle juttusille, rekisteriotteen kera, asia saattaa hyvinkin vielä oieta.
-
Bliz
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Bliz » Ti Heinäkuu 26. 15:37:45 2005
Ja jos laki antaa periksi mutta konttori ei niin ei muuta kun kyselemään toiselta konttorilta.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5
-
client
- Viestit: 33
- Liittynyt: La Lokakuu 25. 15:57:26 2003
Viesti
Kirjoittaja client » Ti Heinäkuu 26. 15:46:54 2005
samaan ongelmaan eri kysymys, en viiti uutta topikkii avaa.
eli osaako kukaan sanoa käykö esim -92 1.4i fiestan ruiskutankki rsturbon bensapumpun kanssa hyvin yhteen. lähinnä vaan tankin liitännät ovat kysymysmerkki.
siitäpä tämä koko hässäkkä on ongelmana. mulla on siis rsturbon tankki mutta se ei sovi fiestaan. ja toisaalta taas kaasaritankki ei sekään sovi rsturboon. perkele
auttakaa valistuneet voortistit
-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » Ti Heinäkuu 26. 17:29:03 2005
Bliz kirjoitti:Ja jos laki antaa periksi mutta konttori ei niin ei muuta kun kyselemään toiselta konttorilta.
Juu eiköhän sen luvan turvatankille saa, jos ei muuten niin vaikka sitten umpinaisen tulipellin tekemällä, kontin/ohjaamon väliin.