OHC kannen virtaukset

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

OHC kannen virtaukset

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Heinäkuu 27. 0:20:35 2005

Tulipa tuollainenkin mieleen, kun ei nukuta...
Eli paljonkohan vakio 2L is:n kansi mahtaa virrata ja paljon siihen kohtuullisella työllä saisi parannusta? Onko kukaan mittaillut vakio kantta? Tuolla vanhoissa jutuissa oli jotain mainintaa 180hv:sta. Pitääköhän paikkaansa? Sehän olisi samoja lukemia kuin cossun vakio kansi.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Heinäkuu 27. 1:04:02 2005

150hv + pitäs virrata MUKA is kansi vakiona. en oo mittauttanu.

Ainiin, eikö nuista oo ollu puhetta että saa virtaamaan yhtähyvin kuin cossun kannen, ellei paremminkin jopa ? onhan nuita 400hv+ ohc turboja.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Heinäkuu 27. 1:07:55 2005

Itselläkin kansi on koneessa vielä kiinni, joten ei vielä voi penkkiinkään sitä alkaa kiikuttamaan. Alkanu vaan kiinnostamaan tuo 8-venttiilinen turbo projekti.... :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Heinäkuu 27. 1:15:15 2005

Vesku kirjoitti:Itselläkin kansi on koneessa vielä kiinni, joten ei vielä voi penkkiinkään sitä alkaa kiikuttamaan. Alkanu vaan kiinnostamaan tuo 8-venttiilinen turbo projekti.... :wink:
Niin, ainakin se on halvempi vaihtoehto. Hajoavia osia tuplasti vähemmän. :lol:

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Heinäkuu 27. 1:24:52 2005

Jaakkoki kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Itselläkin kansi on koneessa vielä kiinni, joten ei vielä voi penkkiinkään sitä alkaa kiikuttamaan. Alkanu vaan kiinnostamaan tuo 8-venttiilinen turbo projekti.... :wink:
Niin, ainakin se on halvempi vaihtoehto. Hajoavia osia tuplasti vähemmän. :lol:
Jeps. Siellä on nyt 16v kansi paikoillaan, mutta jonkinlainen perversio tuota ohc:tä kohtaa vielä on ja tarkoitus olisi kokeilla, paljon siitä "koti konstein" ulos saisi. Siihen tulisi cossun alakerta ja 8v kansi. Paljon painetta ja pöhinää... :)
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Heinäkuu 27. 14:18:30 2005

Jaakkoki kirjoitti:150hv + pitäs virrata MUKA is kansi vakiona. en oo mittauttanu.

Ainiin, eikö nuista oo ollu puhetta että saa virtaamaan yhtähyvin kuin cossun kannen, ellei paremminkin jopa ? onhan nuita 400hv+ ohc turboja.
Kyllä cosan kannen saa paremmin virtaamaan ku oharin ja cosan kannessa on parempi palotapahtuma.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Heinäkuu 27. 16:59:21 2005

ytte kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:150hv + pitäs virrata MUKA is kansi vakiona. en oo mittauttanu.

Ainiin, eikö nuista oo ollu puhetta että saa virtaamaan yhtähyvin kuin cossun kannen, ellei paremminkin jopa ? onhan nuita 400hv+ ohc turboja.
Kyllä cosan kannen saa paremmin virtaamaan ku oharin ja cosan kannessa on parempi palotapahtuma.
Juurikin näin, kyllä cossun kannen puolesta puhuu nimenomaan lyhyempi palorintama (ohc sytyttää syrjästä), jolloin päästään paljon inhimillisempiin ennakoihin sekä palaminen on termodynaamisesti tehokkaampaa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Heinäkuu 27. 17:28:43 2005

ytte kirjoitti:
Kyllä cosan kannen saa paremmin virtaamaan ku oharin.
Tästä oon kyllä kuullut eriäviäkin mielipiteitä.

(..tosin itse en sano juuta enkä jaata kun ei oo omia kokemuksia aiheesta.) :?

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Heinäkuu 27. 18:35:41 2005

Bootsi kirjoitti:
ytte kirjoitti:
Kyllä cosan kannen saa paremmin virtaamaan ku oharin.
Tästä oon kyllä kuullut eriäviäkin mielipiteitä.

(..tosin itse en sano juuta enkä jaata kun ei oo omia kokemuksia aiheesta.) :?
Tässähän täytyy alkaa virittelemään tuota cossuescoa, heti huomenna asennetaan ohc kansi :lol:

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Heinäkuu 27. 18:46:25 2005

cossuesco kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:
ytte kirjoitti:
Kyllä cosan kannen saa paremmin virtaamaan ku oharin.
Tästä oon kyllä kuullut eriäviäkin mielipiteitä.

(..tosin itse en sano juuta enkä jaata kun ei oo omia kokemuksia aiheesta.) :?
Tässähän täytyy alkaa virittelemään tuota cossuescoa, heti huomenna asennetaan ohc kansi :lol:
Teeppä se.. voisin muuten ostaa sen ylimääräiseksi jäävän kannen. :wink: :lol: :lol:

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Heinäkuu 27. 19:34:59 2005

PasiZ kirjoitti:
ytte kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:150hv + pitäs virrata MUKA is kansi vakiona. en oo mittauttanu.

Ainiin, eikö nuista oo ollu puhetta että saa virtaamaan yhtähyvin kuin cossun kannen, ellei paremminkin jopa ? onhan nuita 400hv+ ohc turboja.
Kyllä cosan kannen saa paremmin virtaamaan ku oharin ja cosan kannessa on parempi palotapahtuma.
Juurikin näin, kyllä cossun kannen puolesta puhuu nimenomaan lyhyempi palorintama (ohc sytyttää syrjästä), jolloin päästään paljon inhimillisempiin ennakoihin sekä palaminen on termodynaamisesti tehokkaampaa...
Joo en sitä väittänytkään että ohc:n kansi ois parempi, ei oo mitään kokemuksia asiasta, mutta ei tuo ohc kansi näytä olevan mikään este isoille tehoille. Tottakai palotapahtuma on parempi cossussa kun kynttilät on keskellä palotilaa, ym ym.
Viimeksi muokannut Jaakkoki, Ke Syyskuu 14. 10:03:03 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Heinäkuu 27. 22:19:50 2005

:lol: :lol: :lol:
Tätä ihan sen takia aloin kysellä, kun tekee mieli kokeilla mitä ohc koneesta saa kohtuu rahalla irti. Tuo rautakansi voi olla turvallisempi vaihtoehto, jos kotikonstein alkaa kokeilla, mitä paikat kestää ja paljon irti lähtee. Cossun kannesta saa varmasti hyvän, kun sen oikein teettää, mutta noista ohc koneista tälläkin foorumilla kirjoittelevat ihmiset on kaivanut mukavia lukemia ja esim. kannen osien hintahan on aivan eri luokkaa kuin cossun kanteen. Itse ainakin tuota cossun alumiinikantta "varon" ja arvosta eri tavalla, kuin ohc:n valurauta möykkyä, joita saa vielä ihan kohtuu rahallakin :wink: Cossun alakerta taas on jo itsellä valmiina ja tarkoitus on vaan lätkäistä tuo rautakansi siihen päälle jollakin turbo nokalla ja pienellä kanavien kaivamisella.
Mutta vielä sitä utelen, että onko kenellä tietoa noista is:n kannen virtauksista vakiona ja/tai pienesti kaivettuna? :?:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Heinäkuu 27. 22:36:10 2005

Penkitin +310 kaasari koneen kannen koti portauksella ja bf134 nokalla 1,2 paineilla(vakio venat). Apexin kiihtyvyys mittari näytti tuolloin n300 lukuja. 1,5bar apexi näytti +350 lukemia.
kyllä siitä rauta kannesta ihan kelpo kannen saa tehtyä jos ei ala niitä viimeisiä hevosia hakemaan. Hyvillä vehkeillä vaan saa siihenkin äkkiä liian isoja kanavia aikaiseksi=vesi tila kurkistaa,kukkuu...
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Heinäkuu 27. 22:44:52 2005

Aksu kirjoitti:Penkitin +310 kaasari koneen kannen koti portauksella ja bf134 nokalla 1,2 paineilla(vakio venat). Apexin kiihtyvyys mittari näytti tuolloin n300 lukuja. 1,5bar apexi näytti +350 lukemia.
kyllä siitä rauta kannesta ihan kelpo kannen saa tehtyä jos ei ala niitä viimeisiä hevosia hakemaan. Hyvillä vehkeillä vaan saa siihenkin äkkiä liian isoja kanavia aikaiseksi=vesi tila kurkistaa,kukkuu...
:lol: Itsellä silmissä nuo +350hv lukemat ja koti porttaukseen aion itsekkin turvautua, jos ei jostain hyvää kantta sattuisi sopivasti löytämään. Eilen tuota SOHC-tuning guidea tutkailin ja sitä yritin sisäistää. Jos 38mm pakovenat sais, niin plussaa kai olis pakokaasujen poistumisen muodossa... Ahtimessa pitäisi olla vara 1.7bar mennä surutta, joten löysät pois sieltäkin. :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Viesti Kirjoittaja LasseK » To Heinäkuu 28. 0:41:31 2005

Paljonko virtaa tämmönen kansi suurinpiirtein...
Nokka on 324 asteinen ja nostoa 11,67mm.
Venttiilit 44 imu ja 37 pako.
Pakokanavia on isonnettu kans, kuvaa ei nyt just oo...
Tietäis vaa että oisko tuosta tulevaisuudessa turbo koneeseen kanneksi.
#976

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Heinäkuu 28. 2:05:19 2005

LasseK kirjoitti:Paljonko virtaa tämmönen kansi suurinpiirtein...
Nokka on 324 asteinen ja nostoa 11,67mm.
Venttiilit 44 imu ja 37 pako.
Pakokanavia on isonnettu kans, kuvaa ei nyt just oo...
Tietäis vaa että oisko tuosta tulevaisuudessa turbo koneeseen kanneksi.
Tosta kuvasta ei osaa sanoo kyllä juuta eikä jaata :D kokeile se kulma sieltä sormella kansitason puoleisesta imukanavan reunasta vähän ennen venttiiliä. se on ohc:n kannessa se ensimmäinen mistä kannattaa kansi alottaa. Ei saa olla terävä.

Muuten, jos ruuvi on kireellä niin nokkapyörä on väärinpäin, näkee tosta kun toi pelti ei mee kunnolla paikalleen. Tekee huonoa hihnalle.
Jäsen #606

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Viesti Kirjoittaja LasseK » To Heinäkuu 28. 11:13:25 2005

olafu kirjoitti: Muuten, jos ruuvi on kireellä niin nokkapyörä on väärinpäin, näkee tosta kun toi pelti ei mee kunnolla paikalleen. Tekee huonoa hihnalle.
Jaa... tuota en tiennytkää... on edellisen omistajan laittama ja oon
luullu että se on oikein. pelti on muutenki kierossa.
Hihna kulkee aikalailla keskellä vaikka kuvassa näkyy että kulkis
koneenpuoleisessa laiassa.
#976

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Heinäkuu 28. 22:06:53 2005

http://groups.msn.com/VIRIVIRI/ytte.msn ... PhotoID=53

Yks nopeesti portattu 2l kaasari kansi. Tais olla myynnissä joskus toistamiseen jo täällä uuden omistajan toimesta.

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » To Heinäkuu 28. 23:31:03 2005

Kyllä se kuulkaa virtaa sen +200hv sen kummempia porttaamatta. Esim. Nettiautossa ja pörssissä on myytävänä monta taunusta joissa on ~200hv ihan vaan reseptillä: Tuplat, sikakiree nokka, tosikevyt vauhtipyörä, peltisarja ja 2,5" putkisto (kireimmissä jopa kolmekin tuumaa, ainakin takahiekkapellin tuntumassa)

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » To Heinäkuu 28. 23:44:37 2005

Samil kirjoitti:Kyllä se kuulkaa virtaa sen +200hv sen kummempia porttaamatta. Esim. Nettiautossa ja pörssissä on myytävänä monta taunusta joissa on ~200hv ihan vaan reseptillä: Tuplat, sikakiree nokka, tosikevyt vauhtipyörä, peltisarja ja 2,5" putkisto (kireimmissä jopa kolmekin tuumaa, ainakin takahiekkapellin tuntumassa)
Olen kans pannut merkille saman asia. Suurinosa myynti-ilmoituksissa ilmoitettavista tehoista on kyllä täyttä p*askaa. ~200 heppanen vapari ei synny millään tuplilla,peltisarjalla ja jonkun ns. "huippuvirittäjän" hiomalla nokalla. :P

Ilman dynolappuja myyjän ilmoittamat tehot voi kyllä unohtaa heti kättelyssä.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Heinäkuu 29. 0:12:37 2005

ohc kirjoitti:
Samil kirjoitti:Kyllä se kuulkaa virtaa sen +200hv sen kummempia porttaamatta. Esim. Nettiautossa ja pörssissä on myytävänä monta taunusta joissa on ~200hv ihan vaan reseptillä: Tuplat, sikakiree nokka, tosikevyt vauhtipyörä, peltisarja ja 2,5" putkisto (kireimmissä jopa kolmekin tuumaa, ainakin takahiekkapellin tuntumassa)
Olen kans pannut merkille saman asia. Suurinosa myynti-ilmoituksissa ilmoitettavista tehoista on kyllä täyttä p*askaa. ~200 heppanen vapari ei synny millään tuplilla,peltisarjalla ja jonkun ns. "huippuvirittäjän" hiomalla nokalla. :P

Ilman dynolappuja myyjän ilmoittamat tehot voi kyllä unohtaa heti kättelyssä.
Sen takia pitää kysellä noita asioita tällä foorumilla, eikä Suomi24 :D
Täällä on monia sellaisia ihmisiä, jotka on noita vehkeitä sen verran harrastanut, että jonkinlainen "näppi tuntuma" on aiheeseen tullut. Jos tuon projektin syksyllä aloitan, niin taitaa pitää viedä kansi ensin penkkiin ja sitten toisen kerran kairauksen jälkeen. Sittenhän näkee, kuinka paljon on tuhoa aikaan saanut... :lol:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Heinäkuu 29. 0:17:49 2005

ohc kirjoitti:
Samil kirjoitti:Kyllä se kuulkaa virtaa sen +200hv sen kummempia porttaamatta. Esim. Nettiautossa ja pörssissä on myytävänä monta taunusta joissa on ~200hv ihan vaan reseptillä: Tuplat, sikakiree nokka, tosikevyt vauhtipyörä, peltisarja ja 2,5" putkisto (kireimmissä jopa kolmekin tuumaa, ainakin takahiekkapellin tuntumassa)
Olen kans pannut merkille saman asia. Suurinosa myynti-ilmoituksissa ilmoitettavista tehoista on kyllä täyttä p*askaa. ~200 heppanen vapari ei synny millään tuplilla,peltisarjalla ja jonkun ns. "huippuvirittäjän" hiomalla nokalla. :P

Ilman dynolappuja myyjän ilmoittamat tehot voi kyllä unohtaa heti kättelyssä.
kanteen saa kyllä panostaa aivan tajuttomasti jos sen 200hv haluu vaparista..kaverilla on karvan yli 200 omassa oharissa ja siinä virtaa kansi ~240hv..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Heinäkuu 29. 0:34:23 2005

jesus48 kirjoitti:kanteen saa kyllä panostaa aivan tajuttomasti jos sen 200hv haluu vaparista..kaverilla on karvan yli 200 omassa oharissa ja siinä virtaa kansi ~240hv..
Joku jossain tuolla aikanaan mainitsi, ettei vapari ole vaihtoehto :D Itsellä tarkoitus puhaltaa soppa koneeseen reilulla paineella. Ei tarvi olla niin vimpan päälle tuon kannen :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Heinäkuu 29. 16:45:52 2005

No toi kannen "penkitys" ennen avarruksia on varmaan paras vaihtoehto selvittää noi virtaukset.
Itellä on sellainen muistikuva, että IS:n kansi ois ollu vakiona n. 160 hv (vakionostolla). Noihin virtauksiin vaikuttaa myös paljon venttiilien koko ja nokan ominaisuudet, joten on vaikea ruveta arvailemaan mitään järkevää, mutta Aksullakin oli muistaakseni vakionokalla jo n. 300 heppaa ahdettuna, joten turbon kanssa ollaan ihan eri maailmoissa kuin näissä kireissä vaparikoneissa.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Heinäkuu 29. 16:58:06 2005

MikkoT kirjoitti:No toi kannen "penkitys" ennen avarruksia on varmaan paras vaihtoehto selvittää noi virtaukset.
Itellä on sellainen muistikuva, että IS:n kansi ois ollu vakiona n. 160 hv (vakionostolla). Noihin virtauksiin vaikuttaa myös paljon venttiilien koko ja nokan ominaisuudet, joten on vaikea ruveta arvailemaan mitään järkevää, mutta Aksullakin oli muistaakseni vakionokalla jo n. 300 heppaa ahdettuna, joten turbon kanssa ollaan ihan eri maailmoissa kuin näissä kireissä vaparikoneissa.
Jep,285 vedin silloin 1,2 paineilla to3:lla vakio nokalla. Näin jälkeen päin harmittaa kun ei koskaan tullut penkissä kokeiltua paljonko sieltä olisi irronnut isommilla paineilla tehoa/vääntöä(to3 rajoitaa kuitenkin jonnin verran) Tuo kone kun ei alkanut nakuttaa edes 95 bensalla kesällä noilla 1,2 paineilla(männissä mitään jälkiä purettaessa)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Heinäkuu 29. 21:24:00 2005

Aksu kirjoitti:
MikkoT kirjoitti:No toi kannen "penkitys" ennen avarruksia on varmaan paras vaihtoehto selvittää noi virtaukset.
Itellä on sellainen muistikuva, että IS:n kansi ois ollu vakiona n. 160 hv (vakionostolla). Noihin virtauksiin vaikuttaa myös paljon venttiilien koko ja nokan ominaisuudet, joten on vaikea ruveta arvailemaan mitään järkevää, mutta Aksullakin oli muistaakseni vakionokalla jo n. 300 heppaa ahdettuna, joten turbon kanssa ollaan ihan eri maailmoissa kuin näissä kireissä vaparikoneissa.
Jep,285 vedin silloin 1,2 paineilla to3:lla vakio nokalla. Näin jälkeen päin harmittaa kun ei koskaan tullut penkissä kokeiltua paljonko sieltä olisi irronnut isommilla paineilla tehoa/vääntöä(to3 rajoitaa kuitenkin jonnin verran) Tuo kone kun ei alkanut nakuttaa edes 95 bensalla kesällä noilla 1,2 paineilla(männissä mitään jälkiä purettaessa)
Itselle tulossa burtonin lievä turbo nokka lähes vakioilla nostoilla ja garretin TO4E .84ar pakosella ja 57/59siivillä tai holsetin H1E 54/60 siivillä ja .63ar pakosella. Painetta olisi tarkoitus laittaa niin paljon, kuin se tehollisesti auttaa ja jos pahvi karkaa välistä, niin seuraavalla pahvilla vähän pois :wink: Ruiskuksi tulee megasquirt. Imusarja olisi tarkoitus laittaa is:n vakio. Kaateellisena katsoin noita Aksun kuvia, kun siellä oli se hifi 8-suutin sarja... :oops: :oops: :shock: Näytti muuten hienolta!! Mistä tuo on kotoisin? Itsekkö teit?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vastaa Viestiin