OHC kannen virtaukset
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
OHC kannen virtaukset
Tulipa tuollainenkin mieleen, kun ei nukuta...
Eli paljonkohan vakio 2L is:n kansi mahtaa virrata ja paljon siihen kohtuullisella työllä saisi parannusta? Onko kukaan mittaillut vakio kantta? Tuolla vanhoissa jutuissa oli jotain mainintaa 180hv:sta. Pitääköhän paikkaansa? Sehän olisi samoja lukemia kuin cossun vakio kansi.
Eli paljonkohan vakio 2L is:n kansi mahtaa virrata ja paljon siihen kohtuullisella työllä saisi parannusta? Onko kukaan mittaillut vakio kantta? Tuolla vanhoissa jutuissa oli jotain mainintaa 180hv:sta. Pitääköhän paikkaansa? Sehän olisi samoja lukemia kuin cossun vakio kansi.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Jeps. Siellä on nyt 16v kansi paikoillaan, mutta jonkinlainen perversio tuota ohc:tä kohtaa vielä on ja tarkoitus olisi kokeilla, paljon siitä "koti konstein" ulos saisi. Siihen tulisi cossun alakerta ja 8v kansi. Paljon painetta ja pöhinää...Jaakkoki kirjoitti:Niin, ainakin se on halvempi vaihtoehto. Hajoavia osia tuplasti vähemmän.Vesku kirjoitti:Itselläkin kansi on koneessa vielä kiinni, joten ei vielä voi penkkiinkään sitä alkaa kiikuttamaan. Alkanu vaan kiinnostamaan tuo 8-venttiilinen turbo projekti....

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Kyllä cosan kannen saa paremmin virtaamaan ku oharin ja cosan kannessa on parempi palotapahtuma.Jaakkoki kirjoitti:150hv + pitäs virrata MUKA is kansi vakiona. en oo mittauttanu.
Ainiin, eikö nuista oo ollu puhetta että saa virtaamaan yhtähyvin kuin cossun kannen, ellei paremminkin jopa ? onhan nuita 400hv+ ohc turboja.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Juurikin näin, kyllä cossun kannen puolesta puhuu nimenomaan lyhyempi palorintama (ohc sytyttää syrjästä), jolloin päästään paljon inhimillisempiin ennakoihin sekä palaminen on termodynaamisesti tehokkaampaa...ytte kirjoitti:Kyllä cosan kannen saa paremmin virtaamaan ku oharin ja cosan kannessa on parempi palotapahtuma.Jaakkoki kirjoitti:150hv + pitäs virrata MUKA is kansi vakiona. en oo mittauttanu.
Ainiin, eikö nuista oo ollu puhetta että saa virtaamaan yhtähyvin kuin cossun kannen, ellei paremminkin jopa ? onhan nuita 400hv+ ohc turboja.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Tässähän täytyy alkaa virittelemään tuota cossuescoa, heti huomenna asennetaan ohc kansiBootsi kirjoitti:Tästä oon kyllä kuullut eriäviäkin mielipiteitä.ytte kirjoitti:
Kyllä cosan kannen saa paremmin virtaamaan ku oharin.
(..tosin itse en sano juuta enkä jaata kun ei oo omia kokemuksia aiheesta.)

-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Teeppä se.. voisin muuten ostaa sen ylimääräiseksi jäävän kannen.cossuesco kirjoitti:Tässähän täytyy alkaa virittelemään tuota cossuescoa, heti huomenna asennetaan ohc kansiBootsi kirjoitti:Tästä oon kyllä kuullut eriäviäkin mielipiteitä.ytte kirjoitti:
Kyllä cosan kannen saa paremmin virtaamaan ku oharin.
(..tosin itse en sano juuta enkä jaata kun ei oo omia kokemuksia aiheesta.)



-
- Ylläpitäjä
Joo en sitä väittänytkään että ohc:n kansi ois parempi, ei oo mitään kokemuksia asiasta, mutta ei tuo ohc kansi näytä olevan mikään este isoille tehoille. Tottakai palotapahtuma on parempi cossussa kun kynttilät on keskellä palotilaa, ym ym.PasiZ kirjoitti:Juurikin näin, kyllä cossun kannen puolesta puhuu nimenomaan lyhyempi palorintama (ohc sytyttää syrjästä), jolloin päästään paljon inhimillisempiin ennakoihin sekä palaminen on termodynaamisesti tehokkaampaa...ytte kirjoitti:Kyllä cosan kannen saa paremmin virtaamaan ku oharin ja cosan kannessa on parempi palotapahtuma.Jaakkoki kirjoitti:150hv + pitäs virrata MUKA is kansi vakiona. en oo mittauttanu.
Ainiin, eikö nuista oo ollu puhetta että saa virtaamaan yhtähyvin kuin cossun kannen, ellei paremminkin jopa ? onhan nuita 400hv+ ohc turboja.
Viimeksi muokannut Jaakkoki, Ke Syyskuu 14. 10:03:03 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni



Tätä ihan sen takia aloin kysellä, kun tekee mieli kokeilla mitä ohc koneesta saa kohtuu rahalla irti. Tuo rautakansi voi olla turvallisempi vaihtoehto, jos kotikonstein alkaa kokeilla, mitä paikat kestää ja paljon irti lähtee. Cossun kannesta saa varmasti hyvän, kun sen oikein teettää, mutta noista ohc koneista tälläkin foorumilla kirjoittelevat ihmiset on kaivanut mukavia lukemia ja esim. kannen osien hintahan on aivan eri luokkaa kuin cossun kanteen. Itse ainakin tuota cossun alumiinikantta "varon" ja arvosta eri tavalla, kuin ohc:n valurauta möykkyä, joita saa vielä ihan kohtuu rahallakin

Mutta vielä sitä utelen, että onko kenellä tietoa noista is:n kannen virtauksista vakiona ja/tai pienesti kaivettuna?

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Penkitin +310 kaasari koneen kannen koti portauksella ja bf134 nokalla 1,2 paineilla(vakio venat). Apexin kiihtyvyys mittari näytti tuolloin n300 lukuja. 1,5bar apexi näytti +350 lukemia.
kyllä siitä rauta kannesta ihan kelpo kannen saa tehtyä jos ei ala niitä viimeisiä hevosia hakemaan. Hyvillä vehkeillä vaan saa siihenkin äkkiä liian isoja kanavia aikaiseksi=vesi tila kurkistaa,kukkuu...
kyllä siitä rauta kannesta ihan kelpo kannen saa tehtyä jos ei ala niitä viimeisiä hevosia hakemaan. Hyvillä vehkeillä vaan saa siihenkin äkkiä liian isoja kanavia aikaiseksi=vesi tila kurkistaa,kukkuu...
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Aksu kirjoitti:Penkitin +310 kaasari koneen kannen koti portauksella ja bf134 nokalla 1,2 paineilla(vakio venat). Apexin kiihtyvyys mittari näytti tuolloin n300 lukuja. 1,5bar apexi näytti +350 lukemia.
kyllä siitä rauta kannesta ihan kelpo kannen saa tehtyä jos ei ala niitä viimeisiä hevosia hakemaan. Hyvillä vehkeillä vaan saa siihenkin äkkiä liian isoja kanavia aikaiseksi=vesi tila kurkistaa,kukkuu...


Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
- Paikkakunta: P-Pohj.
Paljonko virtaa tämmönen kansi suurinpiirtein...
Nokka on 324 asteinen ja nostoa 11,67mm.
Venttiilit 44 imu ja 37 pako.
Pakokanavia on isonnettu kans, kuvaa ei nyt just oo...
Tietäis vaa että oisko tuosta tulevaisuudessa turbo koneeseen kanneksi.
Nokka on 324 asteinen ja nostoa 11,67mm.
Venttiilit 44 imu ja 37 pako.
Pakokanavia on isonnettu kans, kuvaa ei nyt just oo...
Tietäis vaa että oisko tuosta tulevaisuudessa turbo koneeseen kanneksi.
#976
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Tosta kuvasta ei osaa sanoo kyllä juuta eikä jaataLasseK kirjoitti:Paljonko virtaa tämmönen kansi suurinpiirtein...
Nokka on 324 asteinen ja nostoa 11,67mm.
Venttiilit 44 imu ja 37 pako.
Pakokanavia on isonnettu kans, kuvaa ei nyt just oo...
Tietäis vaa että oisko tuosta tulevaisuudessa turbo koneeseen kanneksi.

Muuten, jos ruuvi on kireellä niin nokkapyörä on väärinpäin, näkee tosta kun toi pelti ei mee kunnolla paikalleen. Tekee huonoa hihnalle.
Jäsen #606
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
- Paikkakunta: P-Pohj.
Jaa... tuota en tiennytkää... on edellisen omistajan laittama ja oonolafu kirjoitti: Muuten, jos ruuvi on kireellä niin nokkapyörä on väärinpäin, näkee tosta kun toi pelti ei mee kunnolla paikalleen. Tekee huonoa hihnalle.
luullu että se on oikein. pelti on muutenki kierossa.
Hihna kulkee aikalailla keskellä vaikka kuvassa näkyy että kulkis
koneenpuoleisessa laiassa.
#976
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
http://groups.msn.com/VIRIVIRI/ytte.msn ... PhotoID=53
Yks nopeesti portattu 2l kaasari kansi. Tais olla myynnissä joskus toistamiseen jo täällä uuden omistajan toimesta.
Yks nopeesti portattu 2l kaasari kansi. Tais olla myynnissä joskus toistamiseen jo täällä uuden omistajan toimesta.
-
- Ylläpitäjä
Kyllä se kuulkaa virtaa sen +200hv sen kummempia porttaamatta. Esim. Nettiautossa ja pörssissä on myytävänä monta taunusta joissa on ~200hv ihan vaan reseptillä: Tuplat, sikakiree nokka, tosikevyt vauhtipyörä, peltisarja ja 2,5" putkisto (kireimmissä jopa kolmekin tuumaa, ainakin takahiekkapellin tuntumassa)
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Olen kans pannut merkille saman asia. Suurinosa myynti-ilmoituksissa ilmoitettavista tehoista on kyllä täyttä p*askaa. ~200 heppanen vapari ei synny millään tuplilla,peltisarjalla ja jonkun ns. "huippuvirittäjän" hiomalla nokalla.Samil kirjoitti:Kyllä se kuulkaa virtaa sen +200hv sen kummempia porttaamatta. Esim. Nettiautossa ja pörssissä on myytävänä monta taunusta joissa on ~200hv ihan vaan reseptillä: Tuplat, sikakiree nokka, tosikevyt vauhtipyörä, peltisarja ja 2,5" putkisto (kireimmissä jopa kolmekin tuumaa, ainakin takahiekkapellin tuntumassa)

Ilman dynolappuja myyjän ilmoittamat tehot voi kyllä unohtaa heti kättelyssä.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Sen takia pitää kysellä noita asioita tällä foorumilla, eikä Suomi24ohc kirjoitti:Olen kans pannut merkille saman asia. Suurinosa myynti-ilmoituksissa ilmoitettavista tehoista on kyllä täyttä p*askaa. ~200 heppanen vapari ei synny millään tuplilla,peltisarjalla ja jonkun ns. "huippuvirittäjän" hiomalla nokalla.Samil kirjoitti:Kyllä se kuulkaa virtaa sen +200hv sen kummempia porttaamatta. Esim. Nettiautossa ja pörssissä on myytävänä monta taunusta joissa on ~200hv ihan vaan reseptillä: Tuplat, sikakiree nokka, tosikevyt vauhtipyörä, peltisarja ja 2,5" putkisto (kireimmissä jopa kolmekin tuumaa, ainakin takahiekkapellin tuntumassa)
Ilman dynolappuja myyjän ilmoittamat tehot voi kyllä unohtaa heti kättelyssä.

Täällä on monia sellaisia ihmisiä, jotka on noita vehkeitä sen verran harrastanut, että jonkinlainen "näppi tuntuma" on aiheeseen tullut. Jos tuon projektin syksyllä aloitan, niin taitaa pitää viedä kansi ensin penkkiin ja sitten toisen kerran kairauksen jälkeen. Sittenhän näkee, kuinka paljon on tuhoa aikaan saanut...

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
kanteen saa kyllä panostaa aivan tajuttomasti jos sen 200hv haluu vaparista..kaverilla on karvan yli 200 omassa oharissa ja siinä virtaa kansi ~240hv..ohc kirjoitti:Olen kans pannut merkille saman asia. Suurinosa myynti-ilmoituksissa ilmoitettavista tehoista on kyllä täyttä p*askaa. ~200 heppanen vapari ei synny millään tuplilla,peltisarjalla ja jonkun ns. "huippuvirittäjän" hiomalla nokalla.Samil kirjoitti:Kyllä se kuulkaa virtaa sen +200hv sen kummempia porttaamatta. Esim. Nettiautossa ja pörssissä on myytävänä monta taunusta joissa on ~200hv ihan vaan reseptillä: Tuplat, sikakiree nokka, tosikevyt vauhtipyörä, peltisarja ja 2,5" putkisto (kireimmissä jopa kolmekin tuumaa, ainakin takahiekkapellin tuntumassa)
Ilman dynolappuja myyjän ilmoittamat tehot voi kyllä unohtaa heti kättelyssä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Joku jossain tuolla aikanaan mainitsi, ettei vapari ole vaihtoehtojesus48 kirjoitti:kanteen saa kyllä panostaa aivan tajuttomasti jos sen 200hv haluu vaparista..kaverilla on karvan yli 200 omassa oharissa ja siinä virtaa kansi ~240hv..


Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No toi kannen "penkitys" ennen avarruksia on varmaan paras vaihtoehto selvittää noi virtaukset.
Itellä on sellainen muistikuva, että IS:n kansi ois ollu vakiona n. 160 hv (vakionostolla). Noihin virtauksiin vaikuttaa myös paljon venttiilien koko ja nokan ominaisuudet, joten on vaikea ruveta arvailemaan mitään järkevää, mutta Aksullakin oli muistaakseni vakionokalla jo n. 300 heppaa ahdettuna, joten turbon kanssa ollaan ihan eri maailmoissa kuin näissä kireissä vaparikoneissa.
Itellä on sellainen muistikuva, että IS:n kansi ois ollu vakiona n. 160 hv (vakionostolla). Noihin virtauksiin vaikuttaa myös paljon venttiilien koko ja nokan ominaisuudet, joten on vaikea ruveta arvailemaan mitään järkevää, mutta Aksullakin oli muistaakseni vakionokalla jo n. 300 heppaa ahdettuna, joten turbon kanssa ollaan ihan eri maailmoissa kuin näissä kireissä vaparikoneissa.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Jep,285 vedin silloin 1,2 paineilla to3:lla vakio nokalla. Näin jälkeen päin harmittaa kun ei koskaan tullut penkissä kokeiltua paljonko sieltä olisi irronnut isommilla paineilla tehoa/vääntöä(to3 rajoitaa kuitenkin jonnin verran) Tuo kone kun ei alkanut nakuttaa edes 95 bensalla kesällä noilla 1,2 paineilla(männissä mitään jälkiä purettaessa)MikkoT kirjoitti:No toi kannen "penkitys" ennen avarruksia on varmaan paras vaihtoehto selvittää noi virtaukset.
Itellä on sellainen muistikuva, että IS:n kansi ois ollu vakiona n. 160 hv (vakionostolla). Noihin virtauksiin vaikuttaa myös paljon venttiilien koko ja nokan ominaisuudet, joten on vaikea ruveta arvailemaan mitään järkevää, mutta Aksullakin oli muistaakseni vakionokalla jo n. 300 heppaa ahdettuna, joten turbon kanssa ollaan ihan eri maailmoissa kuin näissä kireissä vaparikoneissa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Itselle tulossa burtonin lievä turbo nokka lähes vakioilla nostoilla ja garretin TO4E .84ar pakosella ja 57/59siivillä tai holsetin H1E 54/60 siivillä ja .63ar pakosella. Painetta olisi tarkoitus laittaa niin paljon, kuin se tehollisesti auttaa ja jos pahvi karkaa välistä, niin seuraavalla pahvilla vähän poisAksu kirjoitti:Jep,285 vedin silloin 1,2 paineilla to3:lla vakio nokalla. Näin jälkeen päin harmittaa kun ei koskaan tullut penkissä kokeiltua paljonko sieltä olisi irronnut isommilla paineilla tehoa/vääntöä(to3 rajoitaa kuitenkin jonnin verran) Tuo kone kun ei alkanut nakuttaa edes 95 bensalla kesällä noilla 1,2 paineilla(männissä mitään jälkiä purettaessa)MikkoT kirjoitti:No toi kannen "penkitys" ennen avarruksia on varmaan paras vaihtoehto selvittää noi virtaukset.
Itellä on sellainen muistikuva, että IS:n kansi ois ollu vakiona n. 160 hv (vakionostolla). Noihin virtauksiin vaikuttaa myös paljon venttiilien koko ja nokan ominaisuudet, joten on vaikea ruveta arvailemaan mitään järkevää, mutta Aksullakin oli muistaakseni vakionokalla jo n. 300 heppaa ahdettuna, joten turbon kanssa ollaan ihan eri maailmoissa kuin näissä kireissä vaparikoneissa.




Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä