Pakosarjan maalaus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Pakosarjan maalaus
Miten se pitäisi tehdä ja millä, että pinnassa pysyy maali? Putsasin eilen puhdistuslaikalla peltisatsin ja vielä jäi hankalimpiin paikkoihin alkuperäistä maalia. Pitää vielä hangata hiomapaperilla tarkemmin. Pakosarja on menossa 1.6 CVH koneen jatkoksi.
Entä maali? Löysin kaapista 800 asteeseen kestävää mustaa späytä. Sitten kävin kaupungilla etsimässä, jos löytyisi punaista. Kävin varaosaliikkeissä, parissa marketissa, mutta siellä loppui lukemat purkin kyljissä lukemiin 600 ja 650 astetta. Kaiken lisäksi punaisessa suurin on 250 astetta, joka ei varmasti kestä kovin kauaa. Vinkkejä, miten maalaaminen kannattaa tehdä ja mistä saisi maalia, joka kestää pinnassa.
Entä saisiko tuosta jollakin kiiltävän kromin näköisen?
Sitten mysteerikysymys. Putsasin Escort Mk5:n etupään osia ja olkatuessa oli joku ylimääräinen reikä/korvake. Mitä varten se on? ABS-systeemiä varten?
Entä maali? Löysin kaapista 800 asteeseen kestävää mustaa späytä. Sitten kävin kaupungilla etsimässä, jos löytyisi punaista. Kävin varaosaliikkeissä, parissa marketissa, mutta siellä loppui lukemat purkin kyljissä lukemiin 600 ja 650 astetta. Kaiken lisäksi punaisessa suurin on 250 astetta, joka ei varmasti kestä kovin kauaa. Vinkkejä, miten maalaaminen kannattaa tehdä ja mistä saisi maalia, joka kestää pinnassa.
Entä saisiko tuosta jollakin kiiltävän kromin näköisen?
Sitten mysteerikysymys. Putsasin Escort Mk5:n etupään osia ja olkatuessa oli joku ylimääräinen reikä/korvake. Mitä varten se on? ABS-systeemiä varten?
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
EFi CVH:n alkuperäisen pakosarjan saa pilkottua pienempiin osiin. Tämä peltisatsi on sen verran isokokoinen, että ihan tavalliseen kotiuuniin sitä ei tungeta eli jollakin muulla kotisysteemillä se pitäisi saada maalattua tai sitten muisti heittää...
SamiH
Mitäs maalia se nyt sinulla olikaan?
pablo
Mistä uuninluukkumaalia voisi kysellä?
Sitten tuli toinen kysymys mieleen, että millä noita röörejä voisi nuohota puhtaaksi? Jollakin pulloharjalla? Vessanpytyn harja tuohon "hormiin" ei ihan mahdu
SamiH
Mitäs maalia se nyt sinulla olikaan?
pablo
Mistä uuninluukkumaalia voisi kysellä?
Sitten tuli toinen kysymys mieleen, että millä noita röörejä voisi nuohota puhtaaksi? Jollakin pulloharjalla? Vessanpytyn harja tuohon "hormiin" ei ihan mahdu
Viimeksi muokannut Sine, Pe Elokuu 19. 22:02:49 2005. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
TEKNOHEAT 400 on silikonimaali.J kirjoitti:Teknoheat 400 tai 600, myödään myös nimellä horna.
saa paikallisesta k-raudasta...
Käytetään teräspinnoilla, joiden lämpötila on +100 - +200°C.
Ei taida riittää 200°C pakosarjaan?
TEKNOHEAT 500 on korkeita lämpötiloja kestävä silikonimaali
Maali muodostaa kalvon, jonka lämmönkesto on +400°C jatkuvaa lämpöä ja hetkellisesti jopa +500°C.
TEKNOHEAT 650 A on silikonialumiinimaali
Käytetään sisällä ja ulkona kuumilla pinnoilla. Haluttaessa ajoittain kosteilla teräspinnoilla korroosionesto-ominaisuuksia voidaan pohjamaalina alle +400°C:n lämpötiloissa käyttää TEKNOZINC SS A:ta
Muodostaa hopeanhohtoisen pinnan, joka kestää kuumuutta +650°C:een saakka
TEKNOHEAT 650 on silikonialumiinimaali
Käytetään sisällä ja ulkona kuumilla pinnoilla. Haluttaessa ajoittain kosteilla teräspinnoilla korroosionesto-ominaisuuksia voidaan pohjamaalina alle +400°C:n lämpötiloissa käyttää TEKNOZINC SS:ää, ks. maalausjärjestelmä K37
Muodostaa hopeanhohtoisen pinnan, joka kestää kuumuutta +650°C:een saakka
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 1335
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Ehei,kaikissa kröhöm..Non hipo vehkeissä on vedetty ylle Black satin,niin kuin muijallakin on aina yllä.Ilpo kirjoitti:Kaikissa HiPo-vehkeissä on pakosarja maalattu Mastonin mustalla kuumakestollaPysyy ainakin hiekkapuhalletussa sarjassa hyvin.


No joo,mutta kyllä se puhallus on ihan ehdoton maalin tarttumiseksi,olkoot sitten vaikka vht tai mastonia.Rasvan tai kiiltävän pinnan päällä maali ei pysy..
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Itsekin tuota black satinia kokeilin:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... oating.jpg
lämpöihin hivenen vaikutti, ei kyllä irtoa millään, mutta ei takaa mitenkään täydellistä korroosiosuojaa kuten mainostettiin. Ekan talven jälkeen joku ruostepiste oli havaittavissa.
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... oating.jpg
lämpöihin hivenen vaikutti, ei kyllä irtoa millään, mutta ei takaa mitenkään täydellistä korroosiosuojaa kuten mainostettiin. Ekan talven jälkeen joku ruostepiste oli havaittavissa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Toi Black Satin kyllä kestää lämpöä.
Korroosionkeston osalta on oleellista tuon Black Satin pinnoitteen paksuus. Jostain syystä sekä TechLinen että tuon tökötin maahantuojan kotisivuilla painotetaan vetämään ohut kerros, mutta korroosionkeston takia tulee pakosarjaan saada riittävä kerrospaksuus. Ollaan yhden pakosarjan osalta maahantuojan kanssa ihmetelty miksi ruoste alkaa puskea 2 vuoden käytön jälkeen läpi ja syy löytyi liian ohuesta pinnoitteesta...
Korroosionkeston osalta on oleellista tuon Black Satin pinnoitteen paksuus. Jostain syystä sekä TechLinen että tuon tökötin maahantuojan kotisivuilla painotetaan vetämään ohut kerros, mutta korroosionkeston takia tulee pakosarjaan saada riittävä kerrospaksuus. Ollaan yhden pakosarjan osalta maahantuojan kanssa ihmetelty miksi ruoste alkaa puskea 2 vuoden käytön jälkeen läpi ja syy löytyi liian ohuesta pinnoitteesta...
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Black Satin ei tule tollasesta oikeesta kynäruiskusta läpi (siis yläpuolinen about 5ml kuppi, suutinluokkaa 0,3mm) mutta tuo bilteman ja k-raudan myymä alakannu-'kynä'ruisku käy tohon hommaan hyvin. Mulla on K-Raudasta ostettu noin 16 eeroa maksava alakannu'kynä'ruisku jossa on 0,4mm suutin. 3,5barin paineilla tuli hyvin tavara läpi.
Tuota Black Satin mössöä pitää sekottaa oikeesti kunnolla. Painavammat hiukkaset painuu muutamassa minuutissa purkin pohjalle. Itse laitoin maalatessa kannuun muutaman kuuden millin mutterin ja välillä ravistelin koko ruiskua, jotta soosit pysyy tasasena...
Tuota Black Satin mössöä pitää sekottaa oikeesti kunnolla. Painavammat hiukkaset painuu muutamassa minuutissa purkin pohjalle. Itse laitoin maalatessa kannuun muutaman kuuden millin mutterin ja välillä ravistelin koko ruiskua, jotta soosit pysyy tasasena...
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi