Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
toniwe
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Viesti
Kirjoittaja toniwe » Ma Elokuu 22. 8:24:56 2005
Nuo Fordin V6 koneet on mulle tuiki tuntemattomia, mutta onko noita 2.3 litraisia V6 koneita ollut 70/80 luvulla erilaisia vai onko yhtä ja samaa laitettu granadaan, capriin yms?
Voisiko joku kuka tuollaisen koneen omistaa mitata paljonko koneenkorvien välinen etäisyys on? Tuollaista konetta tarvitsisin yhteen -ei ford- projektiin ja kuulin huhupuheita että siihen menis pienellä vaivalla tuo 2.3 V6. Isompaa siihen ei voi laittaa ettei tehot nouse liikaa

-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Ma Elokuu 22. 8:37:58 2005
toniwe kirjoitti:Nuo Fordin V6 koneet on mulle tuiki tuntemattomia, mutta onko noita 2.3 litraisia V6 koneita ollut 70/80 luvulla erilaisia vai onko yhtä ja samaa laitettu granadaan, capriin yms?
Voisiko joku kuka tuollaisen koneen omistaa mitata paljonko koneenkorvien välinen etäisyys on? Tuollaista konetta tarvitsisin yhteen projektiin -ei ford- projektiin ja kuulin huhupuheita että siihen menis pienellä vaivalla tuo 2.3 V6.
jos haluat 2.8 lohkon niin multa saat sellaisen
ihan ilmaiseksi ja siinä ei ole kovin monta vikaa ,vain kaksi ja nekin on haljenneita sylinteri putkia mutta korvein mittaamiseen se lohko käy.
ulko mitat korvein kohdalta pitäis olla samat kaikissa cologneissa 2.0>2.9 bobiin saakka
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
toniwe
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Viesti
Kirjoittaja toniwe » Ti Elokuu 23. 22:53:09 2005
sierra friikki kirjoitti:toniwe kirjoitti:Nuo Fordin V6 koneet on mulle tuiki tuntemattomia, mutta onko noita 2.3 litraisia V6 koneita ollut 70/80 luvulla erilaisia vai onko yhtä ja samaa laitettu granadaan, capriin yms?
Voisiko joku kuka tuollaisen koneen omistaa mitata paljonko koneenkorvien välinen etäisyys on? Tuollaista konetta tarvitsisin yhteen projektiin -ei ford- projektiin ja kuulin huhupuheita että siihen menis pienellä vaivalla tuo 2.3 V6.
jos haluat 2.8 lohkon niin multa saat sellaisen
ihan ilmaiseksi ja siinä ei ole kovin monta vikaa ,vain kaksi ja nekin on haljenneita sylinteri putkia mutta korvein mittaamiseen se lohko käy.
ulko mitat korvein kohdalta pitäis olla samat kaikissa cologneissa 2.0>2.9 bobiin saakka
Ok. En vielä tässä vaiheessa tarvitse lohkoa mutta pidetään tuo mielessä.
Onko kellään tietoa paljonko tuollainen 2.3 litrainen V6 painaa?
-
lalli69
- Viestit: 1367
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
- Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837
Viesti
Kirjoittaja lalli69 » Ti Elokuu 23. 23:01:06 2005
toniwe kirjoitti:
Onko kellään tietoa paljonko tuollainen 2.3 litrainen V6 painaa?
165kg
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.
-
cologne
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja cologne » To Elokuu 25. 10:15:10 2005
Ulkomitat tosiaan on ollut samat vuodesta -64 (2.0)
jotkut osat käy vanhimmasta uuteen 2.3 mutta ei kaikki. esim lohkon ja kannen vesireiät muuttu -69/70.
Pienin V6 on ollut 1.8 jota ei tod. näk. Suomeen ole koskaan tuotu !
mitannut en ole mutta aika kapea se on olisko luokkaa 40 cm
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
Larppa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Su Maaliskuu 20. 22:14:36 2005
- Paikkakunta: jkl
Viesti
Kirjoittaja Larppa » To Elokuu 25. 11:47:59 2005
mittasin koneenkorvien kiinnityspintojen etäisyydeksi n. 290mm