Sopiva kytkin turbo käyttöön?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Rasmus
Ylläpitäjä

Sopiva kytkin turbo käyttöön?

Viesti Kirjoittaja Rasmus » To Syyskuu 1. 12:49:10 2005

Niin, kysyn nyt viisaammilta neuvoa ennen kuin töppään.
Olen rakentelamassa (toivottavasti) tehokasta turbotettua Taunusta.
Osa osalta projekti valmistuu.
Tulevaisuudessa pitäisi hankkia kestävä kytkin projektiin.
Millaisia paketteja kannattaisi harkita? Pitäisi kestää varmasti sellaiset 500Nm.

AP-racing-kytkimestä olen kuullut puhuttavan, mutta onko siinä muuta hyvää kuin hinta?
Volvon Sachs Race paineasetelma on myös pyörinyt mielessä.
Levyksi varmaan järkevä valinta olisi jousittamaton sintteri.
Osien sovittaminen koneistamalla ei ole ongelma.

Mitä Cossun kytkin kestää?
Entä nämä +30% 'vakioasetelmat' ? (halpa pas%# ?)

Ei nyt ensimmäisenä tekisi mieli ostaa +500e kytkintä jos pikku näpertelyllä saa tehtyä vastaavan.

Esim mersuforum/turbot/jorman tallilla tapahtuu. Kaveri on rakennellut omatekoista kaksilevykytkintä.

Mitä suosittelisit?

Rasmus

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » To Syyskuu 1. 13:09:28 2005

Käytäppäs hakua tai selaa hieman tätä tekniikka osiota tästä käytiin vasta keskustelua.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Rasmus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Rasmus » To Syyskuu 1. 13:20:58 2005

Tarkoitatko keskustelua: "ohc tic paineasetelma"
Luin tuon, mutta en saanut siitä tarpeeksi irti. Tahtoo tietää enemmän :)
Tuo Volvon Sachs Race vähän kiinnostaisi.

Miten oli se cossun pakka?

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Syyskuu 1. 13:42:40 2005

Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Vastaa Viestiin