itse aiheutetut viat autoon

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

itse aiheutetut viat autoon

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Elokuu 31. 22:22:17 2005

ostin vuosi sitten saksasta scorppionin.
joku edellisistä omistajista oli laiska tai tyhmä.
hänellä oli tippunut sisä tausta peili autosta lattialle.
viisaana miehenä hän oli menyt autovaraosa liikkeeseen ja ostanut lasi liimaa.
liimalla hän oli liimannut peilin kiinni.
itselläni on ollut tusina sierroja ja yhdestäkän ei koskaan ole tippinut peiliä lattialle.
hän oli liimannut peilin koska se ei ollut pysynyt teipillä.
Vai olisko pysynyt.
Liima tuubi ei varmasti ollut halpa.
Kirjoitan tämän koska josku alkuperäinen korjaus voi olla halvempi ja jälkiseuraukset ovat pienemmät jos käytetään alkuperäistä ,jonkun insinöörtin suunnittelemaa ratkaisua.
scorpistani,mihin on liimattu kovalla liimalla peili kiinni, on lasi halki.
Lasinpala tippuu kohta peilin kanssa auton lattialle.
eli lasi on vaihto kypsä.
ja halpa se ei ole koska se on lämmitettävää mallia.

ja sitten alkuperäiseen korjaukseen.
itselläni ei koskaa ole tippunut peili lattialle kun olen käyttänyt FORD:ILTA
OSTAMAANI ALKUPERÄISTÄ teipin palaa.
sen hinta on vaivaiset 50 senttiä kappale.
siis 0.50 euroa.(muista crsc alennukset)

ennenkuin aloitatte patentti korjauksia niin miettikää mikä olisi alkuperäisen korjauksen osa hinta.
monesti se voi myöhemmin tulla halvemmaksi
ostin kerralla 10 kappaletta ,on ainakin varastossa muutama.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Elokuu 31. 22:49:29 2005

Tai sitten ei ole puhdistettu lasia ja peilin kiinniketyskohtaa tarran kohdalta, siihen on jäänyt likaa/rasvaa eikä peili enää pysy kiinni uudellakaan teipillä. Kun putsaa jollakin tehokkaalla puhdistusaineella lasin teipin kohdalta ja peilin kiinnityspinnan niin todellakin varmasti kestää.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Elokuu 31. 23:06:18 2005

toi peilin liimaus on kyl klassikko.. ei oo eka lasi joka noin on särkynyt. teipillä aina kiinni lasi.

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » To Syyskuu 1. 0:02:18 2005

Toinen hieman rasittavampi on, kun joku älypää on liimannut jollakin ikiliimalla sen auton tuulilasin siihen autoon.. Sitten kun rymyytetään jossakin metsäautotiellä (lue mökkitie) se lasi yllättäen halkeaa.. Eikä ole ensimmäinen. Enkä ymmärrä sitäkään, kun joku vaihtaa itse sen tuulilasin, niin pistää liimalla (oli se tuulilasille tarkoitettua tai ei) ne listatkin kiinni sillä liimalla :!: Ei näin..

Ei ole kauaakaan aikaa, kun kaveri kirosi tuota listojen liimaamista.. Suosiolla tilasi uudet, kun niitä ei ehjänä saanut irti sitten millään.. Ja maalihan meni tietenkin siitä ikkunan ympäriltä uusiksi, kun tekijä toheloi ensimmäistä pätkää ihmetellessään..

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » To Syyskuu 1. 0:31:00 2005

PowerUp kirjoitti:Toinen hieman rasittavampi on, kun joku älypää on liimannut jollakin ikiliimalla sen auton tuulilasin siihen autoon.. Sitten kun rymyytetään jossakin metsäautotiellä (lue mökkitie) se lasi yllättäen halkeaa.. Eikä ole ensimmäinen. Enkä ymmärrä sitäkään, kun joku vaihtaa itse sen tuulilasin, niin pistää liimalla (oli se tuulilasille tarkoitettua tai ei) ne listatkin kiinni sillä liimalla :!: Ei näin..

Ei ole kauaakaan aikaa, kun kaveri kirosi tuota listojen liimaamista.. Suosiolla tilasi uudet, kun niitä ei ehjänä saanut irti sitten millään.. Ja maalihan meni tietenkin siitä ikkunan ympäriltä uusiksi, kun tekijä toheloi ensimmäistä pätkää ihmetellessään..
Taitaa aika monessa nyky autossa olla etulasi liimalla kiinni=kantavaa rakennetta. Kovaa kamaa nämä nykyajan liimat kun peltisepätkin vaan liimailee peltejä autoihin kiinni :shock:

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » To Syyskuu 1. 14:58:42 2005

Monessakin ""uudehkossa" autossa lasia vaihdettaessa kuuluukin vaihtaa osa listoista tai kaikki juuri tuon liimaamisen takia. Ne on useinkin tarkoitettu liimattavaksi lasin kanssa sinne uraansa. Ja lasin irtileikkaaminen siitä liimauksesta on helppoa kun on siihen käyttöön oikea työkalu (vaikka itsetehty) ja vielä vähän terävämmässäkin kunnossa. :wink:

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » To Syyskuu 1. 19:42:17 2005

pehkos69 kirjoitti:Monessakin ""uudehkossa" autossa lasia vaihdettaessa kuuluukin vaihtaa osa listoista tai kaikki juuri tuon liimaamisen takia. Ne on useinkin tarkoitettu liimattavaksi lasin kanssa sinne uraansa. Ja lasin irtileikkaaminen siitä liimauksesta on helppoa kun on siihen käyttöön oikea työkalu (vaikka itsetehty) ja vielä vähän terävämmässäkin kunnossa. :wink:
Kyseessä oli muistaakseeni Audi.. Olisko ollut malli 100 tai jotakin siihen suuntaani.. Manuskan mukaan listojen pitäisi lähtevät tuossa autossa irti ilman fyysistä väkivaltaa esim. meisselillä lasin puolelta naputeltaessa..

Vastaa Viestiin