Kaasulaitteisto!!!

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Kaasulaitteisto!!!

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Elokuu 26. 11:18:13 2005

Olisko joku halukas muuttamaan auton kaasu vehkeeksi,eli et vois ajaa sian paskalla(kaasu) :lol: :lol: Nyt sais halavalla :D :wink:

http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showa ... ?id=165568

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Elokuu 26. 11:37:12 2005

Tähän voisi todeta että: Holy shit
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Elokuu 26. 11:40:08 2005

Kaikkia ne keksii autoihin laittaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Pe Elokuu 26. 14:12:08 2005

Toi kaasuläppäkotelon kuristin näyttää tosi fiksulta :shock:
Tässähän se menee...

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Elokuu 26. 17:21:21 2005

Mahtaako mennä päästöistä läpi :wink: :lol:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Pe Elokuu 26. 17:26:42 2005

Tuo ei oo ainakaan A-ryhmäläisen kuristin
:shock:
Autiolla oli joskus pari vuotta sitten myytävänä cossu kaasulaitteilla..olisko noi siitä..
Kyl tollaset voi johonkin E-maxiin laittaa mut en kyl ymmärrä et cossuun!
Jenkit kun virittää dieseleitä niin ne tyrkkää nestekaasua sekaan kun se alentaa palotilan lämpöä ja lisää täytöstä, tai jotenkin noin se meni..
#350

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Pe Elokuu 26. 22:58:05 2005

Jahman kirjoitti:Toi kaasuläppäkotelon kuristin näyttää tosi fiksulta :shock:
Tarkemmin katsottuani se näyttääkin jonkinlaiselta lisäläpältä? Sikäli nestekaasulla ajo taitaisi olla huomattavasti benziiniä luontoystävällisempää, mutta suomessa verottaja on tehnyt moisesta käytännössä mahdotonta?
Tässähän se menee...

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Elokuu 26. 23:02:48 2005

Siis tuo lienee lisäläppä jonka kautta kaasu siirretään imusarjaan. Mutta miksi ihmeessä tuollainen laite laitetaan sellaiseen autoon kuin Cosworth on? Jos ostaa cossun, ei kait polttoainetalous ole ensimmäinen ajatus autoilussa? Edes italiaanolla?. Voisin tuollaisen kuvitella hyväksi jos tuonne lykättäisiin jotakin muuta ainesta kuin sian sprööttiä.

Tosiaan suomen viherpiipertäjävirkamies lätkäisi moiselle vermeelle vähintään disuveron tai ko. veron tuplana. Eihän nyt bensamonopoliin voi tuollaista laittaa, tulot tippuu :shock:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Pe Elokuu 26. 23:04:20 2005

Jahman kirjoitti:
Jahman kirjoitti:Toi kaasuläppäkotelon kuristin näyttää tosi fiksulta :shock:
Tarkemmin katsottuani se näyttääkin jonkinlaiselta lisäläpältä? Sikäli nestekaasulla ajo taitaisi olla huomattavasti benziiniä luontoystävällisempää, mutta suomessa verottaja on tehnyt moisesta käytännössä mahdotonta?
Lisäläppähän se onkin..tai siihen kohtaan suihkutetaan kaasu.se on varmaan jonkinlainen hajotin????olin mukana kun se purettiin..kaasuläppäkoteloon oli laitettu toi läppäsysteemi kiinni sikafleksillä ja pultilla.reikä siinä on noin 25mm ja sen avaa jonkinlainen rasia vaijerilla.vaikka se oiski auki niin ennen kaasuläppää on toi koko paska kuristimena noin 45mm,,yrittäkääpäs hahmottaa..aika vaikea selittää.. :roll: :roll:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

haa

Viesti Kirjoittaja +2.bar » La Elokuu 27. 14:32:23 2005

onko laitteisto kenties eurocarsin todellinen "löytö" kossusta...!!!?? :wink:
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Elokuu 27. 19:37:17 2005

Ei nestekaasussa(propaani) sinällään mitään vikaa ole moottoripolttoaineena siinähän on oktaaniluku noin 120 ja kun kiehumispiste on -42C niin sekoittuu hyvin ilmaan, mutta siitä saa maksaa 20x dieselveron pakuissa ja henkilöautoissa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ke Elokuu 31. 23:32:40 2005

Eihän etanolissakaan mitään vikaa ole polttoaineena, mutta suomen verokäytäntö estää sen käyttämisen.. Ja yli 5% käyttö syövyttää normaalit polttoainelaitteet.. ja saa suuttimet kusemaan.. Dieselissä se rikkoo pumpun ja vaatii täten ylimääräisen voiteluaineen käyttöä..

Ja mm. puukaasusta ei tarvitse maksaa tuota 20x dieselveroa, mutta nestekaasusta joutuu.. Miksiköhän :roll: Valtio kusee.. Noiden puukaasuttajien piirustukset on tuolla kaapissa vieläkin pahan päivän varalle ja hallilla on 2 toimivaa laitettakin.. Toisen mitat tosin päin ***settä, mutta toimii..

Olisihan tuo aika kiva teksti auton perään;" Sierra Cosworth Ethanol" :D

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Syyskuu 1. 6:59:33 2005

meniks timppa ny ostaan ton eurocarssin cossun sit? :roll:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Syyskuu 1. 10:08:50 2005

kuulkaas etei vaan laki muuttunut sillain että kaasu autosta ei tarvikkaan enää maksaa diesel veroa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Syyskuu 1. 10:47:19 2005

sierra friikki kirjoitti:kuulkaas etei vaan laki muuttunut sillain että kaasu autosta ei tarvikkaan enää maksaa diesel veroa.
Ei tarvitse maksaa jos ajaa maakasulla ja auto täyttää euro4 päästönormin, joka taas tarkoittaa sitä, että auto pitää olla 1-2V vanha.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Syyskuu 1. 17:33:04 2005

qreippi kirjoitti:meniks timppa ny ostaan ton eurocarssin cossun sit? :roll:
Meni :roll: :wink:

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Syyskuu 1. 20:47:21 2005

SLEI kirjoitti:Ei tarvitse maksaa jos ajaa maakasulla ja auto täyttää euro4 päästönormin, joka taas tarkoittaa sitä, että auto pitää olla 1-2V vanha.
No ei kait kuitenkaan sentään? Puhtaastihan se maakaasu palaa vanhassa koneessakin :roll:

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Syyskuu 2. 3:42:43 2005

jive kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Ei tarvitse maksaa jos ajaa maakasulla ja auto täyttää euro4 päästönormin, joka taas tarkoittaa sitä, että auto pitää olla 1-2V vanha.
No ei kait kuitenkaan sentään? Puhtaastihan se maakaasu palaa vanhassa koneessakin :roll:
Tarkistin asian pari päivää sitten kun kävin auton katsastamassa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Syyskuu 2. 7:22:11 2005

Ei kun häkäpöntöt cossuihin. Puun poltosta ei mene vissiin veroa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Syyskuu 2. 8:44:53 2005

lähde finlex


Ajoneuvolle, jota käytetään muulla voimalla tai polttoaineella kuin moottoribensiinillä, määrätään käyttövoimaveroa. Käyttövoimaveron määrä päivää kohden on:
1) henkilöautosta (M1- ja M1G-luokka) ja kaksikäyttöautosta (N1-luokka) sekä ajoneuvosta, joka siihen tehtyjen katsastamattomien muutosten johdosta vastaa käyttötarkoitukseltaan lähinnä henkilöautoa, 6,7 senttiä jokaiselta kokonaismassan alkavalta sadalta kilogrammalta;
2) pakettiautosta (N1- ja N1G-luokka), matkailuautosta (M1-luokka) ja huoltoautosta (M1-, N1-, N2-, N3-, M1G-, N1G-, N2G- ja N3G-luokka) 0,9 senttiä jokaiselta kokonaismassan alkavalta sadalta kilogrammalta;

Käyttövoimaverosta ovat vapaat polttoainemaksusta annetun lain (1280/2003) 6 §:n 1 momentin 5 kohdassa tarkoitetut metaanista koostuvaa polttoainetta käyttävät henkilö- ja pakettiautot.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin