Lambdan paikka downpipe:ssä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Lambdan paikka downpipe:ssä

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Syyskuu 6. 8:56:52 2005

Eilen uutta Downpipee värkätessä tuli puheeksi Lamdan paikka tuossa Downpipessä.

Vanhassa se on heti ahtimen jälkeen, mutta minusta itsestä ja parista muusta kaverista järkevämpää se olisi sioittaa alemmaksi?

Mielipiteitä? Kokemuksia?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Syyskuu 6. 9:51:26 2005

Siihen vaan heti ahtimen jälkeen 10 cm päähän.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ti Syyskuu 6. 10:09:00 2005

Lähelle vaan
#682

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Syyskuu 6. 10:21:53 2005

ja ulko kaarteen puolelle jos on mutkassa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Syyskuu 6. 10:25:51 2005

No sellaista mielipidettä olen myös kuullut, että esim. nelikkocossun lambda on jopa turhan kuumassa paikassa (anturin kestävyyden kannalta) siinä ahtimen pakopesässä. Ja kun on lämmitettävä lambda, niin tosiaan voisi olla kauempanakin downpipessä. Näin siis ammattimieheltä kuultuna. Itse kyllä laitoin äskettäin seosmittarin lambdan n. 10-15cm päähän ahtimesta.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Syyskuu 6. 11:00:48 2005

Ja jotkut suosittelevat lämmityksen poistoa ahdetuissa koneissa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Syyskuu 6. 12:40:12 2005

Aksu kirjoitti:Ja jotkut suosittelevat lämmityksen poistoa ahdetuissa koneissa.
ei merkitystä koska lämmitys vastus on tyyppiä jonka vastus kasvaa lämmön noustessa.
eli voi jättää kiinni.
hieman säästää kattia kylmä käynnistyksien yhteydessä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » Ti Syyskuu 6. 22:25:45 2005

jos lambda on mallia laajakaista niin laita se auton alle downpipen päähän..

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Syyskuu 7. 1:58:40 2005

mun laajakaista on kiinni heti ahtimen jälkeen 90asteisen mutkan keskellä.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Syyskuu 7. 2:30:15 2005

Laajakaistalambdaa ei saa käyttä ilman lämmitystä eikä sitä saisi jättää putkeen kiinni niin ettei se ole kytkettynä.
Anturi pitää olla niin ettei kondensiota kerry siihen.
Jotkut laajakaista mittareiden valmistajat suosittelee anturin sijoittamista vähän kauemmas turbosta kuin mitä ne on yleensä tapaa olla eli heti siinä mutkassa turbon jälkeen. Meidän oloissa kyllä se anturi saa kovempaa kyytiä alempana ja jos se lähellä kuumenee liikaa niin siihen voi laittaa levyn kierteen ja anturin väliin jäähdyttämään anturia jos mittaria rupee ylikuumenemis erroria heittämään.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ke Syyskuu 7. 16:33:50 2005

tech edgen sivulla joitakin vinkkejä.
http://wbo2.com/lsu/default.htm
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

Vastaa Viestiin