cvh-koneen jakajasta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

cvh-koneen jakajasta

Viesti Kirjoittaja force110 » Ke Syyskuu 7. 13:05:18 2005

Eli tuossa rempatessa tuota konetta kiinnitin hieman huomiota tuohon pyörijään. Eli ei kai sen kuulu olla kovin väljä tuohon jakajan akseliin. Eli pyörijässä on todella paljon klappia.Eli voiko pyörijässä oleva nasta joka tulee jakajan akseliin kulua niin paljon että väljää on n. sentti.

En tiedä nyt ymmärsittekö tuosta selostuksesta mitä ajan takaa? Voiko tällainen klappi aiheuttaa heijaavaa tyhjäkäyntiä.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Syyskuu 7. 13:40:06 2005

Käytän threadia raa'asti hyödykseni. Mistä automallista saisi CVH:n jakajaan rajoittimella varustetun pyörijän (BMW:llä ja kansanautolla taitaa olla Boschiin)? XR3i:ssä tai jossain eskossa sellainen taitaa olla vakionakin? Tuossa kaasarikoneen jakajassa ei ainakaan kokemusten perusteella ole :).

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Syyskuu 7. 14:13:11 2005

Et kai tuolla klapilla nyt vaan vahìngossakaan tarkoita keskipakosäätöä?

XR3i:ssä tosiaan pitäisi olla rajoitin pyöriässä. Moisen toimintaa en ole kahden auton kokemuksella ikinä todistanut.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja force110 » Ke Syyskuu 7. 14:22:58 2005

En tairkoita keskipakosäätöä tiedän kyllä mikä se on :D

Vaan siis pyörijässä on nasta joka tulee jakajan akselissa olevaan koloon ja tämä nasta on niin väljä että siinä on klappia aikalailla. Eli tuo nyt ei itsestäni tunnu kovinkaan normaalilta.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Syyskuu 7. 15:19:03 2005

force110 kirjoitti:En tairkoita keskipakosäätöä tiedän kyllä mikä se on :D
Ikinä ei voi tietää ihmisten tietämyksen tasoa :D

Kunhan klappia ei ole radiaalisesti, niin en näy mitään suurta ongelmaa tuossa klapissa. Ei se kuitenkaan mitään ajoitusta muuta tjs. kunhan kipinä menee oikeaan tulppaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Syyskuu 7. 16:37:29 2005

Ei saa olla yhtään löysää pyörijän ja akselin sovituksessa!!!
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja force110 » Ke Syyskuu 7. 19:21:16 2005

Juu sitä miletä itsekkin olin. Ja hain tuosa uuden pyörijän ja vaihdoin ja ei enää kierrokset vaeltele tyhjäkäynnillä.

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Syyskuu 8. 13:19:59 2005

Tässä Boschin paksuakselisiin (jotain 10-12mm, en ole mitannut) jakajiin erilaisia rajoitinpyörijöitä:

(rpm, Koivusen varaosanumero jolla sen saa mistä vaan varaosaliikkeestä)

6200, 076-7010
6600, 076-9049
6400, 076-9094 (XR3 käyttää tätä)
6700, 076-9084 tai 076-9098
5400, 076-9092

Pieniakselisiin (5-7mm) olen löytänyt vain yhden kun ei ole ollut itsellä tarvetta. 6500rpm, 076-9093
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » To Syyskuu 8. 18:40:55 2005

ote www.motonet.fi:stä

1,6-XR3i 83--84 Bosch (6400/6500rpm rajoitin). . . . . . . 10-4877 12.45 ???
1,6-XR3i 85--89 Bosch (6500rpm rajoitin). . . . . . . . . . 10-4998 10.76 ???


kyllähän sen rajottimenkin saa siellä paukuttamaan mutta koneen ääni muuten ei ole enää mitään mukavaa..

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Vastaa Viestiin