Nyt kun pitäs alkaa tuota muokattua 1.6:sen kantta sovittelemaan 2-litrasen päälle, niin ongelmaksi muodostuu tietysti noi puristukset.
Kansi on laskettu 2mm (1.6) jolloin puristukset 1.6ohc:ssa oli luokkaa 11.2:1. Tarkoitus on avartaa palotiloja jolloin saan puristukset kohdalleen 2-litrasessa, mutta kysymys kuuluu onko jotain hyväksi havaittua kohtaa mistä noita palotiloja kannattaa lähteä avartamaan? Vai onko sillä palamiseen ja tehoihin nähden väliä mistä tuota palotilaa lähtee avartamaan?
Puristukset saisi tietysti mahlen männillä ja ohc:n kiertokangilla alemmas koska männät jää alle lohkotason selvästi. Mutta lisääkö tämä nakutusherkkyyttä jos männät jää alle lohkotason (n.2mm?) ?
ohc:n kansi
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
ohc:n kansi
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Ylläpitäjä
Re: ohc:n kansi
etsippä semmonen topiiikki kun ohc:n männän sorvaus turbo käyttöön -siellä muistaakseni mua valaistiin tuosta paljealueesta/männän lohkotason alapuolelle jättämistä.ohc kirjoitti:Nyt kun pitäs alkaa tuota muokattua 1.6:sen kantta sovittelemaan 2-litrasen päälle, niin ongelmaksi muodostuu tietysti noi puristukset.
Kansi on laskettu 2mm (1.6) jolloin puristukset 1.6ohc:ssa oli luokkaa 11.2:1. Tarkoitus on avartaa palotiloja jolloin saan puristukset kohdalleen 2-litrasessa, mutta kysymys kuuluu onko jotain hyväksi havaittua kohtaa mistä noita palotiloja kannattaa lähteä avartamaan? Vai onko sillä palamiseen ja tehoihin nähden väliä mistä tuota palotilaa lähtee avartamaan?
Puristukset saisi tietysti mahlen männillä ja ohc:n kiertokangilla alemmas koska männät jää alle lohkotason selvästi. Mutta lisääkö tämä nakutusherkkyyttä jos männät jää alle lohkotason (n.2mm?) ?
tuossa
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Pitää kokeilla avartaa kantta venttiilien molemmilta puolilta niin paljon kuin sylinterin halkaisija antaa myöten. Eiköhän se vielä pysty avartaa jonnekin 11.5:1 puristussuhteelle.
Pitää laskeskella puristuksia vielä myöhemmin kun saa koneen porattua. Tarkotus on tehdä 2.1 litranen ohc, eli vakio iskulla vaatii ilmeisesti 93mm porauksen.
Pitää laskeskella puristuksia vielä myöhemmin kun saa koneen porattua. Tarkotus on tehdä 2.1 litranen ohc, eli vakio iskulla vaatii ilmeisesti 93mm porauksen.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus