Kiitos sitten tie3dosta!!!
Kysymys lastusta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
T6
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004
Kysymys lastusta
Niin mitä eroa on stage1 ja stage2?????
Kiitos sitten tie3dosta!!!
Kiitos sitten tie3dosta!!!
-
Turbo_IS
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Esim. Cossussa stg1 tarkoittaa lastun vaihtoa, polttoaineen ja ahtopaineen nostoa, tulpat vaihdetaan kylmempiin ja mahdollisesti vielä åmal-ventiiliin nylonjetit.
Stg2 tasolla vaihdetaan lastu, MAP, suuttimet, turbon kello, tulpat ja mahdollisesti nylonjetit.
Stg2 tasolla vaihdetaan lastu, MAP, suuttimet, turbon kello, tulpat ja mahdollisesti nylonjetit.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
Hannez
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
- Paikkakunta: Stadi
- Viesti:
Stage 1 = Lastu, -31 hukkaportin kello ja nylon jetit -> 250-270hv
Stage 2 = edelliset + 3bar map-anturi ja vihreät suuttimet (803:set)->280-330 hv
ja lastu on muuten eri molemmissa stageissa.
Stage 2 = edelliset + 3bar map-anturi ja vihreät suuttimet (803:set)->280-330 hv
ja lastu on muuten eri molemmissa stageissa.
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
"Arghhh! Osui taas mutta pystyn jatkamaan taistelua...."
Ei kannata ottaa kovin vakavasti näitä "stage" -juttuja. -KARKEASTI- suuntaa ne antavat, mutta...
Jotkut suurimmat virityssarjojen myyjät nimeävät omat viritysosaniput vaiheittain, eri syistä, ja tarjoavat ostettavaksi siten esim. stage1, 2 ja 3 -paketteja. Koska mitään standardeja ei ole olemassa, ei voida määritellä, mitä mihinkin tasoon kuuluu. Joka myyjällä/viritysten kehittelijällä on oma käsityksensä asiasta... (Näemmä myös kuluttajilla
)
Esim. Monen brittitoimittajan ja suomessa mm. Autoracingin virityspakettiin kuuluu muistaakseni jo ekalta tasolta (Championin) kylmemmät tulpat, ja kuten aika laajalti on myönnetty ja havaittu käytännössä, että Fordin omat tulpat (092P) toimivat n. 350hv tasolle johon tarvitaan muuten enemmän kuin kenenkään myyjän "stage3" sellaisenaan pystyy. Ja siitä eteenpäinkin Ford pystyy toimittamaan kynttilät suoraan hyllystä. Sana kytkykauppa on käynyt joskus mielessä.
Jos joku ihmettelee negatiivissävyistä kirjoittelua, syy:
esim; jo pelkästään EPROMien kanssa touhutessa törmää usein ajatteluun että kaikki "stage1" lastut olisivat samanlaisia, sitten asetetaan bensanpaineet ja ahtopaineet oletuksiin jne. Pahimmillaan ko. ajattelutapa saa harrastajan/aloittelevan viritysmestarin rikkomaan koneen...Ei kannata edistää ko. tyyppistä ajattelua, vaan suhtautumaan kriittisesti/ pelonsekaisella "kunnioituksella" kaikkiin ei tunnettuihin viriosiin...
No, onneksi täältä(kin) saa hyviä vinkkejä kun kyselee
Ainakin itse olen saanut.
Ei kannata ottaa kovin vakavasti näitä "stage" -juttuja. -KARKEASTI- suuntaa ne antavat, mutta...
Jotkut suurimmat virityssarjojen myyjät nimeävät omat viritysosaniput vaiheittain, eri syistä, ja tarjoavat ostettavaksi siten esim. stage1, 2 ja 3 -paketteja. Koska mitään standardeja ei ole olemassa, ei voida määritellä, mitä mihinkin tasoon kuuluu. Joka myyjällä/viritysten kehittelijällä on oma käsityksensä asiasta... (Näemmä myös kuluttajilla
Esim. Monen brittitoimittajan ja suomessa mm. Autoracingin virityspakettiin kuuluu muistaakseni jo ekalta tasolta (Championin) kylmemmät tulpat, ja kuten aika laajalti on myönnetty ja havaittu käytännössä, että Fordin omat tulpat (092P) toimivat n. 350hv tasolle johon tarvitaan muuten enemmän kuin kenenkään myyjän "stage3" sellaisenaan pystyy. Ja siitä eteenpäinkin Ford pystyy toimittamaan kynttilät suoraan hyllystä. Sana kytkykauppa on käynyt joskus mielessä.
Jos joku ihmettelee negatiivissävyistä kirjoittelua, syy:
esim; jo pelkästään EPROMien kanssa touhutessa törmää usein ajatteluun että kaikki "stage1" lastut olisivat samanlaisia, sitten asetetaan bensanpaineet ja ahtopaineet oletuksiin jne. Pahimmillaan ko. ajattelutapa saa harrastajan/aloittelevan viritysmestarin rikkomaan koneen...Ei kannata edistää ko. tyyppistä ajattelua, vaan suhtautumaan kriittisesti/ pelonsekaisella "kunnioituksella" kaikkiin ei tunnettuihin viriosiin...
No, onneksi täältä(kin) saa hyviä vinkkejä kun kyselee
Viimeksi muokannut jjs, Ti Kesäkuu 29. 23:09:35 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
jjs puhuu asiaa (vielä kun löytäisi ö-pohjan).jjs kirjoitti:"Arghhh! Osui taas mutta pystyn jatkamaan taistelua...."
Ei kannata ottaa kovin vakavasti näitä "stage" -juttuja. -KARKEASTI- suuntaa ne antavat, mutta...![]()
Jotkut suurimmat virityssarjojen myyjät nimeävät omat viritysosaniput vaiheittain, eri syistä, ja tarjoavat ostettavaksi siten esim. stage1, 2 ja 3 -paketteja. Koska mitään standardeja ei ole olemassa, ei voida määritellä, mitä mihinkin tasoon kuuluu. Joka myyjällä/viritysten kehittelijällä on oma käsityksensä asiasta... (Näemmä myös kuluttajilla)
Esim. Monen brittitoimittajan ja suomessa mm. Autoracingin virityspakettiin kuuluu muistaakseni jo ekalta tasolta Championin kylmemmät tulpat, ja kuten aika laajalti on myönnetty ja havaittu käytännössä, että Fordin omat tulpat (092P) toimivat n. 350hv tasolle johon tarvitaan muuten enemmän kuin kenenkään myyjän "stage3" sellaisenaan pystyy. Ja siitä eteenpäinkin Ford pystyy toimittamaan kynttilät suoraan hyllystä. Sana kytkykauppa on käynyt joskus mielessä.
Jos joku ihmettelee negatiivissävyistä kirjoittelua, syy:
jo pelkästään EPROMien kanssa touhutessa törmää usein ajatteluun että kaikki "stage1" lastut olisivat samanlaisia, sitten asetetaan bensanpaineet ja ahtopaineet asetetaan oletuksiin jne. Pahimmillaan ko. ajattelutapa saa harrastajan/aloittelevan viritysmestarin rikkomaan koneen...Ei kannata edistää ko. tyyppistä ajattelua, vaan suhtautumaan kriittisesti/ pelonsekaisella "kunnioituksella" kaikkiin ei tunnettuihin viriosiin...
No, onneksi täältä(kin) saa hyviä vinkkejä kun kyseleeAinakin itse olen saanut.
Seosmittari, kunnon työkalut ja kourallinen tervettä järkeä (+ ämpärin kokoinen ahdin) kaikessa viritouhussa on pelkkää plussaa ("parempi viikko miettiä kuin tehdä päivä tyhjää työtä").
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
Hannez
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
- Paikkakunta: Stadi
- Viesti:
Eikös alunperin pitänyt karkeasti kertoa mitä noi Stage1&2:den erot on kun puhutaan valmiista paketeista joita saa esim. Autoracingistä.
En väitä en onko tunnettujen valmistajien piirit parempia kuin "tunnetun" virivelhon polttama piiri. Nyt puhuttiin ihan yleisesti ja juuri näistä "kaupallisista" viripaketeista. Noita ostaessaan ei tarvi arpoa perusasetuksien haussa. JOKAINENHAN käy DYNOSSA tarkastamassa onko säädöt kohdallaan, eikö. 65 euroa per tunti ei ole paljon ja kaiken lisäksi saa dynokäppyrän jolla voi keulia essonpaarissa rintakarvat näkyen.
En väitä en onko tunnettujen valmistajien piirit parempia kuin "tunnetun" virivelhon polttama piiri. Nyt puhuttiin ihan yleisesti ja juuri näistä "kaupallisista" viripaketeista. Noita ostaessaan ei tarvi arpoa perusasetuksien haussa. JOKAINENHAN käy DYNOSSA tarkastamassa onko säädöt kohdallaan, eikö. 65 euroa per tunti ei ole paljon ja kaiken lisäksi saa dynokäppyrän jolla voi keulia essonpaarissa rintakarvat näkyen.
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Nykyään on sitten vaihtoehto valmislastuille jotka on todettu dynossa (ei essolla) aika surkeiksi jos ajatellaan seosta ja hyötysuhdetta. Olen asiasta maininnut aikaisemminkin mutta nyt siitä on näyttöä. Eräs ahdetun välikopan omistaja kävi karalalla teettämässä lastun ja alkoi tapahtumaan kummia ja nykyään edullisesti. 250-300hv mopoissa voi ehkä tyytyä johonkin valmislastuun mutta jos haluu kunnolla tehoa niin että seokset ja ennakot käyttäytyy järkevästi kannattaa lastu teettää juuri sun koneeseen, varsinkin jos siihen on tehty muutakin kuten isompi ahdin sekä virtausta ja hyötysuhdetta parantavia asioita, sulatelkaa siitä 
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Stage1,vahemman tehoa, stage2, enemman tehoa.
Se mita kuulin luotettavalta lahteelta ja johon SHR viittasi on etten alkaisi enaa lastujen kanssa pelleilemaan. Sen verta edullista on ajaa Karalalle ja saadattaa koneelle sopiva lastu jarrusssa.
Ei enaa Hesteccia, Halteccia tai muita kalliita vaihtoehtoja vaan koneelle optimoitu lastu. Tama ei ole mainos.
Nimimerkilla nelja lastua kokenut ja pettynyt.
Se mita kuulin luotettavalta lahteelta ja johon SHR viittasi on etten alkaisi enaa lastujen kanssa pelleilemaan. Sen verta edullista on ajaa Karalalle ja saadattaa koneelle sopiva lastu jarrusssa.
Ei enaa Hesteccia, Halteccia tai muita kalliita vaihtoehtoja vaan koneelle optimoitu lastu. Tama ei ole mainos.
Nimimerkilla nelja lastua kokenut ja pettynyt.
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
On se paljon, kun ajattelee, että Hauholla klubilaiset käy penkissä säätämässä 40e/h. Tosin dynokäppyröitä ei sieltä esson paariin saa, mutta onpahan kone kohdallaan. Ja itseä vartenhan niitä viritetään, eikö niin?Hannez kirjoitti:JOKAINENHAN käy DYNOSSA tarkastamassa onko säädöt kohdallaan, eikö. 65 euroa per tunti ei ole paljon ja kaiken lisäksi saa dynokäppyrän jolla voi keulia essonpaarissa rintakarvat näkyen.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
Orsts2
- Viestit: 463
- Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
- Viesti:
vähän off topiccia... mulla on itellä "stage 1" viritys aste... eli lastu, filsu, suuttimet, ja putkisto. Pensanpaineet on säädetty kohilleen ja ahdot on 1.0-1.1bar. Auto toimii komeasti ei prötää eikä pauku, myös seokset ovat täysin kunnossa. Eli pitäskö toimia ihan ok vaikka nylonjettejä ei oo vaihdettu ?
ja jos joku kahella lauseella valasis mitä nylonjettejen vaihdolla saadaan aikaan?
,tuomas
ja jos joku kahella lauseella valasis mitä nylonjettejen vaihdolla saadaan aikaan?
,tuomas
-
SiipiCozzu
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Mielestäni muillakin ominaisuuksilla kuin säädettävyydellä on painoarvoa kun noita ruiskuja vaihdellaan. Tietysti jos on jumittunut 80-luvulle ja auto tarvitsee pitää "standardina", niin voi viritellä senkin ajan vitkuttimia.ckolli kirjoitti:Ei enaa Hesteccia, Halteccia tai muita kalliita vaihtoehtoja vaan koneelle optimoitu lastu. Tama ei ole mainos.
Ja onhan enklanninmaalla A. Bayjoo ja muut pata-naamat räätälöineet lastuja iät ja ajat.
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Valmislastut varmastikin toimivat ihan kivasti niin kauan kuin koko paketti on juuri sellainen kuin mitä pitääkin. JJS puhuu usein pyhästä kolmiyhteydestä (lastu, suuttimet, map), mutta myös ahdintyyppi, pakosarja, kansityöt, nokka-akselit, nokan ajoitukset, jne jne kaikki vaikuttaa herkästi MAP-ohjattuun ruiskuun. Ei sitten tarvitse ihmetellä jos yhtäkkiä jokin alue kartasta on liian laihalla/rikkalla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Joo-o, asiasta ei kannata alkaa kinaamaan mutta mitä sä saat esim hestecistä hyötyä jos orkkisruisku saadaan ohjelmalla toimii moitteetta ja ennenkaikkea halvalla? noissa säädetään vain seosta ja ennakkoa, mua ei ainakaan kiinnosta jotkut seurailubarametrit kuten kaasuläpän prosenttuaalinen avaus tai munankulma ahtoon nähden, mielestäni on tärkeempää että se mylly luovuttaa sen mitä sillä on, kannattaa perustella huolella toi "80 luvulle jumittuminen". Ja toi kyseinen testiyksilö tuotti sen verran tehoa että vastaavilla spekseillä pitää tehdä parempi jotta voi naureskellaSiipiCozzu kirjoitti:Mielestäni muillakin ominaisuuksilla kuin säädettävyydellä on painoarvoa kun noita ruiskuja vaihdellaan. Tietysti jos on jumittunut 80-luvulle ja auto tarvitsee pitää "standardina", niin voi viritellä senkin ajan vitkuttimia.ckolli kirjoitti:Ei enaa Hesteccia, Halteccia tai muita kalliita vaihtoehtoja vaan koneelle optimoitu lastu. Tama ei ole mainos.
Ja onhan enklanninmaalla A. Bayjoo ja muut pata-naamat räätälöineet lastuja iät ja ajat.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Juuri näin.JesseT kirjoitti:Valmislastut varmastikin toimivat ihan kivasti niin kauan kuin koko paketti on juuri sellainen kuin mitä pitääkin. JJS puhuu usein pyhästä kolmiyhteydestä (lastu, suuttimet, map), mutta myös ahdintyyppi, pakosarja, kansityöt, nokka-akselit, nokan ajoitukset, jne jne kaikki vaikuttaa herkästi MAP-ohjattuun ruiskuun. Ei sitten tarvitse ihmetellä jos yhtäkkiä jokin alue kartasta on liian laihalla/rikkalla.
Staget menettävät kokonaan merkityksensä kun tehdään järeämpiä mekaanisia muutoksia.
Kyllä lastu pitää ohjelmoida uusiksi jos haluaa oikein toimivan moottorin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Vieras
- Ylläpitäjä
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Pienemmillä jeteillä saa isomman piikin ahtopaineeseen
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
.
ja hassuinta on se että sama lastu ei välttämättä toimi eri autoissa vaikka kokoonpano saattaa olla kohtuu lähellä toisiaan, ckolli varmaan voi vahvistaa asian..
mulla toimii kohtuu hyvin tuollainen peruslastu, toki yläkierrosaluetta on hieman muokattu mutta lastu ja sitä myöten moottori toimii kyllä tyhjäkäynniltä rajoittimelle saakka puhtaasti. hassuinta tuossa lastussa on se että se toimii vain 2bar mapilla, ahdot kun kuitenkin on puolentoista paremmalla puolella. ja erittäin kohtuu keskikulutuksella silti..
toisaalta kiinnostaisi tietää mitä auttaisi esim karalan lastu, se onkin varmaan seuraava asia mitä nokkien vaihdon jälkeen kokeilen..
mulla toimii kohtuu hyvin tuollainen peruslastu, toki yläkierrosaluetta on hieman muokattu mutta lastu ja sitä myöten moottori toimii kyllä tyhjäkäynniltä rajoittimelle saakka puhtaasti. hassuinta tuossa lastussa on se että se toimii vain 2bar mapilla, ahdot kun kuitenkin on puolentoista paremmalla puolella. ja erittäin kohtuu keskikulutuksella silti..
toisaalta kiinnostaisi tietää mitä auttaisi esim karalan lastu, se onkin varmaan seuraava asia mitä nokkien vaihdon jälkeen kokeilen..
-
cossuesco
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Perus virityslastuissa on yleensä se vika että niissä on enemmän huomioitu tuota yläkierrostehoa, kun muokataan lastu tarpeiden mukaan tai parempi tietenkin jos on säädettävä ruutta niin tuota potkua saa pikkasen enemmän myös alakierroksille, itse huomasi jopa eron
kun sytkäennakko oli ensiksi 2000-3500rpm noin 25 astetta ja siitä 30 asteeseen, vanhalla boxilla jossa oli lastu ei tapahtunut mitään tuossa välissä ja auto tietysti cossuesco EEC-IV:lla
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Hmmm. Ei amal ahtopainetta tunnista eikä se välitä infoa boxille. Ainoastaan määrittelee etukäteen tehdyn ohjelmoinnin mukaan ahtopaineen nousua/pitoa säännöstelemällä kellolle menevää painetta/ilmamäärää.ckolli kirjoitti: Nylonjeteilla huijataan boxia amalin kautta luulemaan etta on pienemmat ahtopaineet kuin oikeasti onkaan.
Nylonjeteillä sitten muokataan "manuaalisesti" ahtopainekuvaajaa haluttuun suuntaan.
Jos olen ymmärtänyt oikein...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
cossu-
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
- Paikkakunta: jämsä/helsinki
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Alkuperäisessä cossussa välijäähdyttimen päällä on amal kiinni ja amalissa on kiinni nylonjetit.cossu- kirjoitti:Nyt kyllä hävettää![]()
mutta missä tuo paljon puhuttu amali ja nylonjetit on?Kuvia kellään moisesta laitteesta?
Tyhmiä kysymyksiähän ei ole.....eihän![]()
Kiitos etukäteen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
perhecossu
- Ylläpitäjä
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
cossu-
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
- Paikkakunta: jämsä/helsinki
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Jep jep, tuota paineen mittausta varten onkin sitten se MAP anturi, jonka tiedon mukaan komennetaan myös tuota ANAL venttiiliä...jjs kirjoitti:Hmmm. Ei amal ahtopainetta tunnista eikä se välitä infoa boxille. Ainoastaan määrittelee etukäteen tehdyn ohjelmoinnin mukaan ahtopaineen nousua/pitoa säännöstelemällä kellolle menevää painetta/ilmamäärää.ckolli kirjoitti: Nylonjeteilla huijataan boxia amalin kautta luulemaan etta on pienemmat ahtopaineet kuin oikeasti onkaan.
Nylonjeteillä sitten muokataan "manuaalisesti" ahtopainekuvaajaa haluttuun suuntaan.
Jos olen ymmärtänyt oikein...
Suosittelen työntämään tuon venttiilin ....... ja syvälle, saapahan sitten sähköisen psknhajunsäätöjärjestelmän.
EDIT: Ja niihin stageihin ei kannata luottaa yhtään sen enempää kuin siihen anal venttiiliin...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
cossu-
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
- Paikkakunta: jämsä/helsinki
Menee vähän off topicin puolelle.Auton mukana tuli seuraavanlainen lastu
ITEM NO : BVS5
Q"TY: 50 PCS.
Made in Taiwan
R.O.C
Näin lukee laatikossa ja lastussa MOUNT V1
Osaisko joku kertoa tarkemmin mikä lastu on kyseessä?
Itse epäilen Mountunen Fast Road 1.
Mukana tuli myös vihreät suuttimet, mutta niitähän ei vielä tarvitse laittaa,
ainakin Autoracingin ohjeiden mukaan,mikäli lastu on se mitä epäilen.
Mutta,mielipiteitä.
Kiitos etukäteen
ITEM NO : BVS5
Q"TY: 50 PCS.
Made in Taiwan
R.O.C
Näin lukee laatikossa ja lastussa MOUNT V1
Osaisko joku kertoa tarkemmin mikä lastu on kyseessä?
Itse epäilen Mountunen Fast Road 1.
Mukana tuli myös vihreät suuttimet, mutta niitähän ei vielä tarvitse laittaa,
ainakin Autoracingin ohjeiden mukaan,mikäli lastu on se mitä epäilen.
Mutta,mielipiteitä.
Kiitos etukäteen
-
cossu-
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
- Paikkakunta: jämsä/helsinki
-
cossu-
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
- Paikkakunta: jämsä/helsinki
Ratsastetaan vielä aiheella.Tarviiko vihreet suuttimet välttämättä ton 3bar mapin?
Lueskelin tossa vanhaa Fast Fordia 5/2002 ja siinä oli toisessa kohdassa että ei ja toisessa kyllä.
Siinä missä vaihdettiin oli seuraavat osat:Stage2 lastu,3bar mappi,turbonkello,vihreet suuttimet n.330hv
Toisessa osat olivat:Stage1 lastu,vihreet suuttimet,A-ryhmän bensapumppu,A-ryhmän kannentiiviste,turbonkello n.300hv
Eli kumpiko näistä on lähempänä totuutta?
Kiitos etukäteen
Lueskelin tossa vanhaa Fast Fordia 5/2002 ja siinä oli toisessa kohdassa että ei ja toisessa kyllä.
Siinä missä vaihdettiin oli seuraavat osat:Stage2 lastu,3bar mappi,turbonkello,vihreet suuttimet n.330hv
Toisessa osat olivat:Stage1 lastu,vihreet suuttimet,A-ryhmän bensapumppu,A-ryhmän kannentiiviste,turbonkello n.300hv
Eli kumpiko näistä on lähempänä totuutta?
Kiitos etukäteen
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Tuo mappi riippuu ihan lastusta.cossu- kirjoitti:Ratsastetaan vielä aiheella.Tarviiko vihreet suuttimet välttämättä ton 3bar mapin?
Lueskelin tossa vanhaa Fast Fordia 5/2002 ja siinä oli toisessa kohdassa että ei ja toisessa kyllä.
Siinä missä vaihdettiin oli seuraavat osat:Stage2 lastu,3bar mappi,turbonkello,vihreet suuttimet n.330hv
Toisessa osat olivat:Stage1 lastu,vihreet suuttimet,A-ryhmän bensapumppu,A-ryhmän kannentiiviste,turbonkello n.300hv
Eli kumpiko näistä on lähempänä totuutta?
Kiitos etukäteen
Yleensä tarvii mutta esim Timollahan on 2 bar mappi ja +500hp.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
cossu-
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
- Paikkakunta: jämsä/helsinki
-
Cossu_anssi
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
- Paikkakunta: Masku
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei nätisti ajettaessa vakiota enemmän.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Omassani on vielä noiden lisäksi virinokat. Kulutus on ollut matkassa n.8ltr/100km ja kaupunkiajossa on ollut aina alle 12 litraa/100km.Cossu_anssi kirjoitti:Kun bensa on halpaa niin mitä on kulutus näillä stage 2 palikoilla (lastu,hukkis,vihreet,kolosen mappi)?
Aika tavalla samat lukemat kuin oli entisessä liki virittämättömässä ( paineita hieman nostettu ja stage 1 lastu ) cossussani.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Cossu_anssi
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
- Paikkakunta: Masku
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
Cossu_anssi
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
- Paikkakunta: Masku
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
Cossu_anssi
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
- Paikkakunta: Masku