Kysymys lastusta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Kysymys lastusta

Viesti Kirjoittaja T6 » Ti Kesäkuu 29. 22:03:53 2004

Niin mitä eroa on stage1 ja stage2????? :oops:

Kiitos sitten tie3dosta!!!

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Kesäkuu 29. 22:38:19 2004

Esim. Cossussa stg1 tarkoittaa lastun vaihtoa, polttoaineen ja ahtopaineen nostoa, tulpat vaihdetaan kylmempiin ja mahdollisesti vielä åmal-ventiiliin nylonjetit.
Stg2 tasolla vaihdetaan lastu, MAP, suuttimet, turbon kello, tulpat ja mahdollisesti nylonjetit.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » Ti Kesäkuu 29. 22:40:07 2004

Stage 1 = Lastu, -31 hukkaportin kello ja nylon jetit -> 250-270hv

Stage 2 = edelliset + 3bar map-anturi ja vihreät suuttimet (803:set)->280-330 hv

ja lastu on muuten eri molemmissa stageissa.
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Kesäkuu 29. 23:04:12 2004

"Arghhh! Osui taas mutta pystyn jatkamaan taistelua...."
Ei kannata ottaa kovin vakavasti näitä "stage" -juttuja. -KARKEASTI- suuntaa ne antavat, mutta... :?
Jotkut suurimmat virityssarjojen myyjät nimeävät omat viritysosaniput vaiheittain, eri syistä, ja tarjoavat ostettavaksi siten esim. stage1, 2 ja 3 -paketteja. Koska mitään standardeja ei ole olemassa, ei voida määritellä, mitä mihinkin tasoon kuuluu. Joka myyjällä/viritysten kehittelijällä on oma käsityksensä asiasta... (Näemmä myös kuluttajilla :wink: )
Esim. Monen brittitoimittajan ja suomessa mm. Autoracingin virityspakettiin kuuluu muistaakseni jo ekalta tasolta (Championin) kylmemmät tulpat, ja kuten aika laajalti on myönnetty ja havaittu käytännössä, että Fordin omat tulpat (092P) toimivat n. 350hv tasolle johon tarvitaan muuten enemmän kuin kenenkään myyjän "stage3" sellaisenaan pystyy. Ja siitä eteenpäinkin Ford pystyy toimittamaan kynttilät suoraan hyllystä. Sana kytkykauppa on käynyt joskus mielessä.
Jos joku ihmettelee negatiivissävyistä kirjoittelua, syy:
esim; jo pelkästään EPROMien kanssa touhutessa törmää usein ajatteluun että kaikki "stage1" lastut olisivat samanlaisia, sitten asetetaan bensanpaineet ja ahtopaineet oletuksiin jne. Pahimmillaan ko. ajattelutapa saa harrastajan/aloittelevan viritysmestarin rikkomaan koneen...Ei kannata edistää ko. tyyppistä ajattelua, vaan suhtautumaan kriittisesti/ pelonsekaisella "kunnioituksella" kaikkiin ei tunnettuihin viriosiin...
No, onneksi täältä(kin) saa hyviä vinkkejä kun kyselee :D Ainakin itse olen saanut.
Viimeksi muokannut jjs, Ti Kesäkuu 29. 23:09:35 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » Ti Kesäkuu 29. 23:08:12 2004

mikä kello on muuten vakio cossu escossa???

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Kesäkuu 29. 23:14:15 2004

jjs kirjoitti:"Arghhh! Osui taas mutta pystyn jatkamaan taistelua...."
Ei kannata ottaa kovin vakavasti näitä "stage" -juttuja. -KARKEASTI- suuntaa ne antavat, mutta... :?
Jotkut suurimmat virityssarjojen myyjät nimeävät omat viritysosaniput vaiheittain, eri syistä, ja tarjoavat ostettavaksi siten esim. stage1, 2 ja 3 -paketteja. Koska mitään standardeja ei ole olemassa, ei voida määritellä, mitä mihinkin tasoon kuuluu. Joka myyjällä/viritysten kehittelijällä on oma käsityksensä asiasta... (Näemmä myös kuluttajilla :wink: )
Esim. Monen brittitoimittajan ja suomessa mm. Autoracingin virityspakettiin kuuluu muistaakseni jo ekalta tasolta Championin kylmemmät tulpat, ja kuten aika laajalti on myönnetty ja havaittu käytännössä, että Fordin omat tulpat (092P) toimivat n. 350hv tasolle johon tarvitaan muuten enemmän kuin kenenkään myyjän "stage3" sellaisenaan pystyy. Ja siitä eteenpäinkin Ford pystyy toimittamaan kynttilät suoraan hyllystä. Sana kytkykauppa on käynyt joskus mielessä.
Jos joku ihmettelee negatiivissävyistä kirjoittelua, syy:
jo pelkästään EPROMien kanssa touhutessa törmää usein ajatteluun että kaikki "stage1" lastut olisivat samanlaisia, sitten asetetaan bensanpaineet ja ahtopaineet asetetaan oletuksiin jne. Pahimmillaan ko. ajattelutapa saa harrastajan/aloittelevan viritysmestarin rikkomaan koneen...Ei kannata edistää ko. tyyppistä ajattelua, vaan suhtautumaan kriittisesti/ pelonsekaisella "kunnioituksella" kaikkiin ei tunnettuihin viriosiin...
No, onneksi täältä(kin) saa hyviä vinkkejä kun kyselee :D Ainakin itse olen saanut.
jjs puhuu asiaa (vielä kun löytäisi ö-pohjan).
Seosmittari, kunnon työkalut ja kourallinen tervettä järkeä (+ ämpärin kokoinen ahdin) kaikessa viritouhussa on pelkkää plussaa ("parempi viikko miettiä kuin tehdä päivä tyhjää työtä").
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » Ti Kesäkuu 29. 23:28:51 2004

Eikös alunperin pitänyt karkeasti kertoa mitä noi Stage1&2:den erot on kun puhutaan valmiista paketeista joita saa esim. Autoracingistä.

En väitä en onko tunnettujen valmistajien piirit parempia kuin "tunnetun" virivelhon polttama piiri. Nyt puhuttiin ihan yleisesti ja juuri näistä "kaupallisista" viripaketeista. Noita ostaessaan ei tarvi arpoa perusasetuksien haussa. JOKAINENHAN käy DYNOSSA tarkastamassa onko säädöt kohdallaan, eikö. 65 euroa per tunti ei ole paljon ja kaiken lisäksi saa dynokäppyrän jolla voi keulia essonpaarissa rintakarvat näkyen.
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Kesäkuu 29. 23:42:40 2004

Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » Ti Kesäkuu 29. 23:48:37 2004

Kiitos siipicossu varmaankin hyvästä linkistä, mutta toi kieli taito jää vaan tonne makuhuoneen puolelle :lol: :oops:

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Kesäkuu 29. 23:49:45 2004

Nykyään on sitten vaihtoehto valmislastuille jotka on todettu dynossa (ei essolla) aika surkeiksi jos ajatellaan seosta ja hyötysuhdetta. Olen asiasta maininnut aikaisemminkin mutta nyt siitä on näyttöä. Eräs ahdetun välikopan omistaja kävi karalalla teettämässä lastun ja alkoi tapahtumaan kummia ja nykyään edullisesti. 250-300hv mopoissa voi ehkä tyytyä johonkin valmislastuun mutta jos haluu kunnolla tehoa niin että seokset ja ennakot käyttäytyy järkevästi kannattaa lastu teettää juuri sun koneeseen, varsinkin jos siihen on tehty muutakin kuten isompi ahdin sekä virtausta ja hyötysuhdetta parantavia asioita, sulatelkaa siitä :wink:

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Kesäkuu 30. 9:29:52 2004

Stage1,vahemman tehoa, stage2, enemman tehoa.

Se mita kuulin luotettavalta lahteelta ja johon SHR viittasi on etten alkaisi enaa lastujen kanssa pelleilemaan. Sen verta edullista on ajaa Karalalle ja saadattaa koneelle sopiva lastu jarrusssa.
Ei enaa Hesteccia, Halteccia tai muita kalliita vaihtoehtoja vaan koneelle optimoitu lastu. Tama ei ole mainos.

Nimimerkilla nelja lastua kokenut ja pettynyt.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ke Kesäkuu 30. 9:30:24 2004

Hannez kirjoitti:JOKAINENHAN käy DYNOSSA tarkastamassa onko säädöt kohdallaan, eikö. 65 euroa per tunti ei ole paljon ja kaiken lisäksi saa dynokäppyrän jolla voi keulia essonpaarissa rintakarvat näkyen.
On se paljon, kun ajattelee, että Hauholla klubilaiset käy penkissä säätämässä 40e/h. Tosin dynokäppyröitä ei sieltä esson paariin saa, mutta onpahan kone kohdallaan. Ja itseä vartenhan niitä viritetään, eikö niin?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Ke Kesäkuu 30. 10:17:39 2004

vähän off topiccia... mulla on itellä "stage 1" viritys aste... eli lastu, filsu, suuttimet, ja putkisto. Pensanpaineet on säädetty kohilleen ja ahdot on 1.0-1.1bar. Auto toimii komeasti ei prötää eikä pauku, myös seokset ovat täysin kunnossa. Eli pitäskö toimia ihan ok vaikka nylonjettejä ei oo vaihdettu ?

ja jos joku kahella lauseella valasis mitä nylonjettejen vaihdolla saadaan aikaan?

,tuomas
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ke Kesäkuu 30. 10:41:38 2004

ckolli kirjoitti:Ei enaa Hesteccia, Halteccia tai muita kalliita vaihtoehtoja vaan koneelle optimoitu lastu. Tama ei ole mainos.
Mielestäni muillakin ominaisuuksilla kuin säädettävyydellä on painoarvoa kun noita ruiskuja vaihdellaan. Tietysti jos on jumittunut 80-luvulle ja auto tarvitsee pitää "standardina", niin voi viritellä senkin ajan vitkuttimia.
Ja onhan enklanninmaalla A. Bayjoo ja muut pata-naamat räätälöineet lastuja iät ja ajat.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Kesäkuu 30. 10:43:01 2004

Valmislastut varmastikin toimivat ihan kivasti niin kauan kuin koko paketti on juuri sellainen kuin mitä pitääkin. JJS puhuu usein pyhästä kolmiyhteydestä (lastu, suuttimet, map), mutta myös ahdintyyppi, pakosarja, kansityöt, nokka-akselit, nokan ajoitukset, jne jne kaikki vaikuttaa herkästi MAP-ohjattuun ruiskuun. Ei sitten tarvitse ihmetellä jos yhtäkkiä jokin alue kartasta on liian laihalla/rikkalla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Kesäkuu 30. 11:00:57 2004

SiipiCozzu kirjoitti:
ckolli kirjoitti:Ei enaa Hesteccia, Halteccia tai muita kalliita vaihtoehtoja vaan koneelle optimoitu lastu. Tama ei ole mainos.
Mielestäni muillakin ominaisuuksilla kuin säädettävyydellä on painoarvoa kun noita ruiskuja vaihdellaan. Tietysti jos on jumittunut 80-luvulle ja auto tarvitsee pitää "standardina", niin voi viritellä senkin ajan vitkuttimia.
Ja onhan enklanninmaalla A. Bayjoo ja muut pata-naamat räätälöineet lastuja iät ja ajat.
Joo-o, asiasta ei kannata alkaa kinaamaan mutta mitä sä saat esim hestecistä hyötyä jos orkkisruisku saadaan ohjelmalla toimii moitteetta ja ennenkaikkea halvalla? noissa säädetään vain seosta ja ennakkoa, mua ei ainakaan kiinnosta jotkut seurailubarametrit kuten kaasuläpän prosenttuaalinen avaus tai munankulma ahtoon nähden, mielestäni on tärkeempää että se mylly luovuttaa sen mitä sillä on, kannattaa perustella huolella toi "80 luvulle jumittuminen". Ja toi kyseinen testiyksilö tuotti sen verran tehoa että vastaavilla spekseillä pitää tehdä parempi jotta voi naureskella :wink: olis kiva nähdä paljonko se pata-naaman lastu luovuttaisi tehoa, nyt taas pitää muistaa että jokainen kone on yksilö sekä nyt ei puhuta 300hv mopoista.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Kesäkuu 30. 11:11:17 2004

JesseT kirjoitti:Valmislastut varmastikin toimivat ihan kivasti niin kauan kuin koko paketti on juuri sellainen kuin mitä pitääkin. JJS puhuu usein pyhästä kolmiyhteydestä (lastu, suuttimet, map), mutta myös ahdintyyppi, pakosarja, kansityöt, nokka-akselit, nokan ajoitukset, jne jne kaikki vaikuttaa herkästi MAP-ohjattuun ruiskuun. Ei sitten tarvitse ihmetellä jos yhtäkkiä jokin alue kartasta on liian laihalla/rikkalla.
Juuri näin.
Staget menettävät kokonaan merkityksensä kun tehdään järeämpiä mekaanisia muutoksia.
Kyllä lastu pitää ohjelmoida uusiksi jos haluaa oikein toimivan moottorin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Kesäkuu 30. 11:26:30 2004

Orsts2 kirjoitti: ja jos joku kahella lauseella valasis mitä nylonjettejen vaihdolla saadaan aikaan?

,tuomas
Nylonjeteilla huijataan boxia amalin kautta luulemaan etta on pienemmat ahtopaineet kuin oikeasti onkaan. Siina lyhykaisyydessaan.

Amalin kun viskaa makeen ei tarvi huijata kuin itseaan :)

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Kesäkuu 30. 11:45:25 2004

Pienemmillä jeteillä saa isomman piikin ahtopaineeseen
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Kesäkuu 30. 12:34:02 2004

ckolli kirjoitti:
Amalin kun viskaa makeen ei tarvi huijata kuin itseaan :)
Toimiiko kaikki niinku pitääki vaikka ton amalin ottaa pois? Tuli vaan mieleen ku ite en oo koskaan sitä ees laittanu :D

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Kesäkuu 30. 12:39:33 2004

toimii
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

.

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Kesäkuu 30. 18:56:40 2004

ja hassuinta on se että sama lastu ei välttämättä toimi eri autoissa vaikka kokoonpano saattaa olla kohtuu lähellä toisiaan, ckolli varmaan voi vahvistaa asian..

mulla toimii kohtuu hyvin tuollainen peruslastu, toki yläkierrosaluetta on hieman muokattu mutta lastu ja sitä myöten moottori toimii kyllä tyhjäkäynniltä rajoittimelle saakka puhtaasti. hassuinta tuossa lastussa on se että se toimii vain 2bar mapilla, ahdot kun kuitenkin on puolentoista paremmalla puolella. ja erittäin kohtuu keskikulutuksella silti..

toisaalta kiinnostaisi tietää mitä auttaisi esim karalan lastu, se onkin varmaan seuraava asia mitä nokkien vaihdon jälkeen kokeilen..

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Kesäkuu 30. 19:45:50 2004

Perus virityslastuissa on yleensä se vika että niissä on enemmän huomioitu tuota yläkierrostehoa, kun muokataan lastu tarpeiden mukaan tai parempi tietenkin jos on säädettävä ruutta niin tuota potkua saa pikkasen enemmän myös alakierroksille, itse huomasi jopa eron :wink: kun sytkäennakko oli ensiksi 2000-3500rpm noin 25 astetta ja siitä 30 asteeseen, vanhalla boxilla jossa oli lastu ei tapahtunut mitään tuossa välissä ja auto tietysti cossuesco EEC-IV:lla

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Kesäkuu 30. 20:26:32 2004

ckolli kirjoitti: Nylonjeteilla huijataan boxia amalin kautta luulemaan etta on pienemmat ahtopaineet kuin oikeasti onkaan.
Hmmm. Ei amal ahtopainetta tunnista eikä se välitä infoa boxille. Ainoastaan määrittelee etukäteen tehdyn ohjelmoinnin mukaan ahtopaineen nousua/pitoa säännöstelemällä kellolle menevää painetta/ilmamäärää.
Nylonjeteillä sitten muokataan "manuaalisesti" ahtopainekuvaajaa haluttuun suuntaan.
Jos olen ymmärtänyt oikein...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Su Kesäkuu 5. 18:07:41 2005

Nyt kyllä hävettää :oops: :oops: mutta missä tuo paljon puhuttu amali ja nylonjetit on?Kuvia kellään moisesta laitteesta?
Tyhmiä kysymyksiähän ei ole.....eihän :shock:
Kiitos etukäteen.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Kesäkuu 5. 19:44:08 2005

cossu- kirjoitti:Nyt kyllä hävettää :oops: :oops: mutta missä tuo paljon puhuttu amali ja nylonjetit on?Kuvia kellään moisesta laitteesta?
Tyhmiä kysymyksiähän ei ole.....eihän :shock:
Kiitos etukäteen.
Alkuperäisessä cossussa välijäähdyttimen päällä on amal kiinni ja amalissa on kiinni nylonjetit.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

perhecossu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja perhecossu » Ma Kesäkuu 6. 1:13:42 2005

vähän ohi aiheen tää kysymys,mutta kuinka paljon vaikuttaa jos vielä ton stage2 paketin lisäks laitta isomman välijäähyn?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Kesäkuu 6. 1:58:21 2005

Olikos se luokkaa 0,7hv jokainen tiputettu aste ahtolämmöistä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Ma Kesäkuu 6. 20:20:49 2005

Alkuperäisessä cossussa välijäähdyttimen päällä on amal kiinni ja amalissa on kiinni nylonjetit.
Kiitos,näin epäilinkin asian olevan,mutta kysyvä ei tieltä eksy :D :D

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Kesäkuu 7. 14:55:19 2005

jjs kirjoitti:
ckolli kirjoitti: Nylonjeteilla huijataan boxia amalin kautta luulemaan etta on pienemmat ahtopaineet kuin oikeasti onkaan.
Hmmm. Ei amal ahtopainetta tunnista eikä se välitä infoa boxille. Ainoastaan määrittelee etukäteen tehdyn ohjelmoinnin mukaan ahtopaineen nousua/pitoa säännöstelemällä kellolle menevää painetta/ilmamäärää.
Nylonjeteillä sitten muokataan "manuaalisesti" ahtopainekuvaajaa haluttuun suuntaan.
Jos olen ymmärtänyt oikein...
Jep jep, tuota paineen mittausta varten onkin sitten se MAP anturi, jonka tiedon mukaan komennetaan myös tuota ANAL venttiiliä...

Suosittelen työntämään tuon venttiilin ....... ja syvälle, saapahan sitten sähköisen psknhajunsäätöjärjestelmän.

EDIT: Ja niihin stageihin ei kannata luottaa yhtään sen enempää kuin siihen anal venttiiliin...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Pe Kesäkuu 10. 17:25:46 2005

Menee vähän off topicin puolelle.Auton mukana tuli seuraavanlainen lastu
ITEM NO : BVS5
Q"TY: 50 PCS.
Made in Taiwan
R.O.C
Näin lukee laatikossa ja lastussa MOUNT V1
Osaisko joku kertoa tarkemmin mikä lastu on kyseessä?
Itse epäilen Mountunen Fast Road 1.
Mukana tuli myös vihreät suuttimet, mutta niitähän ei vielä tarvitse laittaa,
ainakin Autoracingin ohjeiden mukaan,mikäli lastu on se mitä epäilen. :shock:
Mutta,mielipiteitä. :D :D
Kiitos etukäteen

Karmann
Viestit: 123
Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003

Viesti Kirjoittaja Karmann » La Kesäkuu 11. 1:05:18 2005

Sun lastu on stg2.
Ex. #28
Escort RS Cosworth

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » La Kesäkuu 11. 14:36:12 2005

Karmann kirjoitti:Sun lastu on stg2.
Kiitos Karmann,elikkä tarvii vaihtaa suuttimet,3.0 MAP-anturi,turbon kello -31,tulpat c59c,2 kpl nylonjet.

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » La Elokuu 20. 16:08:52 2005

Ratsastetaan vielä aiheella.Tarviiko vihreet suuttimet välttämättä ton 3bar mapin?
Lueskelin tossa vanhaa Fast Fordia 5/2002 ja siinä oli toisessa kohdassa että ei ja toisessa kyllä.
Siinä missä vaihdettiin oli seuraavat osat:Stage2 lastu,3bar mappi,turbonkello,vihreet suuttimet n.330hv
Toisessa osat olivat:Stage1 lastu,vihreet suuttimet,A-ryhmän bensapumppu,A-ryhmän kannentiiviste,turbonkello n.300hv
Eli kumpiko näistä on lähempänä totuutta?
Kiitos etukäteen :D

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Elokuu 20. 16:23:36 2005

cossu- kirjoitti:Ratsastetaan vielä aiheella.Tarviiko vihreet suuttimet välttämättä ton 3bar mapin?
Lueskelin tossa vanhaa Fast Fordia 5/2002 ja siinä oli toisessa kohdassa että ei ja toisessa kyllä.
Siinä missä vaihdettiin oli seuraavat osat:Stage2 lastu,3bar mappi,turbonkello,vihreet suuttimet n.330hv
Toisessa osat olivat:Stage1 lastu,vihreet suuttimet,A-ryhmän bensapumppu,A-ryhmän kannentiiviste,turbonkello n.300hv
Eli kumpiko näistä on lähempänä totuutta?
Kiitos etukäteen :D
Tuo mappi riippuu ihan lastusta.
Yleensä tarvii mutta esim Timollahan on 2 bar mappi ja +500hp.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Su Elokuu 21. 16:35:19 2005

Kiitos,siipicossu.

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » Ti Syyskuu 20. 21:34:47 2005

Kun bensa on halpaa niin mitä on kulutus näillä stage 2 palikoilla (lastu,hukkis,vihreet,kolosen mappi)?
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Syyskuu 20. 21:44:46 2005

Ei nätisti ajettaessa vakiota enemmän.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Syyskuu 20. 21:48:49 2005

Cossu_anssi kirjoitti:Kun bensa on halpaa niin mitä on kulutus näillä stage 2 palikoilla (lastu,hukkis,vihreet,kolosen mappi)?
Omassani on vielä noiden lisäksi virinokat. Kulutus on ollut matkassa n.8ltr/100km ja kaupunkiajossa on ollut aina alle 12 litraa/100km.

Aika tavalla samat lukemat kuin oli entisessä liki virittämättömässä ( paineita hieman nostettu ja stage 1 lastu ) cossussani.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » Ti Syyskuu 20. 21:49:15 2005

Kiitos paljon ja sit englannista tilailemaan :mrgreen:
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Syyskuu 20. 21:55:45 2005

Cossu_anssi kirjoitti:Kiitos paljon ja sit englannista tilailemaan :mrgreen:
Sieltä tuo oma settinikin on tilattu :wink:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » Ti Syyskuu 20. 22:12:03 2005

Jaa jaa. Tilasitko Burtonilta vai mistä?
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Syyskuu 20. 22:16:19 2005

Edellinen omistaja oli setin Englannista tilannut. En kysynyt mistä putikista mutta uskoisin että Burtonilta, kun on noita muita kuitteja sieltä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » Su Syyskuu 25. 22:07:02 2005

Kysyn nyt vielä kun tää tavallaan liittyy aiheeseen et mihinköhän aikaan toi 0-100 taittuu näillä kyseisillä hiluilla (lastu,hukkis,vihreet,kolosen mappi) cossu sierralla?
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

Vastaa Viestiin