dumppi+säätö!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
dumppi+säätö!
Tuli toissapäivänä uusi cooleri by proturbo, samalla uusi hukkis ja mäntädumppi.. tänään silikooniletkuja rally racesta ja kaikki valmista!!
Auto käytiin ja kokeilemaan, kaikki toimii ainakin toistaiseksi, dumppi ei pidä sihahdusta, ainoastaan TUFF äänen kun vaihtaa.. En ole ennen dumppia säätänyt joten onko mitään erikoista mitä pitäisi pitää mielessä??
Ainoa että ahdot ei nouse ehkä aivan niin nopeasti kuin ennen, tiedä sitten mistä johtuu... ahdot pysyy 1.4 jatkuvana kun siihen tuon hukkiksen säädin! Pitkälle jos vedättää, tuntuu että alkaa päästämään paineita.. mistä voisi johtua??
Auto käytiin ja kokeilemaan, kaikki toimii ainakin toistaiseksi, dumppi ei pidä sihahdusta, ainoastaan TUFF äänen kun vaihtaa.. En ole ennen dumppia säätänyt joten onko mitään erikoista mitä pitäisi pitää mielessä??
Ainoa että ahdot ei nouse ehkä aivan niin nopeasti kuin ennen, tiedä sitten mistä johtuu... ahdot pysyy 1.4 jatkuvana kun siihen tuon hukkiksen säädin! Pitkälle jos vedättää, tuntuu että alkaa päästämään paineita.. mistä voisi johtua??
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
- Paikkakunta: Parikkala
Re: dumppi+säätö!
milläs ohjaat tuota hukkista??dumpin säädössä kannattaa katsoa että ei rajoita sitä liikettä liikaa.....se saattaa mennä niinkin tiukalle että ei aukea ollenkaanMontune kirjoitti:Tuli toissapäivänä uusi cooleri by proturbo, samalla uusi hukkis ja mäntädumppi.. tänään silikooniletkuja rally racesta ja kaikki valmista!!
Auto käytiin ja kokeilemaan, kaikki toimii ainakin toistaiseksi, dumppi ei pidä sihahdusta, ainoastaan TUFF äänen kun vaihtaa.. En ole ennen dumppia säätänyt joten onko mitään erikoista mitä pitäisi pitää mielessä??
Ainoa että ahdot ei nouse ehkä aivan niin nopeasti kuin ennen, tiedä sitten mistä johtuu... ahdot pysyy 1.4 jatkuvana kun siihen tuon hukkiksen säädin! Pitkälle jos vedättää, tuntuu että alkaa päästämään paineita.. mistä voisi johtua??

If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
Selvä, eli se onkin tuon välijäähdyttimen syytä prkl...
täytyy heivata moska poijes
En tiedä tuosta dumpista, mutta kuulostaa siltä että se aukeaa aivan kokonaan auki, kun kuuluu juuri semmoinen TUFF ääni
en osaa paremmin selittää mutta ei todellakaan mikään sihahdus.. jos sitä jousta kokeilisi säätää kireämmälle, ainakin nopeasti kokeiltuna tuntuu että edellinen kalvodumppikin oli jäykempi... aika helposti tuntui mäntä painuvan kun peukalolla kokeili(Voima) 




-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Heitän oman kysymyksen tähän topiciin kans. Miten 2-mäntäinen dump tulee säätää? En oo oikeen täysin perillä 2-mäntäisen toimintaperiaatteesta. Eli tuleeko se säätää samalla tavalla kuin 1-mäntäinen? Auto on escort rs turbo ja dumppi on yleismallinen alumiininen.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Dumpin rakenne on hieman erilainen jos tuplamännällä.Planet kirjoitti:Heitän oman kysymyksen tähän topiciin kans. Miten 2-mäntäinen dump tulee säätää? En oo oikeen täysin perillä 2-mäntäisen toimintaperiaatteesta. Eli tuleeko se säätää samalla tavalla kuin 1-mäntäinen? Auto on escort rs turbo ja dumppi on yleismallinen alumiininen.
Säätö samoin kuin 1 mäntäisessä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
[/quote]Dumpin rakenne on hieman erilainen jos tuplamännällä.
Säätö samoin kuin 1 mäntäisessä.[/quote]
Eli siis mäntä pitää olla kiinni tyhjäkäynnillä? Pitääkö molempien mäntien "avautua" ahtopaineen noustessa? Oon nyt taas vähän hukassa ton 2-mäntäisen kanssa.
Säätö samoin kuin 1 mäntäisessä.[/quote]
Eli siis mäntä pitää olla kiinni tyhjäkäynnillä? Pitääkö molempien mäntien "avautua" ahtopaineen noustessa? Oon nyt taas vähän hukassa ton 2-mäntäisen kanssa.

Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
No niin, nyt oon perillä toimintaperiaatteesta. Pitää säätää uudelleen._P_ kirjoitti:Ylempi mäntä auki tyhjäkäynnillä ja alempi kiinni.
Ahtopaineen noustessa männät kiinni.
Nostettaessa kaasulta ja putkistossa ylipainetta, imusarjan alipaine avaa ylemmän männän ja alemman avaa ahtoputkiston ylipaine ja tsiiiih!
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Älkää NYT sitten naurako...mutta millaisen mitotuksen dumppi olisi asennettava 2.5l dieselikoneeseen?Kun vaan on tuon hihi-hiluxin kanssa sellainen ongelma että kiihdyttäessä vaihtohetkellä kone "kuolee",eli vetoalue on hiukan liian pieni,selkeästi ahdot putoaa liikaa ja ahdin on sen verran iso että kestää hetken puhaltaa taas kierroksille...korostuu etenkin kärryä vetäessä
,ja tuon mallin maamoottoriin lastua ei saa, eikä mikään "taivas mustuu takana mynädieselin tyyliin"-säätö kiinnosta.

Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
En usko että ahdot ees välttämäti tippuu vaihdossa. Ex 2.5TD sierra piti ainakin vaihdossa paineet parhaillaan 1barin tuntumassa kun suht koht nopeesti vaihto. paineet oli jotain 1.3-1.5bar ennen vaihtoa.
Pistä alkuu ahtokello kiinni ja kato mitä siellä moottorissa oikeesti tapahtuu.
Pistä alkuu ahtokello kiinni ja kato mitä siellä moottorissa oikeesti tapahtuu.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5
Volvo S80 D5
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Pneumatiikkaa myyvästä liikkeestä 2/1 sähkötoiminen venttiili, kaasupolkimen päälle kytkin (joka tunnistaa kaasun yläasennon)... Toinen sisäänmeno venttiilistä imupuolelle ja toinen vedetään alipainepumpulle, ulostulo dumpin päähän. kun kaasu helpataan, ohjataan alipaine alipainepumpulta dumpin männän päälle jolloin dumppi sihauttelee putket tyhjäksi...northwest kirjoitti:-äääh,niinpä tietenkin-----![]()
![]()
-----mitähän muita mahdollisuuksia tuota "ominaisuutta" saada pienennettyä?
Tässä näin iltapäivän pohdinnaksi ideaa, älkää tappako jos rikotte härvelinne moisilla virityksillä...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line