Escortin laatikot..

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tuppux
Viestit: 265
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 21:58:11 2003
Paikkakunta: Ei Ilmajoella, ei Kauhajoella, vaan siinä välis..
Viesti:

Escortin laatikot..

Viesti Kirjoittaja Tuppux » Ke Marraskuu 9. 17:53:12 2005

sopiiko mk5 malliseen vm.-94, cvh koneisesta mk3 escortista vm.-83 vaihdelaatikko päikseen?
Ford Puma 1.7i -98
Ford Galaxy 2.3i -97
Ford Taunus 17M 2.0 V6 -71
Ford Mondeo 1.8i aut. -97
Autofiksaus ja huolto T.Säntti
#973

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Marraskuu 9. 23:42:44 2005

Pääpiirteittäin pitäisi, mutta detaljitasolla voi tulla pikkuongelmia. Yksi on vaihdekaavion väärä sijainti. Mk5:sessa se on laatikon sisällä, mutta mk3:sessa siirtäjässä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Marraskuu 10. 1:05:42 2005

Hmm... -94 on jo Zeta/Zetec moottorilla eli ei ole enää IB5 (=CVH) vaihdelaatikolla.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Marraskuu 10. 10:34:21 2005

Sine kirjoitti:Hmm... -94 on jo Zeta/Zetec moottorilla eli ei ole enää IB5 (=CVH) vaihdelaatikolla.
Höpö höpö.
IB5 tuli vasta 95 kuluessa mk6 Escoon ja se vanhempi loota on siis BC. Kumpaakin on käytetty Zetecin kanssa. Ainoastaan 130hv Zetec versiot, eli XR3i ja Orion Si, käyttivät MTX75 laatikkoa, muuten siis kaikissa mk5 zetec escoissa on vanha BC loota.
Kaikissa 86 eteenpäin BC ja IB5 laatikoissa on laatikon sisällä sellainen kaaviolevy joka määrää vivuston liikeradan. -85 asti vivusto määräsi liikeradan. Jos nyt laittaa -85 laatikon 86- autoon, niin kepin tuntuma voi olla 'hieman' erikoinen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Marraskuu 10. 12:43:46 2005

http://st2000.s5.com/ftransguide.html

Tossa on jotain jorinaa lontooksi ja eri mallien eroja. En vastaa linkin tietojen paikkaansapitävyydestä.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Marraskuu 10. 14:51:55 2005

Toimii nuo vanhat laatikot 86 --> kepilläkin, ei se tuntuma ole sen erikoisempi kuin yleensäkään. Kuluneilla siirtäjillä saattaa tosin joskus löytyä ylimääräisiä vapaita, mutta sama tapahtuu vaikka olisi oikea vivustokin, yleensä kun ne on aika sohloiksi veivattu.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Marraskuu 11. 0:27:40 2005

Jaahas, aina oppii uutta. Pitäisi pitää mölyt mahassa, jos ei ole 100% varma tiedosta :?

Kysynpä siis näin: jos heitän Mk5:n keulalta 1.6 CVH:n pois ja laitan tilalle 1.8 Zetecin, niin se pitäisi mennä vaihdelaatikon puolesta "heittämällä"?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Marraskuu 11. 10:18:25 2005

Sine kirjoitti: Kysynpä siis näin: jos heitän Mk5:n keulalta 1.6 CVH:n pois ja laitan tilalle 1.8 Zetecin, niin se pitäisi mennä vaihdelaatikon puolesta "heittämällä"?
Olettaisin, että jos vauhtipyörä+kytkin+painelaakeri on samasta paketista, niin mitään ongelmaa ei pitäisi olla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin