ohc siivapyörän kiinnitys

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

ohc siivapyörän kiinnitys

Viesti Kirjoittaja adh » To Marraskuu 10. 15:46:57 2005

mulla on 3kpl 205 lohkossa ollutta kampiakselia jossa siivapyörä tulee kiilalla kiinni ja sitten yksi is ohc kone jossa siiva pyörän reikä on osittain suora. eli ilman kiilaa. onkohan tämä minulle outo kampiakseli mistä koneestalähtöisin? ja sen siivapyörä on muistaakseni 10mm pienempi halkaisijaltaan.. toivottavasti joku ymmärtää mun kysymyksen :oops:
ford escort´79 tic

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Marraskuu 10. 23:53:25 2005

eli siis tarkoitat kiilalla Woodruffin kiilaa, joka estää sen siivapyörän pyörimisen kampiakselin päällä, vaikka itse kiristyspultti ei olisi paikallaan? ymmärsinkö oikein?

en ainakaan muista nähneeni sellaista OHC koneessa koskaan. onko siinä iskunpituudet ja laakerinkaulat samat kuin OHCn kampurassa? löytyykö siitä valumerkintöjä?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Pe Marraskuu 11. 17:10:33 2005

Hectori kirjoitti:eli siis tarkoitat kiilalla Woodruffin kiilaa, joka estää sen siivapyörän pyörimisen kampiakselin päällä, vaikka itse kiristyspultti ei olisi paikallaan? ymmärsinkö oikein?

en ainakaan muista nähneeni sellaista OHC koneessa koskaan. onko siinä iskunpituudet ja laakerinkaulat samat kuin OHCn kampurassa? löytyykö siitä valumerkintöjä?
ymmärsit oikein. kampaikseli on koneessa paikallaan. piti ottaa siitä hihna pyörä.. täytyy jossain välissä purkaa se kone ja ihmetellä lisää 8)
ford escort´79 tic

Vastaa Viestiin