Tuplien paineistamisesta vielä...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuplien paineistamisesta vielä...
Onko tullut vastaan valmiita koteloita, että sais dellortot paineeseen?
Kellään kuvia?
Vai onko parempi jättää kaasarit kotelon ulkopuolelle ja tehdä tarvittavat tiivistykset?
Kellään kuvia?
Vai onko parempi jättää kaasarit kotelon ulkopuolelle ja tehdä tarvittavat tiivistykset?
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Re: Tuplien paineistamisesta vielä...
En kyllä ole moista koteloa nähnyt! Mutta saahan noihin kumipinnotteisia neulaventtiileitä. Eli minä ainakin tekisin niistä kaasuttimista paineistetut ennemmin.Over Head Man kirjoitti:Onko tullut vastaan valmiita koteloita, että sais dellortot paineeseen?
Kellään kuvia?
Vai onko parempi jättää kaasarit kotelon ulkopuolelle ja tehdä tarvittavat tiivistykset?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
- Paikkakunta: Nurmijärvi
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Koskeeko tuo myös Weberin DFTH kaasaria? On tuossa pienimuotonen remmiahdinprojekti käynnissä ja polttoaineensyöttöä siihen mietin.ytte kirjoitti:Jos vaan vakio tiivisteet on kunnossa niin kestää 1bar ahtoja kusematta.
Ahtoa ei oo tarkotus antaa kovinkaan paljoo kun kone muuten vakio 2litr. ohc.
#764
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Kyseessä vissiin jotkut pystymallit?Axeman kirjoitti:Koskeeko tuo myös Weberin DFTH kaasaria? On tuossa pienimuotonen remmiahdinprojekti käynnissä ja polttoaineensyöttöä siihen mietin.ytte kirjoitti:Jos vaan vakio tiivisteet on kunnossa niin kestää 1bar ahtoja kusematta.
Ahtoa ei oo tarkotus antaa kovinkaan paljoo kun kone muuten vakio 2litr. ohc.
Jos on muovikohot, läppäakseli timmi, tiivisteet kunnossa ja muutenkin järissään, niin en nää estettä miks ei toimis.
Tällä hetkellä kaverin oon tehny kaverin bemaria ja siinä on vakio 131:n fiiun weberi. Ahtoja vaatomattomasti 1.2bar ja toimii, mitä ny vähä rikkaalle vielä vetää koska toisio läppä aukiaa liian aikasin. =)
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Mulla kyseessä kakslitrasen koneen vakioweeberi.
Tuli tuossa mieleen että kuinkahan tuo pelaa kun tuo tyhjäkäynninsäätö tapahtuu tuossa sähkösesti ja toisiokurkku vissiinki aukeaa alipaineella. Ja nythän tarkotus on poistaa tuo alipaine imusarjasta kokonaan ja saada sinne ylipaine...
Saa nähä miten pelaa...
Tuli tuossa mieleen että kuinkahan tuo pelaa kun tuo tyhjäkäynninsäätö tapahtuu tuossa sähkösesti ja toisiokurkku vissiinki aukeaa alipaineella. Ja nythän tarkotus on poistaa tuo alipaine imusarjasta kokonaan ja saada sinne ylipaine...

Saa nähä miten pelaa...
#764
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Niin se on se kaasari. Eihän siinä enää toisiokurkku aukeis ollenkaan ellei sitä saa patenoitua mekaaniseksi. Tyhäkäyntihomman en usko muuttuvan.
Tuon toisiokurkun aukamiskohdan kanssa saa vaan hetken säätää, mutta jos tekee niin että ruuvia kiertämällä voi säätää sen aukiamiskohdan niin sittenhän sen saa nopeasti kohdilleen.
Tuon toisiokurkun aukamiskohdan kanssa saa vaan hetken säätää, mutta jos tekee niin että ruuvia kiertämällä voi säätää sen aukiamiskohdan niin sittenhän sen saa nopeasti kohdilleen.
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Niin siis se alipainetoiminen 2-kurkku menee alipaineella kiinni. 1-kurkun mekanismi rajottaa sen kakkosen aukeamista ja jousivoima vetää sitä koko ajan auki. Sitten ku ajetaan liruttelemalla niin vakuumit vetää sitä kiinni.
Mut jokatapauksessa kaikki alipaine tinkelit on hanurista, mekaaniseks se ois hyvä tehä...
Mut jokatapauksessa kaikki alipaine tinkelit on hanurista, mekaaniseks se ois hyvä tehä...

*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Fullspeed kirjoitti:Niin siis se alipainetoiminen 2-kurkku menee alipaineella kiinni. 1-kurkun mekanismi rajottaa sen kakkosen aukeamista ja jousivoima vetää sitä koko ajan auki. Sitten ku ajetaan liruttelemalla niin vakuumit vetää sitä kiinni.
Mut jokatapauksessa kaikki alipaine tinkelit on hanurista, mekaaniseks se ois hyvä tehä...
Jaa et se toimikin niin päin

Taas opin uutta

#764