86 Orioniin Sierran jarruosia? Ym. tekniikkaa...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

86 Orioniin Sierran jarruosia? Ym. tekniikkaa...

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Marraskuu 29. 12:09:45 2005

Osaisiko kukaan sanoa kävisikö Sierran jäähdytetyt jarrulevyt ja jarrusatulat bolt on tyyliin tuohon 86 Orioniin jossa vakiona on jäähdyttämättömät levyt edessä? Jos ei käy, niin pitänee sitten metsästää 1.6 koneisen Escortin / Orionin levyjä, jotka kait on jäähdytetyt ja ehkäpä isommatkin...

Entäpä takajarruista, voisikos niitä mitenkään helposti päivittää vähän heavyimmiksi? Eihän sitä koskaan tiedä jos nakkaisi tuon 1.3 koneen menemään ja pulttaisi 1.6 koneen tilalle...

Ja nyt kun kyselemään alettiin, niin mitä kaikkea pitäisi moiseen rakkineeseen vaihtaa jotta saisi paperiin leiman 1.6 koneella? Loppujen lopuksi tähän vehkeeseen en aio tehdä mitään ison rahan remontteja, mutta jos jostain halvalla osia sattuu saamaan, niin sitten pitänee vähän harrastella.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Marraskuu 29. 12:35:37 2005

Jos haluat katsastaa 1,6:lle niin jäähdytetyt 240mm eteen ja 8" rummut taakke. Muutapa ei tainnut olla.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Marraskuu 29. 12:38:54 2005

Levyt menee ainaki, satulat on sinänsä samat, taitaa Sierrasta mennä ku vaihtaa puolta. Tarvii 8" rummut taakse 1.6 koneelle, liekkö 1.3/1.4 orionissa 7" vakiona? Eipä siihen leimaan muuta, sitä en tiää kuuluuko 1.6 orioniin vakaaja taakse, vai onko vasta 1.6i mallissa.
Viimeksi muokannut Fullspeed, Ti Marraskuu 29. 12:39:51 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Marraskuu 29. 12:39:03 2005

Stefa kirjoitti:Jos haluat katsastaa 1,6:lle niin jäähdytetyt 240mm eteen ja 8" rummut taakke. Muutapa ei tainnut olla.
Mitenkäs voimansiirto? Käykö samat vetonivelet ym.

Keksin äsken vertailla Motonetin osanumeroita ja Sierran jarrut ei taida Orioniin käydä...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Marraskuu 29. 12:42:28 2005

Etu jarrut käy Sierrasta takajarrut ei. Eli etsit mallia 1.8/2.0. Voimansiirrolle ei tarvii tehä mitään. Onhan 1.6 lootassa pitemmät välitykset, mutta minä en ainakaan sitä loikkari 3.58 perää ja 0.76 vitosta haluaisi.

Edit: Onkos sulla nelosaski?? Ei kylläkään vaikuta leimaan.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Marraskuu 29. 12:54:10 2005

Fullspeed kirjoitti:Etu jarrut käy Sierrasta takajarrut ei. Eli etsit mallia 1.8/2.0. Voimansiirrolle ei tarvii tehä mitään. Onhan 1.6 lootassa pitemmät välitykset, mutta minä en ainakaan sitä loikkari 3.58 perää ja 0.76 vitosta haluaisi.

Edit: Onkos sulla nelosaski?? Ei kylläkään vaikuta leimaan.
Nelosaski on... Ja sekin alkaa olemaan kohta tiensä päässä kun 350 tuhatta on koko höskällä työnnetty. Korin olen paikkaillut ja jouset, iskarit, helat ja vetonivelet uusinut. Sikälis kyllä vitosaski kiinnostas, mutta eipä sillä tässä kaupunkipärtsäilyssä hirveen väliä ole.

[EDIT]

Ja kun kuitenkin kohta minua hulluna pidetään kun moista rakkinetta olen edes alkanut rakentamaan, niin mainittakoon että tämä härveli on ollut sellainen "opetteluprojekti" auton laittamisesta. Aloitin homman joskus 2001 tienoilla ja sitä ennen tuo vehje oli seissyt kerrostalon pihassa kolme vuotta käyttämättömänä. :D Tämän projektin suhteen en ole pitänyt minkäänlaista kiirettä vaan se on edennyt aina silloin kun on jaksanut sen parissa jotain näpertää.

Eli kuten voitte kuvitella, niin kyllä siinä on tekemistä ollut ja kaikki on tehty tyyliin "miten halvimmalla saa toimivan aikaiseksi". Nyt projekti olisi leimaa vaille valmis, mutta huolestuttaa vain moottorin hienoinen savuttaminen (venttiilinvarrenkumit on kyllä vaihdettu). En sitten tiedä auttaisiko siihen esim. 98 bensa tai joku muu, mutta taitaa vaan olla niin väljä koko pannu.

Se on kyllä varma juttu että kun olen saanut fiksattua tuon Sierrani pellit kuntoon, niin seuraava projekti on jo kyllä vähän "järkevämpi".

[/EDIT]
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Marraskuu 29. 13:11:39 2005

Elä jännitä. Vaihat jarrut, isket mosan kii, ja hytkäytät leimalle. :D
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Marraskuu 29. 13:29:03 2005

Fullspeed kirjoitti:Elä jännitä. Vaihat jarrut, isket mosan kii, ja hytkäytät leimalle. :D
Pitääpä ensin vissiin käydä kokeilemassa tolla nykyisella konfiguraatiolla, eli 1.3 koneella ja nykyisillä jarruilla, kun ei tässä lähistöllä taida ylimääräisiä 1.6 pannuja pyöriskellä... :?

Ja muutenkin vaikka "uuden" kaminan hommaisi, niin pitäisi se varmaan opettelumielessä ensin purkaa atomeiksi ja kasata uudelleen joitain osia vaihtaen, niin oppisi näitten "halpojen" vehkeiden parissa nämä moottorirempatkin. :wink:
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ti Marraskuu 29. 17:46:14 2005

Zipi kirjoitti:
Fullspeed kirjoitti:Elä jännitä. Vaihat jarrut, isket mosan kii, ja hytkäytät leimalle. :D
Pitääpä ensin vissiin käydä kokeilemassa tolla nykyisella konfiguraatiolla, eli 1.3 koneella ja nykyisillä jarruilla, kun ei tässä lähistöllä taida ylimääräisiä 1.6 pannuja pyöriskellä... :?

Ja muutenkin vaikka "uuden" kaminan hommaisi, niin pitäisi se varmaan opettelumielessä ensin purkaa atomeiksi ja kasata uudelleen joitain osia vaihtaen, niin oppisi näitten "halpojen" vehkeiden parissa nämä moottorirempatkin. :wink:
Nojoo, itellä on vähän sama homma eli jostain pitäis löytyy halpa ja hyvä (mahdotonta) 1.6 liitranen joko normi CVH tai sitten k-jetti XR3i.. RST on niin pirun kallis vielä tekniikanvaihdoksi, että jätetään väliin. Siis kyse on tuosta kaupparassista. Jarrut oon jo päivittäny 1.6:sesta ja pelittää hyvin. Takana taitaa olla ne pikkurummut eli muistaakseni 7". Jos kiinnostaa seurailla, niin kato projektiosiosta "mustikki" LASER-otsikolla...

Ai miksi teen joskus tekniikanvaihdon? Koska koppa on sen verran hyvä, että sillä ajaa vielä suojattuna pitkään, pari juttua pitää kuitenkin vaihtaa, kuten tuo takahiekka pelti ja pari kohtaa kaarista sekä tallissa odottaa uus kuskinovi, sitten ylimaalaus ja uus tekniikka ja johan kelpaa. Vanha tekniikka on ajettu 143tkm, mutta on jo aika heikossa kunnossa, en kyllä ymmärrä miksi :roll:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Vastaa Viestiin