Tekniikanvaihto

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Tekniikanvaihto

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Helmikuu 3. 0:32:26 2005

No joo, rouva on nyt sitä mieltä ettei cabriota minnekään hävitetä :shock:
Katsotaanpa sitten keväämmällä...

Mitenkäs nyt tuollaisen käytettynä tuodun auton kanssa, jos ajattelisi vaihtaa siihen RS2000 tekniikkaa.

Vaihtoon menee kone, laatikko ja ehkäpä jarrut? Muuta?

Onko kenelläkään kokemusta voiko tuollaista hommaa tehdä ja saada vielä auto leimasta läpi?

Lähtökohta siin katillinen -91 1.6i CVH Escort Cabriolet.

Ainakin jjs lienee tehnyt tuollaisen konversion? :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Helmikuu 3. 7:12:15 2005

Ei kai siinä ole mitään ongelmaa. Ainut vaan että tuontiautossa on se kanta-autotarkistus raja 25% kun taas suomi-autossa on se normaali 35%. Muuten prosenttirajat ja säädökset on ihan samat. Eli jos meinaat homman hoitaa ihan lainkirjaimen mukaan, sun tarvii tehdä tuo hlvtin kanta-autotarkistus.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » To Helmikuu 3. 7:35:54 2005

Eikä maksa kun, öö mitäseoli...noi 700€ ?

Aivan järjetön summa.

Ja se raja saisi olla vaikka 50% perkkeles...
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » To Helmikuu 3. 8:51:49 2005

Hmm, europyöristys on tehty hieman ylöspäin. Syksyllä -99 tarkastus maksoi 500 markkaa ja se sisälsi vielä muutosten jälkeisen rekisteröintikatsastuksen. Voisi tänä päivänä olla jono korttelin ympäri asti noilla hinnoilla.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » To Helmikuu 3. 9:10:11 2005

Kannattaa muistaa että kanta-autotarkastuksen hinta riippuu konttorista. Eli hintaa kannattaa kysyä etukäteen muutamasta paikasta.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » To Helmikuu 3. 11:32:10 2005

Moottori, laatikko, vetarit, jarrut, etunavat ja tolpat ku vaihtaa ni pitäs onnistua. Ja tietty vaihettavasta motista päästötasolappu (tai mistä autosta on kotosin). Eiku prosentteja laskemaa ja konttorille. Tuolla reseptillä oon joskus katastanu...

insane
Viestit: 632
Liittynyt: Pe Kesäkuu 20. 23:24:17 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja insane » To Helmikuu 3. 18:50:48 2005

Itsellä vaihdettu Moottori, laatikko ja jarrut. Prosentit oli kyllä +25. Oisko ollu 27 ja jotai noilla muutoksilla. Eli noilla pitäs ainaki kanta-autotarkastus tehdä, jos nuo siis vaihtaa. Täytyyki tarkistaa että mitä kaikkea oli vaihdettu.

Putkistolle todennäköisesti tarvitsee tehdä myös jotain, muttahan siitähän ei % mee.
EX-Escort 2.0 '94 ● Satunnainen työsuhde-Ford ● #653 ●

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Helmikuu 3. 19:44:31 2005

Jos raja on tosiaan 25 % kanta-autotarkastukseen niin sehän on sitten pakostakin teetettävä. Mitäs ne siinä sitten kyttäävät?

Kokeilen huomenna ehtiä konttuurille kysymään asiasta.

Toisaalta tuntuu todella huvittavalta että kyttäävät joitakin prosenttimuutoksia -91 autossa :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Helmikuu 3. 21:04:02 2005

no virallisestihan siinä kaikki alkuperäiset osat leimataan, ja listataan, mutta epäilempä hieman etteivät niin oikeasti tee. en ole koskaan kanta-autotarkistusta tehnyt, mutta asiaa joskus kysellessäni, tuollain konttorin mies kehui.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » To Helmikuu 3. 22:16:21 2005

Aika isoja eroja noissa kanta-autotarkastuksissa. Muutaman teettäneenä ei voi muuta ku ihmetellä eri tyylejä. Yhellä konttorilla vaan kuvataan, toisella kaiverretaan ja plommataan kaikki osat (tosiaan kaikki), kolmannella plommataa iralliset vaihetut osat. Toi kolmas tapahtu sillon ku tarkastus alotettii , eikä kukaan oikeen vielä tienny mitä pitäs tehhä. Hinnat ja tyyli vaihtelee.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 3. 22:50:18 2005

Upi: En ole, vieläkään, vaihtanut tekniikkaa. Romut nurkassa vielä. Vie tuo "haluan olla rallikuski" -leikki ajan ja rahat.
Raja tosiaan 25%. Vaihtoon 4x jarrut, taakse vakaaja, vetarit, loota ja kone.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Helmikuu 3. 22:58:33 2005

jjs kirjoitti:Upi: En ole, vieläkään, vaihtanut tekniikkaa. Vie tuo haluan olla rallikuski -leikki ajan ja rahat.
Raja tosiaan 25%. Vaihtoon 4x jarrut, taakse vakaaja, vetarit, loota ja kone.
Mutta tuo kokonais prosentti muuttui siitä 33% to 49.9%?

Eli stanan kanta-auto tarkistus, jjs:n mainitsemat muutokset ja siinä se. Prossat jää jonnekin alle 40.

Aika huonosti on aken sivuillakaan mainittu asiasta. Kehoitetaan kääntymään paikallisen katsastuskonttuurin puoleen :D

Noita RS2000 Escoja alkaa saamaan Saksasta aika edullikkaasti ja tuollaisen koneen istuttaminen cabrioon olisi aika veikeätä :wink:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Helmikuu 4. 23:43:07 2005

No niin.

Katsastusinssi sanoi seuraavaa.

Jos MK5 RS2000 on samaa mallisarjaa kuin MK5 Cabriolet niin tekniikanvaihto onnistuu helposti:
Alusta vastaamaan RS2000 mallia ( myös jarrut )
Ja tietysti kone+voimansiirto vastaava kuin RS2000
Päästöistä pitää olla selvitys tuon RS koneen tiimoilta. Tieto löytyy rekisteriotteesta, no broblem. Jotakin se vielä höpötti että jos on samaa mallisarjaa niin sitten ei ole niistä prosenteista niin pelkoa. Mitä lie sillä tarkoittanut?

Voortilta kyselin mallisarjavastaavuutta ja sieltä sanottiin että samaa mallisarjaa on.

Ainoa piiiitkä miinus tulee siitä kanta-autotarkastuksesta josta haluaisivat 600 euroa rahaa. Aikasta paljon suhteellisen pienestä työstä. Tällä hinnalla vissiin karsitaan turhat projektin aloitukset pois.

Ei kenelläkään ole mitään listaa tai lappua mitä eroja on mk5 1.6 efi:n ja mk5 RS2000 välillä?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

EK
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja EK » La Helmikuu 5. 9:19:13 2005

ukormi kirjoitti:Jos raja on tosiaan 25 % kanta-autotarkastukseen niin sehän on sitten pakostakin teetettävä.
Tuo raja on muuttumassa 25:sta 35:een prosenttiin. Aikataulusta ei ole vielä tarkkaa tietoa.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Helmikuu 5. 9:34:48 2005

jos on samaa mallisarjaa ja sanoivat että ei ole prosenteista väliä niin olisko sit jopa niin että kanta auton tarkastusta ei tarvi tehä?????
nimittäin jos prosentteja ei merkitä niin miks sitä pitäis sitten tarkastaa.
ja muistakaa on olemassa kaks prosentti rajaa
25% kanta auton tarkastus raja ja 50% autoveron maksu raja
(ihan vaan huomioks kukaan ei ollut sekoittanut tässä topiikissa niitä.)
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » La Helmikuu 5. 10:00:05 2005

Tuohon jjs:n listaan voi lisätä kaikki moottorin apulaitteet, koneen korvat, absit ja konepeiton. Mm. RS2000 sytytyspuolat on samantapaiset kuin T25 Escon, eli EFin puola ei käy...

Käytä mieluummin 1.8 Zeteciä tai Duratecia ja 105hp 1.8 Zeteciä vertailumallina. Noista saa kohtuullisesti potkua pihalle virittämällä. Suurin osa apulaitteista ja Laatikko käy tuolloin sovittelemalla paikalleen.

Moottoriohjaintakaan ei välttämäti tartte vaihtaa tai jos vaihtaa, niin sitten voipi heittää 130hp ohjaimen.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 5. 10:23:26 2005

jive kirjoitti:Tuohon jjs:n listaan voi lisätä kaikki moottorin apulaitteet, koneen korvat, absit ja konepeiton. Mm. RS2000 sytytyspuolat on samantapaiset kuin T25 Escon, eli EFin puola ei käy...

Käytä mieluummin 1.8 Zeteciä tai Duratecia ja 105hp 1.8 Zeteciä vertailumallina. Noista saa kohtuullisesti potkua pihalle virittämällä. Suurin osa apulaitteista ja Laatikko käy tuolloin sovittelemalla paikalleen.

Moottoriohjaintakaan ei välttämäti tartte vaihtaa tai jos vaihtaa, niin sitten voipi heittää 130hp ohjaimen.
Jos ostan koko RS2000 Escon niin ongelmia ei tule osista. Vaihtaa kaikki mitä tarvitsee. Kone apulaitteineen sisältänee kaiken mitä moottorin käymiseen tarvitsee.

kone apulaiteineen 15%
vaihteisto ja kytkin 9%
ohjauslaitteisto 3%
penkit 2,4%
Puskuri 1,2%
valaisimet 1,6%
etuakselisto 14%
Yhteensä 46,2%

Ja sitten mitä takajarrut ja vakaaja tekevät vielä. Miksi muuten ABSit? Onko radikaali ero tuossa nyt oleviin abseihin?
Tuosta tosin voi tinkiä jos jättää tehostetun ohjauksen ja etupuskurin valoineen pois. Konepeitto vissiin käy tuosta entisestä jos ostaa -93 RS2000 jossa konepeitto on tasainen?

Ja siksi RS2000 kun niitä tosiaan on saatavana halvalla ja niissä on Recarot valmiina. Noita 130hp 1.8 Zetecejä ei niinkään löydy, 105 kaakkinen tuossa jo on ja vaparin virittäminen ei kiinnosta.


Eli kyllähän siitä aika prosenttipommi tulisi jos laillisesti tekee.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » La Helmikuu 5. 10:31:33 2005

Jos ukormi ostat tommosen rs2000-escon niin myytkö pellit sitten mulle, ois omassa projektissa vähän tarvetta -93 ovelle yms. jos se edes alkaakaan. :roll:

Ja jos et abs-jarruja laita niin voin ostaa boksin pois.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 5. 10:42:38 2005

Trooper82 kirjoitti:Jos ukormi ostat tommosen rs2000-escon niin myytkö pellit sitten mulle, ois omassa projektissa vähän tarvetta -93 ovelle yms. jos se edes alkaakaan. :roll:

Ja jos et abs-jarruja laita niin voin ostaa boksin pois.
Jos tuohon hommaan alan niin kyllähän tarkoitus on myydä kaikki ylimääräinen pois mitä ei muutoksessa tarvitse.
Sittenhän pitää saada myytyä tuo juuri remontoitu 1.6 EFI cvh konekin pois ja muukin EFi tekniikka :D

Vaimohan tuo ei nyt ole kovinkaan innostunut ajatuksesta, jos tarkkoja ollaan niin sanoi että ei missään tapauksessa :lol: . Toki mieli sitten muuttuisi kun homma olisi valmis ja pääsee ajamaan :roll:

Jos tekniikansiirto menee liian hankalaksi niin toki riittäisi Recaron etujakkarat, sähkölasit ja RS2000 puskuri valoineen, tekniikka omassani on hyvässä kunnossa. Recaroja vain ei tunnu täältä saavan muuta kuin ostamalla koko auton :shock:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » La Helmikuu 5. 18:24:41 2005

juu ajattelin vain mainita, että menee apulaittestakin prosentit. Luulin, ettei 1.6CVH koneen kanssa ole ABS:ää vaan ALB, jotka ei varmasti mene RS2000 ABS:nä läpi. Tehostettu ohjaus, jarrujen kuormantunnistukset jne...

Eurocarssilla on yks RS kohtuu edukkaasti. Minäkin voisin lähteä kimppaan, jos teurastetaan se porukalla ;)

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » La Helmikuu 5. 21:53:34 2005

jive kirjoitti: Eurocarssilla on yks RS kohtuu edukkaasti. Minäkin voisin lähteä kimppaan, jos teurastetaan se porukalla ;)
Sitä samaa olen itsekin aatellu ottaa laittoon, olis vaan vähän peltihommia :| Sain siitä vähän lisäkuvia loppuviikosta ja oli vähän naarmusta peltiä autossa.

TL
Viestit: 72
Liittynyt: Su Marraskuu 16. 19:48:48 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja TL » Su Helmikuu 6. 0:40:56 2005

noista kanta-autotarkistuksien hinnoista on fhra tehnyt tutkimusta, hintahaarukka on tosiaan suuri. Hinnoista ja paikoista löytyy lisää tietoa osoitteesta fhra.fi ja sieltä uutisia osio.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Helmikuu 6. 16:34:33 2005

Eikös se ole sama tehdä 2.0 ZVH vapari, sillä pääsisi todennäköisesti 120-130 hv haarukkaan.

Jarrut sitten isommaksi.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Helmikuu 6. 18:41:55 2005

jive kirjoitti:Tuohon jjs:n listaan voi lisätä kaikki moottorin apulaitteet, koneen korvat, absit ja konepeiton.
Koneen korvat kuuluvat moottoriin, ABS on ainakin omassa jo vakiona ja konepeltiä ei tarvitse vaihtaa, mm. yksi cabrio mk5 Nlassa on RS -tekniikalla ja vakiopellillä (liki peltiä vk kyllä on..). Omassa tilaa enemmän mk6 pellillä.

Upi:
-miksi RS2:n ohjaus? Eikös sulla ole tehostettu?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Helmikuu 6. 19:15:09 2005

sine

Ideana olisi ostaa koko auto Recaroiden ja puskurin takia. Samalla tulisi muukin..

jjs
Jep, siinä on kauratehostin :?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Helmikuu 6. 21:34:13 2005

Upi: Jaha. Muuttuu kokonaan toiseksi autoksi kun laittaa tehostetun ohjauksen. Vakio mk5 kauraohjaus on kammottava.
JK. myin syksyllä hyvän tovin mk5 Recaroita...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Helmikuu 6. 21:43:17 2005

jjs kirjoitti:Upi: Jaha. Muuttuu kokonaan toiseksi autoksi kun laittaa tehostetun ohjauksen. Vakio mk5 kauraohjaus on kammottava.
JK. myin syksyllä hyvän tovin mk5 Recaroita...
Tuo kaura on tosiaan oikeasti hirveä. Kun tuon koneen pudotin pois niin olisipa ollut helppo samalla vaihtaa tehostettu tanko ja kamat :shock:

Käykö tanko suoraan paikoilleen? CVH kiilapyörä ainakin pitää laittaa ja liekö RS2000 koneen ohjaustehostimenpumpun kiinnikkeet käypäiset CVH myllyyn...

Miksi en huomannut Recaro ilmoitustasi? Laitatko vaikka privana mitä sait penkeistä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Helmikuu 6. 21:56:49 2005

CVH:ssa on ainakin laturinhihna eri tehostetulle ja tehostamattomalle ohjaukselle, taitaa pyörittää samalla ohjaustehostimen pumppua.

Tanko on kuulemma äärimmäisen veemäinen vaihdettava...

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Helmikuu 6. 22:21:40 2005

Sine kirjoitti:CVH:ssa on ainakin laturinhihna eri tehostetulle ja tehostamattomalle ohjaukselle, taitaa pyörittää samalla ohjaustehostimen pumppua.

Tanko on kuulemma äärimmäisen veemäinen vaihdettava...
Varmaan ihan helppo homma jos ottaa KANNEN pois :roll:

Varmaankin pitää otta ainakin imusarja pois edestä ennenkuin edes yrittää irroittaa. Ei nimittäin yläkautta muuten juuri pääse käsiksi.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Helmikuu 6. 22:39:12 2005

CVH ja ohj.teh., vaihtoon:
-laturin/pumpunjalka
-laturi
-alasiivapyörä
-tanko
-lisätään pumppu, säiliö ja letkut
! Zetec -versiosta käy vain säiliö, tanko ja (ehkä) itse pumppu. Muut oltava CVH:sta, ja ovat harvinaisia :?

Kettumainen homma. Lähinnä kauramallin -tangon poisotto; siinä on pitkähkö kiinteä rattiaks.spoori, joutuu raottamaan apurunkoa jne. Tehostetussa on välissä ylim. "rättinivel" jonka saa laitettua hytistä; helpottaa aikalailla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Helmikuu 6. 22:50:19 2005

Niinpä..

Käykö kauran rattiakseli vai onko sekin vaihdettava?

Tekniikanvaihto saa vielä odottaa. Laitellaan ensin perusasiat kuntoon :roll:

Mitä kaikkea pitää pyytää mukaan kun tuollaisen ohjaustehostinpaketin RS2000 escosta ostaa. On koko auto eli siitä voi ottaa kaiken tarvittavan.
Nääs kun postittaa etelästä niin mieluusti osaisi sitten pyytää kaiken tarvittavan kerralla :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Helmikuu 6. 22:59:43 2005

Katso tuo vastaus ylempänä. Zetecistä ja Dagenhamista (=RS) voi käyttää yhtä paljon eli vähän.
Rattiakseli käy kaikkiin ristiin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Helmikuu 7. 0:34:22 2005

Fiestoissa(92->95) näyttää laturin kiinnike/koneenkorva olevan sama sekä CVH että Zetec koneissa. Tämä siis jos on ohjaustehostin ja/tai ilmastointi. Kataloogi väittää kyseistä palasta käytettäneen myös Escortissa.

Luulin että RS2K konepellin kyhmyt olis olleet tarpeelisia, ts toinen tarpeen hihnakotelon takia ja toinen vain symmetriasyistä :)

eBay.de:ssä oli just myynnissä CVH kone ohjaustehostimella. Meni 150e:lla...

jjs: mikä mättää, ettei Zetecin apulaitteita voi käyttää?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Helmikuu 7. 21:03:23 2005

Jive: apulaitejalka näyttää erilaiselle. Letkuista en aivan varma.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Joulukuu 7. 13:47:52 2005

ukormi kirjoitti:
Jos raja on tosiaan 25 % kanta-autotarkastukseen niin sehän on sitten pakostakin teetettävä.
EK kirjoitti:Tuo raja on muuttumassa 25:sta 35:een prosenttiin. Aikataulusta ei ole vielä tarkkaa tietoa.
Kyselin akelta tota hommaa ja mulle antoivat semmosen vastauksen että kanta-autotarkastuksen raja tuontiautoissa on sama kun suomiautoissa,eli se on muuttunut 25% --> 35%.

edit: oho,olipas vanha topicci.. :roll:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Vastaa Viestiin