Vaihdevälinlyhentäjä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

cbear
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Elokuu 31. 20:54:54 2005
Paikkakunta: helsinki

Vaihdevälinlyhentäjä

Viesti Kirjoittaja cbear » Su Joulukuu 11. 13:18:45 2005

Eli saako mt75 vaihdelaatikkoon mistään vaihdevälinlyhentäjää? Vai onko olemassa jotain muuta kikkoja millä sais tukevamman ja täsmällisemmän vaihtotapahtuman, että loppuis se hämmentäminen?

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Su Joulukuu 11. 14:07:08 2005

Kannattaa kysellä rally racesta keravalt muistaisin jotenki että siellä olisi ollu :!:
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Joulukuu 11. 15:00:50 2005

Aloita nyt vaihtamalla kaikki kumit pois sieltä keppisysteemistä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Su Joulukuu 11. 21:41:58 2005

Autoracingistä ostin keväällä. Ja sitten löytyy muistaakseni B&M merkkisiä kokonaisia keppejä kunnon nivelillä, jos haluaa oikein viimeisen päälle hyvän 8)
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Su Joulukuu 11. 22:23:05 2005

Turbo_IS kirjoitti:Autoracingistä ostin keväällä. Ja sitten löytyy muistaakseni B&M merkkisiä kokonaisia keppejä kunnon nivelillä, jos haluaa oikein viimeisen päälle hyvän 8)
Mites vaikutti?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Joulukuu 12. 11:41:11 2005

qreippi kirjoitti:
Turbo_IS kirjoitti:Autoracingistä ostin keväällä. Ja sitten löytyy muistaakseni B&M merkkisiä kokonaisia keppejä kunnon nivelillä, jos haluaa oikein viimeisen päälle hyvän 8)
Mites vaikutti?
Välit lyheni :wink:

Siinä oli vaan se kuulan halkaisija liian iso, alkoi keppi jumittamaan kun sen iski paikoilleen. Hiukan hiontaa niin sopi.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Joulukuu 14. 19:24:47 2005

Missä hinnoissa noin B&M kepit nivelellä liikkuu?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Joulukuu 14. 21:39:08 2005

SLEI kirjoitti:Missä hinnoissa noin B&M kepit nivelellä liikkuu?
Muistelisin että puhutaan noin vähän reilusta 200e.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Joulukuu 15. 8:22:28 2005

qreippi kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Missä hinnoissa noin B&M kepit nivelellä liikkuu?
Muistelisin että puhutaan noin vähän reilusta 200e.
viimeksi kun kyselin, niin paikasta riippuen 250-300€
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Joulukuu 15. 8:28:23 2005

Turbo_IS kirjoitti:
qreippi kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Missä hinnoissa noin B&M kepit nivelellä liikkuu?
Muistelisin että puhutaan noin vähän reilusta 200e.
viimeksi kun kyselin, niin paikasta riippuen 250-300€
Jooh kattelin netistä kanssa pikaisesti, niin tainnu hinnat vähän pompsahtaa tuohon 170 puntaan Englannista irtois eli noin 250e.

Halvempi ratkaisu on vaihtaa pelkkä alapää ~50 puntaa.

Tommosen vois itellekkin hommata toho MT75.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Joulukuu 15. 8:54:23 2005

Tossa aivan älyttömän huonoja kännykameran kuvia itse tehdystä lyhentimestä.

http://jallu.daug.net/kuvat/vaihdeloota/
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Joulukuu 15. 9:52:11 2005

Jallu kirjoitti:Tossa aivan älyttömän huonoja kännykameran kuvia itse tehdystä lyhentimestä.

http://jallu.daug.net/kuvat/vaihdeloota/
Jooh.. hyvä että noista erotti ees vaihdekeppiä :lol:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Joulukuu 15. 10:04:13 2005

No kyllä noista idea pitäisi selvitä jos on asiasta yhtään hajulla ja näytön kontrasti ei ole minimissä.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Joulukuu 15. 10:13:48 2005

Tääl oli joskus liikkellä ihan ohjekkin asiasta? ja kuvat suunnitelmineen!

Yksinkertanen tehä, mutta mitotus on tarkka.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

perhecossu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja perhecossu » Su Joulukuu 25. 17:37:47 2005

onko kellään antaa jotain selkeetä vaihdevälin lyhentäjän asennusvinkkiä escorttiin jossa mt 75 laatikko.ei ilmeisesti asennus onnistu ihan ajon aikana ainakaan

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Su Joulukuu 25. 18:59:37 2005

perhecossu kirjoitti:onko kellään antaa jotain selkeetä vaihdevälin lyhentäjän asennusvinkkiä escorttiin jossa mt 75 laatikko.ei ilmeisesti asennus onnistu ihan ajon aikana ainakaan
Purkaa kepin pois, irrottaa kartaanin kuminivelestä irti, laskee laatikon hännän palkista alas, vaihtaa uudet osat. Karkeesti noin, ahasta on mutta onnistuu. Sorvailtiin joskus pitempänä niitä alanivelvipuja ja pieni korotus hitsaamalla nivelpisteeseen ,kuten aikasemmissa kuvissa näky ja on lyhyet välit eikä maksa paljon. Ja tosiaan ne kumipuslat kannattaa vaihtaa kiinteisiin.

Vastaa Viestiin