V6 2.9 type9 painelaakeri?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

McDj85
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 14:42:49 2003
Paikkakunta: Seinäjoki

V6 2.9 type9 painelaakeri?

Viesti Kirjoittaja McDj85 » Ma Tammikuu 2. 18:21:23 2006

Elikkä kun noita paine laakereita oli vissiin kahta eri mallia voisiko joku selvittää eron minulle eli kuinka paljo sitä paksuutta on eroa ja missä on käytetty ohuempaa ja missä paksumpaa? Kaveri haki mulle kytkin paketin ja kytkin ei irroita jotenka olisi tarvetta sille pidemmälle versiolle...
Nyt vain tarvisi tietää millä nimellä / mallilla sitä lähden huomenna metsästämään =o)
Mercedes-benz W204 C200
Mercedes-benz W203 C220
EX:
Sierra saloon 87' 2.9i 12v
Escort coupe 91' 1.6i WRC korisarjalla
Sierra estate 89' 1.6i stockman turbo

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Tammikuu 2. 22:21:07 2006

Eli kerran vielä. Type-9 askiin saa useampaa painelaakeria riippuen vauhtipyörän paksuudesta. Jos sulla on orkkis kutosen kytkin-hilppeet niin valitset noin 30mm (~3cm) korkean painelaakerin. Pyydät ihan vaan vanhemman 2.8i V6 Sierran painelaakerin ja varmistut että on se kolme senttiä korkea, eikä kahta.

MT75 askin senttiä vahvemman vp:n kanssa tietenkin on senttiä matalampi painelaakeri. Tosin laakeri on kiinnityksiltäänkin erilainen kuin Type-9:ssä.

Tiedän, itselleni aikoinaan oikeen Fordilta myytin tuollainen matalampi laakeri ja kytkinpolkimen liike oli sillä tosi olematon ja vaihteet ei menneet kunnolla päälle.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

McDj85
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 14:42:49 2003
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja McDj85 » Ma Tammikuu 2. 23:48:36 2006

Mä en tiedä mikä ihmeen vipu se oli mikä mulla on tuossa laatikossa mihin se painelaakeri tulee kinni keskelle ja kytkin vaijeri toiseen päähän, niin se oli aika ns. kiero, mä vedin sen ns. sivut auki rälläkällä ja taoin sen suoraksi ku muuten ei olis ees paine laakeri koskenut kytkin asetelmaan, mutta ku sen vivun ja kytkin kotelon väliin jää pikku lillin paksuinen kolo niin kyllä se kytkin justiin ja justiin irroittaa mutta esim. se suoja kummi juttu ei mahdu sinne väliin millään ja kytkin vaijerin ylä päässä on 17mm lenkki jotta se kytkin ottaa ihan pohjas =o)
eli meen huomenna mariseen 3cm paksuista painelaakeria...
Mercedes-benz W204 C200
Mercedes-benz W203 C220
EX:
Sierra saloon 87' 2.9i 12v
Escort coupe 91' 1.6i WRC korisarjalla
Sierra estate 89' 1.6i stockman turbo

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Tammikuu 3. 21:30:57 2006

ristus ku voi yhyrellä miehellä aharistaa kutosmörinän saaminen sierrahan!

McDj85
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 14:42:49 2003
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja McDj85 » Ti Tammikuu 3. 21:34:34 2006

No kyllähän tuo vähä ahistaa näin lievästi sanottuna =o)
Mutta aina täytyy varautua kaikkeen ku alkaa projektia tekeen, oli se sit paapan yritys saada traktoria mahtumaan sierran sisään tai osien yhteen sopivuus ongelma...
Mercedes-benz W204 C200
Mercedes-benz W203 C220
EX:
Sierra saloon 87' 2.9i 12v
Escort coupe 91' 1.6i WRC korisarjalla
Sierra estate 89' 1.6i stockman turbo

Vastaa Viestiin