Miten eroavat? Poraus tietysti eri, mutta kiertokanget ja kampura samat, eikös? Tietääkö kukaan 1,8n sylinterien seinämävahvuutta, eli kuinka suureksi uskaltais porata? Löytyykö 1,8iin sopivia turbomäntiä jostain?
Se lakikorkeus on kai ongelmallisin. 2-litraiseen löytyy kyllä turbomäntiä?
Mitä eroja kansissa? Kestäviä kansipahveja?
Paljon kysymyksiä, mutta jos joku on niitä jo selvitellyt niin turhahan niitä on joka ukon ruveta selvittämään...
Yksi vastaus on selvä ja samalla huono:käytä 2-litraista konetta suoraan.
1,8 on jo kotona ja jotain muitakin syitä on...
1,8 vs 2,0 Zetec
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
tuolta löytyy ainakin mäntiä yms. --> http://www.chevroletls1.com/zetecturbo.html
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Minkäs ikäisestä Zetecistä on kyse?
1.8:in ei liiemmälti ole sopivia mäntiä valmiina, mutta mittatilauksesta saa, esim. Prostreet kauppaa 4 Wisecon mäntää mittatilauksella 690€ tappeineen reikaineen. Ja ulkomailta sitten löytyy lisää vaihtoehtoja.
Pahviksi kelpaa Focuksen metallipahvi, kanget kestää sen 200+ hv, kampiakselia tuskin saa paskaksi "normaaleilla" kierroksilla.
Ainakin näissä hopeakantisissa Zeteceissä 1.8 porausvaraa on about 83mm ja vähän päälle, eli ei ole samaa valua kuin 2.0 lohko. 2.0 kannessa on muutama cc enemmän kuin 1.8:ssa
Teetin juuri vakiomännistä vähän sopivammat turbokäyttöä ajatellen, niihin tuli 2mm syvä "kulho" keskelle. Katsotaan miten kestää, täytyy vielä sovittaa männänrenkaan katkosvälys sopivaksi, jospa näillä operaatioilla saadaan pysymään mäntä kasassa. se selviää sitten joskus...
1.8:in ei liiemmälti ole sopivia mäntiä valmiina, mutta mittatilauksesta saa, esim. Prostreet kauppaa 4 Wisecon mäntää mittatilauksella 690€ tappeineen reikaineen. Ja ulkomailta sitten löytyy lisää vaihtoehtoja.
Pahviksi kelpaa Focuksen metallipahvi, kanget kestää sen 200+ hv, kampiakselia tuskin saa paskaksi "normaaleilla" kierroksilla.
Ainakin näissä hopeakantisissa Zeteceissä 1.8 porausvaraa on about 83mm ja vähän päälle, eli ei ole samaa valua kuin 2.0 lohko. 2.0 kannessa on muutama cc enemmän kuin 1.8:ssa
Teetin juuri vakiomännistä vähän sopivammat turbokäyttöä ajatellen, niihin tuli 2mm syvä "kulho" keskelle. Katsotaan miten kestää, täytyy vielä sovittaa männänrenkaan katkosvälys sopivaksi, jospa näillä operaatioilla saadaan pysymään mäntä kasassa. se selviää sitten joskus...
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up