Ensikäynnistys/Sisäänajo
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Ensikäynnistys/Sisäänajo
Kertokaapas tietäjät minulle kuinka tuo ensikäynnistyksen jälkeinen auton käyttö pitäisi suorittaa. Saatavilla kun on kahta täysin ristiriitaista tietoa.
Koneessa siis uudet m-renkaat, laakerit, hoonattu, kampi hiottu ja yläkerrassa pipercamsin T2 nokkasarja.
Nokan sisäänajoksihan suositellaan siis että koneen täytyy lähteä heti käyntiin, ei ylimääräistä pyöritystä startilla ja kierrokset sitten sen 2000-3
000rpm 20-30min ajan.
Kun taas tuosta koneen sisäänajosta mitä on kerrottu niin konetta kannattaisi pyöritellä startilla aluksi hieman että öljy lähtee kunnolla kiertämään, ilman esim puolanjohtoa ettei kone takuulla lähde käyntiin.
Ja aluksi käyttää konetta tyhjäkäynnillä.
Nämä nyt ovat täysin vastakkaiset toisiinsa nähden, enkä kyllä tiedä kuinka tehdä.
Koneessa siis uudet m-renkaat, laakerit, hoonattu, kampi hiottu ja yläkerrassa pipercamsin T2 nokkasarja.
Nokan sisäänajoksihan suositellaan siis että koneen täytyy lähteä heti käyntiin, ei ylimääräistä pyöritystä startilla ja kierrokset sitten sen 2000-3
000rpm 20-30min ajan.
Kun taas tuosta koneen sisäänajosta mitä on kerrottu niin konetta kannattaisi pyöritellä startilla aluksi hieman että öljy lähtee kunnolla kiertämään, ilman esim puolanjohtoa ettei kone takuulla lähde käyntiin.
Ja aluksi käyttää konetta tyhjäkäynnillä.
Nämä nyt ovat täysin vastakkaiset toisiinsa nähden, enkä kyllä tiedä kuinka tehdä.
-
- Ylläpitäjä
Re: Ensikäynnistys/Sisäänajo
tarkemmin en osaa sanoa kuin että vaihtelevia kierroksia tyhjäkäyntiä välttäen ja ei mitään rajottimelle huudatusta._P_ kirjoitti:Kertokaapas tietäjät minulle kuinka tuo ensikäynnistyksen jälkeinen auton käyttö pitäisi suorittaa. Saatavilla kun on kahta täysin ristiriitaista tietoa.
Koneessa siis uudet m-renkaat, laakerit, hoonattu, kampi hiottu ja yläkerrassa pipercamsin T2 nokkasarja.
Nokan sisäänajoksihan suositellaan siis että koneen täytyy lähteä heti käyntiin, ei ylimääräistä pyöritystä startilla ja kierrokset sitten sen 2000-3
000rpm 20-30min ajan.
Kun taas tuosta koneen sisäänajosta mitä on kerrottu niin konetta kannattaisi pyöritellä startilla aluksi hieman että öljy lähtee kunnolla kiertämään, ilman esim puolanjohtoa ettei kone takuulla lähde käyntiin.
Ja aluksi käyttää konetta tyhjäkäynnillä.
Nämä nyt ovat täysin vastakkaiset toisiinsa nähden, enkä kyllä tiedä kuinka tehdä.
onhan siinä nokassa siihen kuuluvat rasvat ?
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Pumppaa ensin öljynpaine startilla vaikka ilman sytytystulppia.Paineen tultua, käymään n.2000.2500rpm. Ei missään nimessä tyhjä käynnillä. Sitten ajoa esim.3 vaihteella kaasupohjassa kiihdytys n.60-90km/h ja moottorijarrutus takaisin 60km/h. Tätä toistetaan 5-8kertaa..Tämän jälkeen jatketaan sisään ajoa välttäen suuria kierroksia. Näin olen jostain lukenut..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mikä taika liittyy sitten öljyjen pikaiseen vaihtoon konerempan jälkeen? No varmaankin se että uudet palikat hakevat kolonsa ja pikkupurua tulee, mutta miksi tätä ilmiötä ei synny ihan uusissa autoissa?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Vanhoissa ladoissa ja mosseissa laakerit on tosi tiukat konerempan jälkeen ja kun ne ovat hioutuneet mittoihinsa on öljyn joukossa aika tavalla metallihilettä. Sisäänajo hionnan jälkeen öljyt vaihtoon ja uuden auton luotettavat 20.000km on vasta edessä.MouTine kirjoitti:Mikä taika liittyy sitten öljyjen pikaiseen vaihtoon konerempan jälkeen? No varmaankin se että uudet palikat hakevat kolonsa ja pikkupurua tulee, mutta miksi tätä ilmiötä ei synny ihan uusissa autoissa?
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
On töhnät päällä.onhan siinä nokassa siihen kuuluvat rasvat ?
OK, tuo käyttö tyhjäkäyntiä korkeammilla kierroksilla tuli selväksi ja se näyttää hyvältä myös tuon nokan suhteen.
Kuinkas tuo nokka sitten ohjeitten mukaan ottaa niin paljon nokkiinsa tuosta startilla pyörittelystä? Tosin eipä tuo taida käyntiin lähteä muutenkaan ennen kuin nostajissa on öljyä?
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Moni autotehdas on siirtynyt ns. penkkisisäänajoon, eli moottori on sisäänajettu ennen autoon asennusta...Jaakkoki kirjoitti:jospa ne on kulutettu valmiiksi ?MouTine kirjoitti:Mikä taika liittyy sitten öljyjen pikaiseen vaihtoon konerempan jälkeen? No varmaankin se että uudet palikat hakevat kolonsa ja pikkupurua tulee, mutta miksi tätä ilmiötä ei synny ihan uusissa autoissa?
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
jotain tollasta vähän kuvittelinkin.PasiZ kirjoitti:Moni autotehdas on siirtynyt ns. penkkisisäänajoon, eli moottori on sisäänajettu ennen autoon asennusta...Jaakkoki kirjoitti:jospa ne on kulutettu valmiiksi ?MouTine kirjoitti:Mikä taika liittyy sitten öljyjen pikaiseen vaihtoon konerempan jälkeen? No varmaankin se että uudet palikat hakevat kolonsa ja pikkupurua tulee, mutta miksi tätä ilmiötä ei synny ihan uusissa autoissa?
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Tai normaali kuuden millin pitkä hylsy ja jatko.pablo kirjoitti:Eikö toikin ole kannattavampaa esim ford ohc:ssä et jakaja pois ja akkuporakoneeseen kumiletku ja se öljypumpun akseliin kiinni ja pyörimään..KIP kirjoitti:Pumppaa ensin öljynpaine startilla vaikka ilman sytytystulppia.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Pyörimis-suunta on tärkeä!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Ekat heti, ja toisen kerran vaikka 500km jälkeen.KIP kirjoitti:Eikös sitä muju paskaa sitten irtoa enää ensi käynnistyksen jälkeen? Olen ymmärtänyt että sitä tulee vielä tovin kun se otetaan käyttöön, Siksi ensimmäinen öljyn vaihto esim 500km ajon jälkeen.? Vai pitäisikö niitä olla vaihtamassa useammin?
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Muumalla pienellä pisteellä hitsattu puikko/akselin pätkä ei kestänyt poralla pyörittämistä hetkeä pitempää.olafu kirjoitti:Kumiletku ei o sitten semmonen välikappale millä OHC:n öljypumppua pyöritetään. Kovilla on akselinpätkä
talvella voi olla akseli kovilla paksuilla öljyillä.
NIm. kerran 20/50 öljyillä 15 ast pakkasesta kylmiltä ajoon lähtenyt.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer