kytkentä kaaviota esc-suora syttyyn?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

kytkentä kaaviota esc-suora syttyyn?

Viesti Kirjoittaja adh » Pe Joulukuu 30. 12:24:22 2005

oliskos jollain kaavioo siihen fiestan kaasarimallin suorasyttyyn. olisko siinä boksissa lukenut esc tai ecs.. ja sit jos jollain olis tietoa sellaisen ennakoista ja paljonko pystyy lämpötilalla muuttamaan ennakoita. kiitos jo etukäteen!
ford escort´79 tic

jive
Ylläpitäjä

Re: kytkentä kaaviota esc-suora syttyyn?

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Joulukuu 30. 18:12:19 2005

adh kirjoitti:oliskos jollain kaavioo siihen fiestan kaasarimallin suorasyttyyn. olisko siinä boksissa lukenut esc tai ecs.. ja sit jos jollain olis tietoa sellaisen ennakoista ja paljonko pystyy lämpötilalla muuttamaan ennakoita. kiitos jo etukäteen!
Haynesin mk3 Fiestan opuksesta löytyy hyvät kaaviot. En ole nähnyt mitään käppyröitä maailmallakaan joista pystyisi arvioimaan ennakon lämpötilan funktiona. ESC versio ottaa muuten alipaineen huomioon, eli en suosittele siihen sun turbovehkeeseen. Wbo muuten vihdoista lähti postin kyydissä sinnepäin. juntturamutteri ja tulppa löytyi kans. EDIS boksin perusennakko on 10 astetta. ESC:stä ei varmaa tietoa. Missä kaasarikoneessa on tuollainen ESC? muistelisin että niitä löytyy vain CFi-koneisista Fiestoista.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Joulukuu 30. 19:50:58 2005

Siitä voi pystyä sen mapin vaihtamaan painetta ymmärtäväksi. "Kartta" pysyy saman levysenä mutta sijottuu eri paikkaan. Vakioanturi antaa tietyn jännitteen, vaikkapa n. 5V nollapaineella. 1.5bar map-anturilla yksikkö luuleekin 0.5bar ahtopainetta nollapaineeksi.

Se miten paine vaikuttaa ton ESC yksikön sytytysennakkoon on ainakin mulle arvoitus. Jos sattuis oleen edes vähän oikean mallinen "käppyrä" niin voisi jopa jotenkin toimia.
Jäsen #606

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Pe Joulukuu 30. 20:04:11 2005

se on tulossa kaverin vapari sprint autoon. itelle tulee 2xedis+ms... :D
ford escort´79 tic

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: kytkentä kaaviota esc-suora syttyyn?

Viesti Kirjoittaja adh » Pe Joulukuu 30. 20:07:45 2005

jive kirjoitti:
adh kirjoitti:oliskos jollain kaavioo siihen fiestan kaasarimallin suorasyttyyn. olisko siinä boksissa lukenut esc tai ecs.. ja sit jos jollain olis tietoa sellaisen ennakoista ja paljonko pystyy lämpötilalla muuttamaan ennakoita. kiitos jo etukäteen!
Haynesin mk3 Fiestan opuksesta löytyy hyvät kaaviot. En ole nähnyt mitään käppyröitä maailmallakaan joista pystyisi arvioimaan ennakon lämpötilan funktiona. ESC versio ottaa muuten alipaineen huomioon, eli en suosittele siihen sun turbovehkeeseen. Wbo muuten vihdoista lähti postin kyydissä sinnepäin. juntturamutteri ja tulppa löytyi kans. EDIS boksin perusennakko on 10 astetta. ESC:stä ei varmaa tietoa. Missä kaasarikoneessa on tuollainen ESC? muistelisin että niitä löytyy vain CFi-koneisista Fiestoista.

niin sytkä on valencia moottorisesta fiestasta olisko ollu litranen. ja olisko se sit ollu ykspisteruisku. löysin uuden tutkijan sille wbo2,lle.. hyvää uuttavuotta
ford escort´79 tic

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Pe Tammikuu 6. 19:50:54 2006

onkos kellään tietoa et onko siinä sytkässä kierrosten rajoittajaa?? ja millä kierroksilla..

ja millä kytkennällä saa kierroslukumittarin näyttämään oikein..

nyt näyttää noin puolet..
ford escort´79 tic

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Su Tammikuu 8. 20:08:27 2006

adh kirjoitti:onkos kellään tietoa et onko siinä sytkässä kierrosten rajoittajaa?? ja millä kierroksilla..

ja millä kytkennällä saa kierroslukumittarin näyttämään oikein..

nyt näyttää noin puolet..
Rajoittaja on ja taitaa katkaista 6500rpm. Vaihda EFistä kiekkamittari?

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Tammikuu 10. 10:57:02 2006

jive kirjoitti:
adh kirjoitti:onkos kellään tietoa et onko siinä sytkässä kierrosten rajoittajaa?? ja millä kierroksilla..

ja millä kytkennällä saa kierroslukumittarin näyttämään oikein..

nyt näyttää noin puolet..
Rajoittaja on ja taitaa katkaista 6500rpm. Vaihda EFistä kiekkamittari?

löysin kytkennän millä saa toimimaan normi tarvike mittarin.. löytyy ms edis jutuista.. efi mittari on turhan hankala laittaa väärän merkkiseen sprint autoon.. täytyy kokeilla löytämääni diodi kytkentää.
ford escort´79 tic

Vastaa Viestiin