kampiakselin asentoanturi

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

kampiakselin asentoanturi

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Tammikuu 14. 19:39:08 2006

mites on ku toi anturi on irti (sierra dohc) niin voiko se mennä rikki jos esim. toinen magneetti on vieressä??
tai voiko hajota yleensäkään??
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

halli

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ma Tammikuu 16. 1:16:14 2006

En oo nyt ihan varma mutta luultavasti tuollainen sähköinduktioon perustuva anturi voi ottaa siipeenpsä magneetin läheisyydestä.
Toiminta perustuu seuraavaan:

Esim: Sähkö kela, esim luokkaa 1H jonka napoihin kytketään volttimittari, näyttää lukemaa nolla. Viedään kelan läpi nopeasti teräs puikko--> jännite heilahtaa.


Autossa: Kampiaks. päässä kohta jota anturi lukeee - aiheuttaa jännitepiikiin jonka eku lukee ykk:si. jne --- ohjaa puolalle virran ja sitä rataa.


Mikäli tollasen anturin lähellä on ollu vaikka jonku ison subbarin magneetti ja ei toimi enää autossa niin rikki on, siitä pitäisi voida mitata myös joku vastus arvo..


SIERRAFRIIKKIIIII!!!!!!!!

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Tammikuu 16. 7:37:50 2006

Induktiivianturissa on pelkkä kela sisällä, ei hajoa mistään magneetista.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Espen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Espen » Ma Tammikuu 16. 7:58:55 2006

Just vaihdoin isoveljen autoon kyseisen värkin kun entinen oli antautunut.Voi mitata onko ehjä.Enää en arvoja muista, mutta rikkinäinen ei näyttänyt mitään...Siihen en ota kantaa, voiko mennä pöydällä ollessa rikki.Tää meni "ajossa", eli ei lähtenyt enää parkkipaikalta muutakuin trailerilla tallille. Ja uus maksoi 30 egeä.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Tammikuu 16. 8:41:56 2006

tän anturin suurin ongelma on sen sijoituspaikka
se on suoraan öljyn suodattimen alla.
dochin käynti ongelmat on monesti lähtöisin tästä anturista kun sinne pääsee öljyä liittimen napojen kautta.
auton käyntiin lähtemättömyys voi johtua myös öljyä täynnä olevasta anturista.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Tammikuu 16. 17:19:00 2006

Nätti testata yleismittarilla. Eli siitä vain tutkaileen, että heilahtaako jännite kun liikutat joitan rautaa parin millin päässä anturista. Itse testasin oman anturini näin, en muista paljonko tuo arvo oli mutta www.msefi.com sivustolta löytyi testausohjeet. Niin ja tuon anturin kärki on magneettinen sen huomasin kun testailin sitä

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ti Tammikuu 17. 0:53:40 2006

taidan sijoittaa uuteen anturiin?

nykyinen on kyl tavallisen öljynen..
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Tammikuu 17. 1:47:15 2006

Jos DOHCin asentoanturi olisi kovinkin öljyä kestämätön niin miksi se on viety lohkon läpi öljytilaan ja mikä siinä sitten öljystä hajoaa? Hajoaako muovi öljyn vaikutuksesta ja sitten vesi hapettaa kelan poikki?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin