Scorpion takakelkka -> sierraan
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
- Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere
Scorpion takakelkka -> sierraan
Eli sopiiko toi scorpion vm.-85 takakelkka tohon -88 sierraan. Näyttäs hyvin samanlaiselta mutta onko?
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Re: Scorpion takakelkka -> sierraan
Bolt on.Hoppamiäs kirjoitti:Eli sopiiko toi scorpion vm.-85 takakelkka tohon -88 sierraan. Näyttäs hyvin samanlaiselta mutta onko?
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
- Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere
Hyvä homma!
Jatketaan viä että mites noi pyörän-navat eli muutos tolle nelipulttiselle jaolle. Käykö noi sierran rumpujarrullisen perän pyörän-navat vai täytyykö olla levyjarrullisesta perästä?

# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
- Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere
Selvä homma. Taidampa sit pistää ton koko hoidon sierran alle. Ja tottakai uusilla puslilla ja jarruilla. Mikäs muuten toi perävälitys on (Scorpio oli 2 litrasella ruisku ohc: lla) verrattuna sierran (2.0 kaasari) välitykseen? Ja kiitos tiedoista, selvispähän tämäkin homma 

# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 14:42:49 2003
- Paikkakunta: Seinäjoki
muuten jos on samat ?kolmiotuet? (tulee iskari kiinni) niin sierassa paksummat ala jutut ku skorpparin iskarissa niin sierran iskaria pitää vetää rälläkä niinkuin ite justiin tein... ja scorpin iskari tulee kiinni 19mm kantaisella pultilla ku sierran oma 17mm...
Mercedes-benz W204 C200
Mercedes-benz W203 C220
EX:
Sierra saloon 87' 2.9i 12v
Escort coupe 91' 1.6i WRC korisarjalla
Sierra estate 89' 1.6i stockman turbo
Mercedes-benz W203 C220
EX:
Sierra saloon 87' 2.9i 12v
Escort coupe 91' 1.6i WRC korisarjalla
Sierra estate 89' 1.6i stockman turbo
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Scorpio Cosworth erot: Samat puslat kuin Sierra Cossussa, ja jäykemmät lyhyemmät jouset. Vaihdoin omaani 2.9 tarvikejouset taakse että perä olisi noussut vähän ylemmäksi kun on camberia 3-3.5 astetta ja renkaita menee kolmet kesässä. Jouset oli pitemmät mutta perä ei noussut yhtään. Vaihdan vielä kaikki takapään puslat ja sen jälkeen säädetään jos ei korjaannu.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Juupa juu...
Scorpio Cossun taka-akselisto Konin iskareilla ja Lesjöforsin käypäisillä (kutos-Sierra) jousilla - toistaiseksi vielä alkuperäiset puslat (vaihtuu ensi talvena pu-sellaisiin) = camberit ihan casterillaan eli löytyy kokonaista 3,5 miinusta
Imee kylläkin tiehen niin, jotta lompakossakin tuntuu 



* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Joo kyllä mullekin kulmat passas hyvin jurvaan...xrissane kirjoitti: Imee kylläkin tiehen niin, jotta lompakossakin tuntuu
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
- Paikkakunta: Suomen hollanti
Nuo on kyllä tosi surkeet nuo lesjöforssit
itelle laitoin aikanaan omaan scorpioon ja alle vuoteen perä retkahti alas....
Seuraavat teetin vallilan takomolla... olleet alla 2,5v ja vieläkin ryhdissään
itelle laitoin aikanaan omaan scorpioon ja alle vuoteen perä retkahti alas....
Seuraavat teetin vallilan takomolla... olleet alla 2,5v ja vieläkin ryhdissään
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu

-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
scorpio4x4 kirjoitti:Nuo on kyllä tosi surkeet nuo lesjöforssit
itelle laitoin aikanaan omaan scorpioon ja alle vuoteen perä retkahti alas....
Seuraavat teetin vallilan takomolla... olleet alla 2,5v ja vieläkin ryhdissään



* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Täälä nyt sanottiin että scorpio cosworth ja sierra cosworth taka-akselisto olis sama!
Itsellä loikoilee tuolla ulkoilmassa tuulettumassa
scorpio cossun takatukivarret ja apurunko eli "länkirauta"
Kiinostaisi saada vähän paremmat pyörän kulmat sierraan kuin mitä vakio karvalakin romuilla saa...
Sitten onko xr4x4 tai xr4i minkälaiset camberit takana? Näyttäisi yhtäkkiä sanottuna samalta paskalta kuin mitä vakio sierrassa, mutta säätimeen ku veis niin tietäis
Itsellä loikoilee tuolla ulkoilmassa tuulettumassa

Kiinostaisi saada vähän paremmat pyörän kulmat sierraan kuin mitä vakio karvalakin romuilla saa...
Sitten onko xr4x4 tai xr4i minkälaiset camberit takana? Näyttäisi yhtäkkiä sanottuna samalta paskalta kuin mitä vakio sierrassa, mutta säätimeen ku veis niin tietäis

-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ethän vielä vaihtanut takatukivarsien puslia uretaanisiin?xrissane kirjoitti:Juupa juu...Scorpio Cossun taka-akselisto Konin iskareilla ja Lesjöforsin käypäisillä (kutos-Sierra) jousilla - toistaiseksi vielä alkuperäiset puslat (vaihtuu ensi talvena pu-sellaisiin) = camberit ihan casterillaan eli löytyy kokonaista 3,5 miinusta
Imee kylläkin tiehen niin, jotta lompakossakin tuntuu
Osta mieluummin sikahintaiset cossu Sierran orkkispuslat sinne.
Nuo uretaaniset antavat ainakin minun cossussani armottoman paljon periksi kun paikaltaan lähtee

Taidan vaihtaa orkkikset sinne kunhan valuuttavaranto antaa myöden.
Millaiset takatukivarsien puslat cossu Scorpiossa muuten on?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Enhän minä vielä vaihtanut, vaikkakin tilauksessa tulivat. Täytyy varmaan kuitenkin toisaalta epäilemättä kokeilla ihan iteukormi kirjoitti:Ethän vielä vaihtanut takatukivarsien puslia uretaanisiin?xrissane kirjoitti:Juupa juu...Scorpio Cossun taka-akselisto Konin iskareilla ja Lesjöforsin käypäisillä (kutos-Sierra) jousilla - toistaiseksi vielä alkuperäiset puslat (vaihtuu ensi talvena pu-sellaisiin) = camberit ihan casterillaan eli löytyy kokonaista 3,5 miinusta
Imee kylläkin tiehen niin, jotta lompakossakin tuntuu
Osta mieluummin sikahintaiset cossu Sierran orkkispuslat sinne.
Nuo uretaaniset antavat ainakin minun cossussani armottoman paljon periksi kun paikaltaan lähtee![]()


* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04