Jälkitiivistys?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Jälkitiivistys?

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Tammikuu 25. 22:27:58 2006

En tajua mitä on mennyt väärin. Uudet tiivisteet laitoin ja kasasin oikeaoppisesti tiivisteliimalla ja putsasin tiivistepinnat ja kiristin tasaisesti ja jne jne... mutta silti öljyä vuotaa jakopääkopna saumasta kuskin puolelta.

Mikä olisi paras tiivisteliima jota nyt vetäisin saumaan? Tottakai puhdistan sen huolella jollain jarru- tai elektroniikka puhdistus-spräyllä.

Ei saatana, en kyllä sitä enää ala purkamaan.

Kiitos. Meinaa hermot mennä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Ke Tammikuu 25. 22:30:41 2006

Meillä on töissä käytössä wurthin musta silikoni. On hyvä aine käytetty koneiden kasauksessa jotain 6 vuotta...
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Tammikuu 25. 22:39:40 2006

Rytinä kirjoitti:Meillä on töissä käytössä wurthin musta silikoni. On hyvä aine käytetty koneiden kasauksessa jotain 6 vuotta...
Kuivuuko se kovaksi ja tarraako kiinni? Sain sellaisen käsityksen että tähän mun hommaan ei normaali tasotiiviste kävis.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Tammikuu 25. 22:53:28 2006

Sikaa siihen vaan :wink:
Kyllä pysyy.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Tammikuu 25. 22:55:18 2006

Itse kasasin tuon oman koneen pelkällä liimalla. Ainoastaan ö-pohjan päädyissä on ne kumi kaaret (ja tietty kannen tiiviste+v-koppa) muuten on pelkkaa wurthin tiivisteliimaa(lämmönkesto +315jatkuvaa joka pitäisi viellä tiivistää 6mm palkona.
Liima väliin,osat paikoilleen ja hieman kiinni. Seuravana päivänä kiristys ja hyvin on pitänyt vedet ja öljyt siellä missä kuuluukin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Ke Tammikuu 25. 22:56:06 2006

MouTine kirjoitti:
Rytinä kirjoitti:Meillä on töissä käytössä wurthin musta silikoni. On hyvä aine käytetty koneiden kasauksessa jotain 6 vuotta...
Kuivuuko se kovaksi ja tarraako kiinni? Sain sellaisen käsityksen että tähän mun hommaan ei normaali tasotiiviste kävis.
Jää elastiseksi ja ei ole varsinaisesti liima. Ollaan käytetty sitä korvaamaan puuttuva tiiviste tai lisätiivistykseksi vanhan tiivisteen kanssa. Omasta ohc pannusta olen tolla tiivistänyt kaikki kopat ja öljypohjan ja ei ole vuotanut. Yleisin syy noissa silikoneissa on jos ne pidä että sitä laitetaan aivan liikaa, ihan ohuelti vaan pyyhkäisee.
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Tammikuu 25. 22:56:25 2006

Aksu kirjoitti:Itse kasasin tuon oman koneen pelkällä liimalla. Ainoastaan ö-pohjan päädyissä on ne kumi kaaret (ja tietty kannen tiiviste+v-koppa) muuten on pelkkaa wurthin tiivisteliimaa(lämmönkesto +315jatkuvaa joka pitäisi viellä tiivistää 6mm palkona.
Liima väliin,osat paikoilleen ja hieman kiinni. Seuravana päivänä kiristys ja hyvin on pitänyt vedet ja öljyt siellä missä kuuluukin.
Hyvä neuvo mutta nyt taitaa olla jo pask*t housussa.

Mutta voortin pitääkin hieman merkata reviiriään :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Tammikuu 25. 23:03:05 2006

Eihän tuon oletetun vuotokohdan takana ole jatkuvasti öljyä, miten se voi sitten vuotaa jos konetta ei edes käytetä? Vai tuleeko sitä niin ylhäältä että venttiilikoppiin jäänyt öljy sitten jotenkin valuu tuosta raosta pihalle?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Tammikuu 25. 23:05:56 2006

Arska kirjoitti:Eihän tuon oletetun vuotokohdan takana ole jatkuvasti öljyä, miten se voi sitten vuotaa jos konetta ei edes käytetä? Vai tuleeko sitä niin ylhäältä että venttiilikoppiin jäänyt öljy sitten jotenkin valuu tuosta raosta pihalle?
Vuotoa tapahtuu aina kun on öljyn painetta. Ei se siinä yön aikana mihinkään vuoda eikä niillä korkeuksilla ole mitään öljyn pintaa, mutta aina kun ööli lähtee kierrolle alkaa se valuminen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Re: Jälkitiivistys?

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ke Tammikuu 25. 23:09:57 2006

MouTine kirjoitti:En tajua mitä on mennyt väärin. Uudet tiivisteet laitoin ja kasasin oikeaoppisesti tiivisteliimalla ja putsasin tiivistepinnat ja kiristin tasaisesti ja jne jne... mutta silti öljyä vuotaa jakopääkopna saumasta kuskin puolelta.

Mikä olisi paras tiivisteliima jota nyt vetäisin saumaan? Tottakai puhdistan sen huolella jollain jarru- tai elektroniikka puhdistus-spräyllä.

Ei saatana, en kyllä sitä enää ala purkamaan.

Kiitos. Meinaa hermot mennä.
katoppa tarkkaan,näkemättä vaikeeta,mut veikkaan että sun uus tiiviste pitää,kansipahvin "jatkopätkä" tiiviste kuulostaa syyllisemmältä(onhan se kiin.pultti kiristetty,joka tulee ylhäältäpäin jakopään koppaan vent.kopan alla)
Timppa 24V

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Jälkitiivistys?

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Tammikuu 25. 23:16:18 2006

TIMPPA24V6 kirjoitti:
katoppa tarkkaan,näkemättä vaikeeta,mut veikkaan että sun uus tiiviste pitää,kansipahvin "jatkopätkä" tiiviste kuulostaa syyllisemmältä(onhan se kiin.pultti kiristetty,joka tulee ylhäältäpäin jakopään koppaan vent.kopan alla)
On piukassa ne pitkät pultit kansien läpi. Mustakin tuntuu vähän hölmöltä että tuo uus tiiviste ei pitäis ja sitä kansipahvin yli-menevää lärpäkettä vähän itekin pohdin. Toisaalta se jakokopan sauma on kuiva ihan ylhäältä, mutta alempaa alkaa kostua ja lopuksi kerää siihen lohkon valettuun kulmakokkareeseen kaiken öljyn. Sitten ei olekkaan mitään tehtävissä jos vuoto tapahtuu sieltä reijästä missä vesiletku menee.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Re: Jälkitiivistys?

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ke Tammikuu 25. 23:30:20 2006

MouTine kirjoitti:
TIMPPA24V6 kirjoitti:
katoppa tarkkaan,näkemättä vaikeeta,mut veikkaan että sun uus tiiviste pitää,kansipahvin "jatkopätkä" tiiviste kuulostaa syyllisemmältä(onhan se kiin.pultti kiristetty,joka tulee ylhäältäpäin jakopään koppaan vent.kopan alla)
On piukassa ne pitkät pultit kansien läpi. Mustakin tuntuu vähän hölmöltä että tuo uus tiiviste ei pitäis ja sitä kansipahvin yli-menevää lärpäkettä vähän itekin pohdin. Toisaalta se jakokopan sauma on kuiva ihan ylhäältä, mutta alempaa alkaa kostua ja lopuksi kerää siihen lohkon valettuun kulmakokkareeseen kaiken öljyn. Sitten ei olekkaan mitään tehtävissä jos vuoto tapahtuu sieltä reijästä missä vesiletku menee.
saahan sen letkun kyllä paikallaan pois kun vähän ensin purkaa plenumia ja ehkä suutintukkia veke,mutta kyllähän se niin on,että semmonen päälle rappaaminen ei yleensä toimi.

sulla on pieni toivo että se vuoto asettuu ittekseen ku öljy vähä aikaa siinä hoitelee,näinkin on käynyt !
Timppa 24V

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Tammikuu 26. 17:30:35 2006

Kai sä leikkelit sen lärpäkkeen erilleen kansipahvista??? :roll:
en kyllä tiä sopiiko ees paikoilleen jos se on kiinni kansipahvissa...
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Antti » To Tammikuu 26. 22:23:59 2006

TeRoK kirjoitti:Kai sä leikkelit sen lärpäkkeen erilleen kansipahvista??? :roll:
en kyllä tiä sopiiko ees paikoilleen jos se on kiinni kansipahvissa...

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Tammikuu 26. 22:52:08 2006

TeRoK kirjoitti:Kai sä leikkelit sen lärpäkkeen erilleen kansipahvista??? :roll:
en kyllä tiä sopiiko ees paikoilleen jos se on kiinni kansipahvissa...
En irrottanut kansia ollenkaan remppaa tehdessä. Kuhan vaan aikani kuluksi laakeroin ja heitin uudet jakopään osat ja pumput koneeseen.

Löysin Motonetistä jotain moottorisilikoonia. Hieno paketti, made in USA ja kallis hinta teki vaikutuksen ja vedin sitä siihen lohkon ja kopan saumaan. Luulen kyllä että on hakuammuntaa, ettei se siitä vuoda vaikka siltä näyttikin. Katotaan joskus ensi viikolla. Antaa sen jähmettyä nyt vknlopun yli.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Tammikuu 27. 17:04:31 2006

Heh. Iski muuten semmonen ahaa elämys, että pitääkö noi perhanan kansipahvit myös ostaa jos tekee pelkän jakopäänremontin??? Ei kai niitä jakopään tiivistepaloja erilläänkään saa :roll:
Tietty siinä sitte tulee pikkunen kiusaus niitä liimoja käytellä :D
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Tammikuu 27. 19:08:14 2006

Corleonehan vois valaista asiaa paremmin oman remonttinsa tiimoilta, siinähän oli kannetkin auki kun kävivät samalla kertaa kaiveltavana. Jotenkin vaan jäi sellainen kuva, että kansia poistamatta tuo jakopään laitto kyllä käy mutta järkevää se ei olisi jostain syystä ollut. Olisikohan just jotain tiivistyshommia ollut syynä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Tammikuu 27. 20:24:48 2006

Ei sen pitäs kyllä kansien aukomista tarvita jos jakopään kilkkeet vaihtaa. Kun se jakopään tiiviste kuuluu kuitenkin leikata irti siitä kannen tiivisteestä.
Mutta olisko semmonen ajatus ollu takana, että kun sen koneen sieltä irti kaivaa niin kannattaa samalla koko motti työstää.???

Corleonehan on myynyt ton pois, mutta uusi omistaja on tiettävästi myös jäsen. Oli maililla juttua sen kanssa noista 24V matskuista.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Tammikuu 27. 23:19:53 2006

Kyllä se jakopää-remontti onnistuu ilman kansien poistoakin ihan ok, vaikka Training DVD:llä toisin väitettiinkin.

Itse en tähän koko remonttiin lähtenyt, koska olisi rahallisesti kuitenkin aika merkittävä panos. Kannentiivisteet 250€, koneistukset, kannen pultit ja ne prkeleen männänrenkaat.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin