1.3/1.6/2.0 Ohc erot

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Lebu
Viestit: 233
Liittynyt: Su Syyskuu 18. 14:00:04 2005
Paikkakunta: Tuusula

1.3/1.6/2.0 Ohc erot

Viesti Kirjoittaja Lebu » Ma Helmikuu 13. 19:09:53 2006

Kaveri haikailee (vierasmerkkiseen) maastoautoonsa max 1.3 litran moottoria jota olisi sitten leiman jälkeen helppo hiukan piristää. Lähinnä vääntöä kaivattaisiin lisää.

Mieleeni putkahti villi idea wanhasta kunnon OHC:stä, osia on ainakin isompiin tarjolla kivasti, hinnat on kohdallaan, 2-litraisen vääntö riittäisi vakionakin kivasti.

Siispä muutama kyssäri 1.3 OHC:n ja isompien eroista..

Miten eroaa ulospäin 1.6 tai 2.0 vastaavasta? Sama lohko?

1.3 koneen tarkka iskutilavuus?

Onko laatikko+apulaitteet miten vaihtokelpoisia keskenään?

Eli jos leiman jälkeen epähuomiossa asennetaankin sinne vaikka 2.0 moottori huomaako sitä kukaan?
I think bad thoughts

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ma Helmikuu 13. 19:28:38 2006

koneet erottaa helposti pakosarjan puolelta, siellä on valu merkintänä isolla 13, 16, 164, 165, 20, 205 jne. riippuen koneesta, 1.3 ja vanhempi 1.6 (merkinnällä 16) ovat matalempia lohkoja ja muistaakseni vielä saman korkuisia, 1.6 Emax lohkot ja 2.0 ovat saman korkuisia. 1.3 tarkka isku on 1297cc tosin autodata sanoo suluissa fiscal 1271cc, jota en järkevästi osaa suomentaa, mutta olisiko joku verotusteknisistä syistä ilmoitettu iskutilavuus?

Edit: laatikko ja apulaitteet ovat vaihtokelpoisia keskenään.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ma Helmikuu 13. 20:38:06 2006

Niin ja onhan se 1.8:kin vielä, aika harvoin kyllä näkee.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Helmikuu 14. 18:42:03 2006

Fullspeed kirjoitti:Niin ja onhan se 1.8:kin vielä, aika harvoin kyllä näkee.
Vissiin silti yleisempi mitä 1.8 cvh. mullakin on yks 1.8 ohc :)
Jäsen #606

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ti Helmikuu 14. 22:41:25 2006

Fullspeed kirjoitti:Niin ja onhan se 1.8:kin vielä, aika harvoin kyllä näkee.
Juu harvoin näkee, itseasiassa ainut minkä oon nähny ni oli takavuosina saksantuonti 1.8automaatissa.

Edit, ja muistaakseni kyseinen moottori on kans varustettu yhtä huonolla kannella kuin E-max.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ke Helmikuu 15. 11:47:08 2006

Itelle on tullut 1.8 muistaakseni 2kpl :lol:
sierra ja scorpoita yhteensä olen purkanut n.30kpl

Suurin osa 2L ja on noita 1.6 e-maxeja ollut myös aika hyvin, mutta niitä en viitsi ostella jos ei aiva ilman saa ;)

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Helmikuu 15. 12:28:11 2006

nprteam kirjoitti:
Fullspeed kirjoitti:Niin ja onhan se 1.8:kin vielä, aika harvoin kyllä näkee.
Juu harvoin näkee, itseasiassa ainut minkä oon nähny ni oli takavuosina saksantuonti 1.8automaatissa.

Edit, ja muistaakseni kyseinen moottori on kans varustettu yhtä huonolla kannella kuin E-max.
Huono ja huono, vissiin tarjoo vakio kansista eniten swirliä, kanava koko on varsinkin katu käyttöön järkevin (muissahan on liian iso, hyötyä vasta isolla nostolla ja virtauksella), ja kanavan lattiakin on yhtä paksu kuin taunus mallin 1.6:n vastaava, kanavassa on varoja työstää ja imuventtiilin virtaussektorin saa aika suureksi ja ja ja ja...
Tosin 46/38 venttiileitä siihen ei ohjureita siirtämättä näillä näkymin saa, tosin tietysti riippu nokka-akselista, että paljonko imu ja pako on yhtäaikaa auki. Mulle tulee seuraava viilakansi 1.8:n valuun. Varmaan oli tosta mainospuheesta pääteltävissä... :lol: :lol:
Niin, jos tuntuu että näitä huonoja 1.8 kansia on haitoiksi asti, niin mulle saa tarjota... :D
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Ke Helmikuu 15. 15:37:22 2006

Eikös toi 20 merkinnällä oleva lohko olen Tanarista peräisin.

Mitä eroja tuossa lohkossa on 205 lohkoon verrattuna?

Kävin just kurkkimassa oman Sierran konepellin alle ja sieltä löytyi juuri tuo 20 lohkolla oleva kone.

Koneen piti olla E-Max mutta eipäs sitä sieltä löytynyt :shock:
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Vastaa Viestiin