1.3/1.6/2.0 Ohc erot
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 233
- Liittynyt: Su Syyskuu 18. 14:00:04 2005
- Paikkakunta: Tuusula
1.3/1.6/2.0 Ohc erot
Kaveri haikailee (vierasmerkkiseen) maastoautoonsa max 1.3 litran moottoria jota olisi sitten leiman jälkeen helppo hiukan piristää. Lähinnä vääntöä kaivattaisiin lisää.
Mieleeni putkahti villi idea wanhasta kunnon OHC:stä, osia on ainakin isompiin tarjolla kivasti, hinnat on kohdallaan, 2-litraisen vääntö riittäisi vakionakin kivasti.
Siispä muutama kyssäri 1.3 OHC:n ja isompien eroista..
Miten eroaa ulospäin 1.6 tai 2.0 vastaavasta? Sama lohko?
1.3 koneen tarkka iskutilavuus?
Onko laatikko+apulaitteet miten vaihtokelpoisia keskenään?
Eli jos leiman jälkeen epähuomiossa asennetaankin sinne vaikka 2.0 moottori huomaako sitä kukaan?
Mieleeni putkahti villi idea wanhasta kunnon OHC:stä, osia on ainakin isompiin tarjolla kivasti, hinnat on kohdallaan, 2-litraisen vääntö riittäisi vakionakin kivasti.
Siispä muutama kyssäri 1.3 OHC:n ja isompien eroista..
Miten eroaa ulospäin 1.6 tai 2.0 vastaavasta? Sama lohko?
1.3 koneen tarkka iskutilavuus?
Onko laatikko+apulaitteet miten vaihtokelpoisia keskenään?
Eli jos leiman jälkeen epähuomiossa asennetaankin sinne vaikka 2.0 moottori huomaako sitä kukaan?
I think bad thoughts
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
koneet erottaa helposti pakosarjan puolelta, siellä on valu merkintänä isolla 13, 16, 164, 165, 20, 205 jne. riippuen koneesta, 1.3 ja vanhempi 1.6 (merkinnällä 16) ovat matalempia lohkoja ja muistaakseni vielä saman korkuisia, 1.6 Emax lohkot ja 2.0 ovat saman korkuisia. 1.3 tarkka isku on 1297cc tosin autodata sanoo suluissa fiscal 1271cc, jota en järkevästi osaa suomentaa, mutta olisiko joku verotusteknisistä syistä ilmoitettu iskutilavuus?
Edit: laatikko ja apulaitteet ovat vaihtokelpoisia keskenään.
Edit: laatikko ja apulaitteet ovat vaihtokelpoisia keskenään.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Juu harvoin näkee, itseasiassa ainut minkä oon nähny ni oli takavuosina saksantuonti 1.8automaatissa.Fullspeed kirjoitti:Niin ja onhan se 1.8:kin vielä, aika harvoin kyllä näkee.
Edit, ja muistaakseni kyseinen moottori on kans varustettu yhtä huonolla kannella kuin E-max.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Huono ja huono, vissiin tarjoo vakio kansista eniten swirliä, kanava koko on varsinkin katu käyttöön järkevin (muissahan on liian iso, hyötyä vasta isolla nostolla ja virtauksella), ja kanavan lattiakin on yhtä paksu kuin taunus mallin 1.6:n vastaava, kanavassa on varoja työstää ja imuventtiilin virtaussektorin saa aika suureksi ja ja ja ja...nprteam kirjoitti:Juu harvoin näkee, itseasiassa ainut minkä oon nähny ni oli takavuosina saksantuonti 1.8automaatissa.Fullspeed kirjoitti:Niin ja onhan se 1.8:kin vielä, aika harvoin kyllä näkee.
Edit, ja muistaakseni kyseinen moottori on kans varustettu yhtä huonolla kannella kuin E-max.
Tosin 46/38 venttiileitä siihen ei ohjureita siirtämättä näillä näkymin saa, tosin tietysti riippu nokka-akselista, että paljonko imu ja pako on yhtäaikaa auki. Mulle tulee seuraava viilakansi 1.8:n valuun. Varmaan oli tosta mainospuheesta pääteltävissä...


Niin, jos tuntuu että näitä huonoja 1.8 kansia on haitoiksi asti, niin mulle saa tarjota...

*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Eikös toi 20 merkinnällä oleva lohko olen Tanarista peräisin.
Mitä eroja tuossa lohkossa on 205 lohkoon verrattuna?
Kävin just kurkkimassa oman Sierran konepellin alle ja sieltä löytyi juuri tuo 20 lohkolla oleva kone.
Koneen piti olla E-Max mutta eipäs sitä sieltä löytynyt
Mitä eroja tuossa lohkossa on 205 lohkoon verrattuna?
Kävin just kurkkimassa oman Sierran konepellin alle ja sieltä löytyi juuri tuo 20 lohkolla oleva kone.
Koneen piti olla E-Max mutta eipäs sitä sieltä löytynyt

Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82