V8 Sierra?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

V8 Sierra?

Viesti Kirjoittaja Meeme » To Helmikuu 16. 10:53:38 2006

Muistelen että olen joskus lukenut jostain Etelä-Afrikassa valmistetusta V8 moottorisesta Sierrasta. Olenko oikeassa? Eikö silloin voisi käyttää hyväkseen kyseisen auton olemassaoloa jos haluaa istuttaa isomman kasin Sierran nokalle? Muistaakseni oli kyseessä 5,0 mottori. Olisiko ollut Mustangin kasi? Muistaakseni luin asiasta kymmenisen vuotta sitten kun olin töissä Fordin maahantuojalla. Eräässä toisessa Fordin foorumissa joku mainitsi saman asian niin tuli vaan mieleen.
#1096

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Helmikuu 16. 11:06:12 2006

Kyllä semmonen on ihan oikeasti ollut. Mulla on jopa ihan maahantuojan selvitys paperit tällaisesta. Oon vaan kytännyt aikaa ja paikkaa, jollon voisin saada noihin papereihin jonkin asteisen puumerkin ja hämäävän/selventävän tekstin sen pätevyydestä Suomessa.

Mutta muutenhan se ei käy. Sama asia tuon Basil Green Motorsportin valmistaman Perana V8 Caprin kanssa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Helmikuu 16. 11:07:13 2006

Ei onnistu tuon xr8:n käyttö vertailuautona koska se ei oo euroopan malli eikä sitä oo tuotu suomeen. Yksi sierra on tehty tommosella koneella ja sekin tehtiin jollain ihme poikkeusluvalla ja niitä ei kuulema tehdäkkään kun se yksi kappale. 3.6 litraa taitaa olla suurin kone minkä sierran keulalle saa laittaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Helmikuu 16. 11:10:57 2006

jesus48 kirjoitti:Ei onnistu tuon xr8:n käyttö vertailuautona koska se ei oo euroopan malli eikä sitä oo tuotu suomeen. Yksi sierra on tehty tommosella koneella ja sekin tehtiin jollain ihme poikkeusluvalla ja niitä ei kuulema tehdäkkään kun se yksi kappale. 3.6 litraa taitaa olla suurin kone minkä sierran keulalle saa laittaa.
Niin niin, mutta koittaahan voi. =)
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Helmikuu 16. 11:24:45 2006

Niin ja toi yksi Sierrahan on nyt Clubissa.. 8)

xr8
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Helmikuu 16. 12:06:24 2006

qreippi kirjoitti:Niin ja toi yksi Sierrahan on nyt Clubissa.. 8)

xr8
Ai se mikä on mustangin koneella? Moutine,itse en jaksaisi nähdä vaivaa sen eteen kun sitä ei hevillä saa läpi. Aken kanta oli muistaakseni se että niitä on tehty yksi,eikä siitä sen enempää.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » To Helmikuu 16. 12:11:51 2006

On varmasti mahtava ajettava tuollainen pannu keulalla....
Eipä sillä meilläkin on odottelemassa 273cid Mopari asennusta Sierran konehuoneeseen. :D
Tosin kilpiin se lelu ei tule :cry:

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Helmikuu 16. 12:18:26 2006

No sittenhän on aina mahdollisuus leimata auto 221cid Fordin koneella ja pikkuhiljaa rakentaa ruiskut ja setit kuntoon lohkoa ja kansia unohtamatta. Konstit on monet.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Esa
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 20:39:21 2002

v8 sierra

Viesti Kirjoittaja Esa » To Helmikuu 16. 13:01:16 2006

niitä taitaa olla 2 kpl molemmat farkkuja ja 5litrasia . toista olen käyny tutkimassa ja omistaja mukaa toinen on myös olemassa kumpikin on rakennettu ennen 2000 vai koska se oli kun luvat meni vanhaksi vuoden vaiteessa.

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » To Helmikuu 16. 13:56:24 2006

Miekin joskus juttuihin nuista törmännyt.

Ihmettelen vaan miksei kukaan ole lähtenyt semmoista tänne hakemaan ? Sittenhän niitä saisi tehdä täällä, vai eikö ?¿

Voihan se tietty olla et hankala ois löytää niitä.

No piupau kuiteski, onhan MK3 Escorttejakin tehty takavetoisena mutta ei niitä täällä saa rakentaa, ehei, ei Suomessa mitään saa tehdä. ^^
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » To Helmikuu 16. 14:17:37 2006

Ake tiukensi tuota vertailumalli tulkintaansa vuosia sitten. Koskee meitä foorttilaisiin (SA, Aussie, Argentiina eivät kelpaa) mutta myös joihinkin japseihin, joista on ollut Japanin markkinoille kaikenalaisia puhallinversioita.

221 koneet eivät vaan ole kovin yleisiä ja olen melko varma, että jos sellaista laittaa, niin kyllä se Ake pitää huolen, ettei vahingossa olekaan 302/5.0L. Mutta olisihan se Fordi. Jaa, kas kun ei vielä ole kukaan keksinyt lättäpäätä sinne tunkea, siinä vasta olisi, kun olisi Cossun siipi ja hiilikuituteippiä ym. tuningtingeltangelia ja konepellin alta kuuluu kauhee lotkotus
http://www.vanpeltsales.com/FH_web/flathead_home.htm

Varmaankin tuo puikin, eli Roverin 215/3,5L V8 olisi helpoin ja halvin laillinen swappi.

Tuo 5.0L Sierra taitaa olla telakalla tällä hetkellä.

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » To Helmikuu 16. 14:25:55 2006

Arto65FB kirjoitti:Ake tiukensi tuota vertailumalli tulkintaansa vuosia sitten. Koskee meitä foorttilaisiin (SA, Aussie, Argentiina eivät kelpaa)

No kuinkas muuten... :)
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: v8 sierra

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Helmikuu 16. 14:49:33 2006

Esa kirjoitti:niitä taitaa olla 2 kpl molemmat farkkuja ja 5litrasia . toista olen käyny tutkimassa ja omistaja mukaa toinen on myös olemassa kumpikin on rakennettu ennen 2000 vai koska se oli kun luvat meni vanhaksi vuoden vaiteessa.
Toisen STW:n teki ex. Pro Stock teamipäällikkö Dokki automaatista ja kaveri teki omansa 1.6:sta.
Kaverin projektissa tuli tosiaan kiire leimata, osittain sen takia se on ollut taas muttereina jo kotvan. Uhkasi kyllä enskesäksi laittaa ajokuntoon.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Helmikuu 16. 21:15:25 2006

Afrikan V8 Sierrasta on tarinaa ollut tälläkin foorumilla, tasaisin väliajoin. Eräästä keskustelusta jäi muistikuva, että autoa olisi ollut mm. Isossa-Britanniassa tarjolla (ja myös hinnastossa oli auto), mutta kukaan ei sitä ostanut tai halunnut. Harmi. Käsittääkseni yksikin Eurooppaan maahantuotu ja täällä diileriin kautta myyty auto auttaisi jo aika paljon sellaisen kilvittämistä myös Suomessa.

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Meeme » To Helmikuu 16. 22:29:09 2006

Sine kirjoitti:Afrikan V8 Sierrasta on tarinaa ollut tälläkin foorumilla, tasaisin väliajoin. Eräästä keskustelusta jäi muistikuva, että autoa olisi ollut mm. Isossa-Britanniassa tarjolla (ja myös hinnastossa oli auto), mutta kukaan ei sitä ostanut tai halunnut. Harmi. Käsittääkseni yksikin Eurooppaan maahantuotu ja täällä diileriin kautta myyty auto auttaisi jo aika paljon sellaisen kilvittämistä myös Suomessa.
Tunnustan että tässäkin tapauksessa jäi hakutoiminto hyödyntämättä. Tuli tehtyä taas uusi aihe tästä asiasta. Mutta ei kai se ole niin vaarallista, ehkä joku vetää asiasta muutamat herneet, mutta itse kukin kehittyy ajan myötä (toivottavasti). :wink:
#1096

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Pe Helmikuu 17. 10:08:48 2006

Sine kirjoitti:Afrikan V8 Sierrasta on tarinaa ollut tälläkin foorumilla, tasaisin väliajoin. Eräästä keskustelusta jäi muistikuva, että autoa olisi ollut mm. Isossa-Britanniassa tarjolla (ja myös hinnastossa oli auto), mutta kukaan ei sitä ostanut tai halunnut. Harmi. Käsittääkseni yksikin Eurooppaan maahantuotu ja täällä diileriin kautta myyty auto auttaisi jo aika paljon sellaisen kilvittämistä myös Suomessa.
Classic ford lehdessä joku klassiko trokari moista kauppasi, Englannissa siis.

WRC taunus
Viestit: 248
Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
Paikkakunta: Lahti-city

Viesti Kirjoittaja WRC taunus » Pe Helmikuu 17. 10:44:07 2006

Toinen noista farkku 5.0 sierroista asustelee melko lähellä lahtea.Mielenkiitoinen peli.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Pe Helmikuu 17. 13:34:10 2006

Ja sen toinen pyörinee edelleenkin pääkaupunki seudulla.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Helmikuu 17. 13:52:17 2006

Kuva1
Kuva2

Ja vähän tietoa kyseisestä autosta.

Background

Built in South Africa 1984 by Ford South Africa (F.S.A.)
Built to support homologation for local saloon car racing, only 250 were built.

Specifications

Axle, rear
Type: Centrally located hypoid differential assembly with independant open drive shafts
Ratio: 3.5:1
Capacity (litres): 1.5

Brakes

Description: Hydraulic - dual line - servo assisted
Front type: Ventilated discs with self adjusting sliding caliper
Disc diameter (mm): 280.0
Rear type: Disc brakes
Disc diameter (mm): 270.0

Clutch

Type: Cable operated, self adjusting, with single dry plate
Diameter (mm): 255
Total frictional area (cm2): 284
Release bearing: Pre-lubricated

Cooling system

Type: No loss system
Capacity (litres): 12
Radiator type: Pressurized fluid circulation
Fan: Two electric fans, 11 blades each, diameter 305 mm

Drive line

Type: One piece articulated
Propeller shaft number: 1
Universal joints (front & rear): Needle roller

Electrical system

Battery: 440 A/75 RC low maintenance polypropylene
Alternator: 60 A
Ignition: New breakerless, thick film module

Engine

Type: V8 cylinder OHV
Bore and stroke (mm): 101.6 x 76.2
Displacement (cm3): 4942
Output (kW at r/min, SABS): 150.0 @ 4800
Torque (Nm at r/min, SABS): 330.0 @ 3400
Compression ratio: 9.0:1

Fuel system

Fuel pump: Mechanical
Carburettor: Ford/Holley 4 venturi
Choke: Auto choke
Fuel filter: Gauze screen in pump
Air cleaner: Replaceable dry paper element
Tank capacity (litres): 60.0

Lubrication

Engine: Full pressure feed to main, big end and camshaft bearings
Crankcase capacity (litres): 7.0
Oil cooler: Oil to air type

Suspension

Front:

type: Independent McPherson struts
description: McPherson strut front suspension with 15 mm static scrub radius, forged TCA and rearward mounted 24 mm stabiliser bar and parallel front spring design

Rear:

type: Independent semi-trailing arms
description: Frame mounted semi trailing arm and IRS with variable rate coil springs, including rear stabiliser bar
Steering
Type: Rack and pinion
Steering wheel diameter (mm): 382
Turning circle (kerb to kerb, m): 10.00
Ratio: 19.88:1

Transmission, manual

Type: Manual gearshift
Synchromesh: 5 forward gears
Ratios: 1st 2.95, 2nd 1.94, 3rd 1.34, 4th 1.00, 5th 073, reverse 2.76
Capacity (litres): 1.9

Wheels

Type: Cast aluminium
Size: 6.0J x 15

Tyres

Standard: 195/60 VR 15 Steel belt radial ply

Measurements

Weight (kg): total 1279 (front 683, rear 596), payload 400, total weight 1679
Wheelbase (mm): 2608
Rear track (mm): 1468
Front track (mm): 1452
Height (mm): 1406
Length (mm): 4425
Width (mm): 1725


Changed components
ITEM SOURCE REMARKS
Radiator grille Unique F.S.A Source: Trek Plastics
Front body crossmember Unique F.S.A
Front & rear
suspension crossmember - " - Reworked standard component
Rear suspension arms - " - Reworked standard component
Engine - " - Ford U.S. sourced, 302 cid V8. Build code EX-303,
as Mustang minus emissions, power steering and airconditioning.
Uses unique camshaft, water pump and carburettor (Holley 780 cfm)
Radiator Unique F.S.A.
European vendor SERK UK sourced
Radiator support Unique F.S.A.
Cooling fans Two Granada, with air conditioner, fans
Exhaust system - " - Manufactured by Bosal, including engine manifolds
Clutch cable - " - Low friction design, manufactured by Repco
Clutch and transmission Ford U.S. Carryover 1984 Mustang. Transmission - Borg Wagner T5G
(Ford Part No. E3ZR-7003-CA)
Driveshaft Unique F.S.A
Rear axle
(Differential) - " - As used in F.S.A. Granada, 3.5:1 ratio, with new rear
and uprated side shafts
Axle shafts - " - Granada C.V. joints with new shafts
Stub axles - outer - " - To suit Sierra hubs and Granada C.V. joints
Brakes - Front European vendor AP Racing - Leamington Spa sourced, four pot caliper type
Brakes - Rear - " - A Teves Germany-sourced
Alternator and regulator Ford U.S. Part No's: Alt E12F-10300-CA, Reg E2PF-10316-BA
Wheels Unique F.S.A.
European Vendor Ronal wheels - Germany-sourced,
Ford Part No. 84BC-1007-AA
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Pe Helmikuu 17. 17:34:43 2006

* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Pe Helmikuu 17. 20:51:45 2006

Kulkiko tuommoinen XR8 sierra mihinkään? Tuskin... :D
Tässähän se menee...

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Helmikuu 17. 21:07:32 2006

6.9 sek ja 230km/h
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Helmikuu 17. 21:30:58 2006

Tuo XR8:n taka-akselin murikka jaksaa vaivata:
tässä tapauksessa Granada ei tarkoita Granada mk1-2:sta, eikä Scorpiota (englannissa Granada), vaan australialaispohjaista V8 -koneista laitetta; näin olen ymmärtänyt. Eli siinä ei ole mikään tuttu perä, 6,5"-7,5":een, vaan joku muu. Jollain kuvia-tietoa tarkemmin?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Helmikuu 17. 21:38:20 2006

Välitys on 3.5, olikohan tuohon aikaan Mustangin puolella sopivaa murikkaa?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Helmikuu 17. 22:12:30 2006

Arska kirjoitti:Välitys on 3.5, olikohan tuohon aikaan Mustangin puolella sopivaa murikkaa?
Mustang on vielä tänäkin päivänä jäykällä akselilla.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Helmikuu 17. 22:20:06 2006

Ja jenkki Granadassa myös.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » La Helmikuu 18. 1:32:03 2006

MouTine kirjoitti:
Arska kirjoitti:Välitys on 3.5, olikohan tuohon aikaan Mustangin puolella sopivaa murikkaa?
Mustang on vielä tänäkin päivänä jäykällä akselilla.
Mutta välissä oli retkuperälläkin.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Helmikuu 18. 5:48:43 2006

jjs kirjoitti:Tuo XR8:n taka-akselin murikka jaksaa vaivata:
tässä tapauksessa Granada ei tarkoita Granada mk1-2:sta, eikä Scorpiota (englannissa Granada), vaan australialaispohjaista V8 -koneista laitetta; näin olen ymmärtänyt. Eli siinä ei ole mikään tuttu perä, 6,5"-7,5":een, vaan joku muu. Jollain kuvia-tietoa tarkemmin?
Jenkeissä on ruuvailtu kiinnitystä muuttamalla 8.8" möykkyjä XR4ti malliin voiskos se perä olla sellainen?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ke Helmikuu 22. 12:15:48 2006

ytte kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
Arska kirjoitti:Välitys on 3.5, olikohan tuohon aikaan Mustangin puolella sopivaa murikkaa?
Mustang on vielä tänäkin päivänä jäykällä akselilla.
Mutta välissä oli retkuperälläkin.
Foordi teki jo 60-luvulla IRS-perän vaan ei päässyt tuotantoon asti. 1999 lähtien Cobrassa on ollut IRS. Olette niinkuin molemmat oikeassa. Cobra oli kuitenkin SVT:n oma proggis ja foordin oma tuning-paja ja joutuivat kehittelemään IRS:n siihen tilaan ja kiinnityskohtiin, jotka oli jäykälle akselille suuniteltu. Tilanne on vähän sama kuin kiisteltäis siitä, onko Sierra ahtimella vai ei. Eivät olleet, mutta tietty erikoismalli oli.

XR8:n perä ei taida olla 8.8", koska se tuli Musseenkin vasta 1986.

Remppa
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003

Viesti Kirjoittaja Remppa » La Maaliskuu 4. 0:22:34 2006

Täytyy jakaa omat kokemukset aiheesta. Aikanaan tämän pääkaupungin kaduilla majailevan V8-Sierran rakentajan/omistajan kanssa selviteltiin yhdessä näitä koukeroita ja pykälä pykälältä päästiin lähemmäs. Itsellä loppui homma siihen, että aloin työni puolesta matkustella siihen tahtiin, että kaikki harrastehommat jäi, niin myös tuo V8 Sierrakin. Myöhemmmin tuli juttua, että läpi oli saanut, mutta armottoman shown takana. Ei taida maksaa vaivaa lähteä kokeilemaan, vaikka itselläkin on sellaiset "sarvet" tarpeen vaatiessa, että peruskallio on kevyttä tavaraa...

Helpoin on se Roverin 3,5 litrainen kone jos kasin haluaa. Amerikan serkut on Merkur XR4Ti konversioita 302 koneilla tehneet ja ihan hyvän oloisia ovat olleetkin. Oma ajatus oli 3,9 litrainen Lincolnin täysalumiininen kasi, kahta versiota 250/280 hv, 32V quadcammer. Kevyt, pieni ja kierrosherkkä, löytyy Lincoln LS:n keulalta. Jos lakipykälistä ei tarvitsisi välittää, niin Cobran IRS/vastaava takapää, 2003 Cobran 390 hv pata mekaanisella ahtimella (jo tehtaalta) ja manuaali. Siinäpä se lyhykäisyydessään. Semmoinen olisi jo aikanaan pitänyt olla tarjolla, mutta ymmärrän hyvin ettei ollut.

Kasin koneella oleva Sierra on kummitellut itsellä myös hyvin kauan, ehkäpä joku päivä vielä sellainen on alla. Mutta Esco ensin.. Kannustan kuitenkin muita sillä välin taistelemaan luovuuden ja lakipykälien välisessä ikuisessa taistossa, lopputulos voi olla parempi kuin uskoitkaan.

P.Tupe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja P.Tupe » La Maaliskuu 4. 12:39:31 2006

Tämmöinen V-8 sierra oli myynnissä GTI 3/05 lehdessä:
http://fordsierrav8.i8.com/

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » Ma Maaliskuu 6. 9:49:43 2006

Helpoin tapa saada Sierra V8 on istuttaa sinne Rover/buick, vaikka moni saattaa vierastaa tällaisen yhdistämistä. Muutoskatsastus riittää ja meno on taattua. www.spookytuning.i8.com
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ma Maaliskuu 6. 12:11:11 2006

P.Tupe kirjoitti:Tämmöinen V-8 sierra oli myynnissä GTI 3/05 lehdessä:
http://fordsierrav8.i8.com/
Tämäkin härveli on kerhossamme, mutta antaapi omistajan kertoa siitä enemmän.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Maaliskuu 6. 15:21:44 2006

Tuntuu oudolta että miten v8 sierraa ei voisi tehdä suomessa, kun nykyään ilmeisesti mahdollista saada nisukan skyline rekisteriin. Vai missä tuo käytännön ero sitten on?

Vastaa Viestiin