autonventtiilistä dumppi?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viesti:
autonventtiilistä dumppi?
pitääkö paikkaansa että joku olisi semmoisesta dumpin tehtaillut? kuulin vaan että jollakin olisi ollut semmoinen viritys ja jopa toiminutkin 

-
Miksi aina pitää mennä perse edellä puuhun? Venttiili käy tarpeettomaks siinä vaiheessa kun saadaan tehtyä se mäntä millä sitä venttiiliä liikutetaan, samalla männällä voidaan tukkia ja avata sitä "suhautus kanavaa" 
Yhden dumpin olen tehnyt, tommonen, joka ei toiminut koska siellä oli vääränlainen jousi. En vielä päässyt koittaan erilaisilla jousilla, luultavasti sorvaan tohon toisenlaisen männän vielä. Jousi oli siis liian löysä. Dumppi oli auki tyhjäkäynnillä ja kun ruuvista väänsi sen riittävän kireelle niin se ei auennut - jousi oli putkella.

Yhden dumpin olen tehnyt, tommonen, joka ei toiminut koska siellä oli vääränlainen jousi. En vielä päässyt koittaan erilaisilla jousilla, luultavasti sorvaan tohon toisenlaisen männän vielä. Jousi oli siis liian löysä. Dumppi oli auki tyhjäkäynnillä ja kun ruuvista väänsi sen riittävän kireelle niin se ei auennut - jousi oli putkella.
Viimeksi muokannut olafu, Ma Helmikuu 20. 22:35:50 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606
-
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
Mulla on hukkiksessa ihan 42mm venttiili. Ohjurin materiaalin ja välyksen kanssa oli ensin ongelmia, mutta nyt sopivan materiaalin ja välyksen löydyttyä on toiminut iha ok.
Nykyään saa vaan niin halvalla fiksumpiakin portteja kun noi "suomituotteet" että ei paljoa kannata tommosta miettiä jos ei sitten harrastuksen vuoksi halua ite semmosta sorvailla.
Nykyään saa vaan niin halvalla fiksumpiakin portteja kun noi "suomituotteet" että ei paljoa kannata tommosta miettiä jos ei sitten harrastuksen vuoksi halua ite semmosta sorvailla.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
Hukkaporttiahan tässä ilm tarkoitetaan kun pitää kestää vielä kuumaakin.
Dumpissa vois tulla hieman tiivistysongelmia eli vuotaisi.
Dumpissa vois tulla hieman tiivistysongelmia eli vuotaisi.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
-
- Ylläpitäjä
Öh, maine menee mutta menköön...
Minä tein omaani hukkaportin dolmarin (moottorisahan) sylinteristä, ja 42mm OHC imuventtiilistä. Männänrengasuran sorvasin Dolmarin bensatankinkorkin O-renkaalle sopivaksi. Ohjurina on 10mm kuparinen vesijohtoputki.
Mäntä on sen verran suuri, että jaksaa painaa fordin ventiilinjousen kokoon. Avautumispaine alle 1.5bar.
Ei siis mikään halpa hukkis. Tarvitaan siis yksi moottorisaha + muita tarvikkeita.
Korjaus:
Kupari ei ohjurina kestä, pitää olla raudasta tms ja kunnon välyksellä.

Minä tein omaani hukkaportin dolmarin (moottorisahan) sylinteristä, ja 42mm OHC imuventtiilistä. Männänrengasuran sorvasin Dolmarin bensatankinkorkin O-renkaalle sopivaksi. Ohjurina on 10mm kuparinen vesijohtoputki.
Mäntä on sen verran suuri, että jaksaa painaa fordin ventiilinjousen kokoon. Avautumispaine alle 1.5bar.
Ei siis mikään halpa hukkis. Tarvitaan siis yksi moottorisaha + muita tarvikkeita.
Korjaus:
Kupari ei ohjurina kestä, pitää olla raudasta tms ja kunnon välyksellä.