xenon polttimoista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

xenon polttimoista

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Helmikuu 18. 15:09:50 2006

www.siipicossu.com/xenon.jpg

Ilmeisesti toinen vioittunut jotenkin vai?
Valo on ihan vaaleanpunaista.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Re: xenon polttimoista

Viesti Kirjoittaja Voortikari » La Helmikuu 18. 19:29:42 2006

siipicossu kirjoitti:www.siipicossu.com/xenon.jpg

Ilmeisesti toinen vioittunut jotenkin vai?
Valo on ihan vaaleanpunaista.
Tai sitten toinen on thyyninvalo. Ei vaiskaan toden näköisesti poltin on menossa tai sitten jännite on liian matala.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: xenon polttimoista

Viesti Kirjoittaja Hartza » La Helmikuu 18. 19:35:41 2006

siipicossu kirjoitti:www.siipicossu.com/xenon.jpg

Ilmeisesti toinen vioittunut jotenkin vai?
Valo on ihan vaaleanpunaista.
Tullut ilmeisesti tunnit täyteen polttimesta, samalla menee toinenkin uusiksi, yleensä ero on merkittävä uuden ja toisepuolen vanhan kanssa.

Sen verran noista Xenon-valojen kestoiästä, varmistajien lupaamat lukemat ovat täyttä humpuukia.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Helmikuu 18. 22:23:13 2006

Joo tuon että molemmat pitää vaihtaa yhtäaikaa kyllä tiesin.
Ohjekirja neuvoo viemään korjaamolle vaihdettavaksi korkeajännitteen takia.
Eiköhän se kotikonsteinkin onnistu kun on varovainen.
3000 tuntia (10 kertaa kauemmin kuin halogeeni polttimo) luki jossain että ne kestää.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Su Helmikuu 19. 12:08:25 2006

TekniikanMaailmassa oli joskus aikoinaan noista valoista jonkinlaista testiä.

Tarkkoja aikoja en nyt muista, mutta jotenkin päähän jäi että noin 75000km jälkeen valot ovat jo melkein "puoliteholla" uusista.

Tässon just se paha, että silmä tottuu tuohon himmenemiseen ajan saatossa mutta h4,h7 menee suoraan pimeeks kun tulee tunnit täyteen :)

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Helmikuu 19. 14:18:57 2006

Syttyykö tuo valo ensimmäisellä sytytyksellä? Ei oikein ole kyllä normaalia noin suuri väriskaalan muuttuminen palamisen lähestyessä.. Jos vain mahdollista niin kokeile polttimoita ristiin, että muuttuuko ja jos ei niin siinä korkeajännitemoduulissa on jotakin häikkää tai sytytys on koko ajan päällä..

Edit; ja johtuen hakkuritekniikasta, sinne hakkuriin jää tosiaan suoto- puolelle kivat tällit. Kannattaa rakentaa tulpanjohdoista sellainen "patentti", jolla sen jännitteen voi tappaa. 100 ohm * voltti = muistaakseeni laskukaava millä lasketaan. Näin ollen 20 000voltin "jämä"- jännitteellä 2 megaohmin vastus on jees. tehonkestolta parin vatin luokkaa.
Viimeksi muokannut PowerUp, Su Helmikuu 19. 14:25:12 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Rahnu
Viestit: 454
Liittynyt: La Joulukuu 22. 21:23:38 2001
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Rahnu » Su Helmikuu 19. 14:21:44 2006

Omassa Fokuksessa meni punaiseksi öbaut kertalaakista eikä sen jälkeen kauaa kestänyt kun oli pimiä koko lamppu.
Mondeo 2.0 Tdci Limited -07
Mondeo 1.8 Ghia -02
Escort mk4 2.3 b230 Super-Rock

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Helmikuu 19. 14:27:43 2006

Vai onko nyt sitten kyseessä näiden polttimoiden kohdalla, että sieltä karkaisi se kaasu pihalle?

Minkä merkkinen on siipicossulla polttimo?

Hellan xenon polttimoissa ei ole vastaavaa tullut toistaiseksi vastaan..

Edit; Onko tuo öbau joku esiasennus- polttimo?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Helmikuu 19. 17:03:52 2006

PowerUp kirjoitti:Vai onko nyt sitten kyseessä näiden polttimoiden kohdalla, että sieltä karkaisi se kaasu pihalle?

Minkä merkkinen on siipicossulla polttimo?

Hellan xenon polttimoissa ei ole vastaavaa tullut toistaiseksi vastaan..

Edit; Onko tuo öbau joku esiasennus- polttimo?
Polttimon merkkiä en tiedä.
Ajattelin kyllä koittaa vaihtaa ristiin polttimot.
Pitää vaan ruuvata molemmat umpiot kokonaan irti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Helmikuu 19. 19:44:20 2006

siipicossu kirjoitti:
PowerUp kirjoitti:Vai onko nyt sitten kyseessä näiden polttimoiden kohdalla, että sieltä karkaisi se kaasu pihalle?

Minkä merkkinen on siipicossulla polttimo?

Hellan xenon polttimoissa ei ole vastaavaa tullut toistaiseksi vastaan..

Edit; Onko tuo öbau joku esiasennus- polttimo?
Polttimon merkkiä en tiedä.
Ajattelin kyllä koittaa vaihtaa ristiin polttimot.
Pitää vaan ruuvata molemmat umpiot kokonaan irti.
Ilmoittelehan sitten kun kerkeät kokeilemaan. Kiinnostaa tietää tuohon punaisuuteen vastaus. Muutama koneketju on tässä lähistöllä töissä ja kaikissa näissä yhtä lukuunottamatta Hellan xenonit, vaikka siihenkin on kuulemma suunnitteilla syksyllä viimeistään sellaiset asentaa. Yhtään "värivammaista" polttimoa ei ole toistaiseksi tullut vastaan näissä koneissa mitä olen kokemuksista ja valojen laadusta kysellyt..

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Helmikuu 19. 20:03:10 2006

PowerUp kirjoitti:Ilmoittelehan sitten kun kerkeät kokeilemaan. Kiinnostaa tietää tuohon punaisuuteen vastaus. Muutama koneketju on tässä lähistöllä töissä ja kaikissa näissä yhtä lukuunottamatta Hellan xenonit, vaikka siihenkin on kuulemma suunnitteilla syksyllä viimeistään sellaiset asentaa. Yhtään "värivammaista" polttimoa ei ole toistaiseksi tullut vastaan näissä koneissa mitä olen kokemuksista ja valojen laadusta kysellyt..
Pitää huomenna päivällä koittaa vaihtaa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Helmikuu 20. 12:05:10 2006

www.siipicossu.com/xenon2.jpg

Polttimot on merkiltään Osram.

Umpiot autossa takaisin.
Nyt se punertava polttimo on toisessa umpiossa.
Muutaman kerran se räpytti ennenkuin syttyi.

Eli polttimo tekee sen punaisuuden siihen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ma Helmikuu 20. 17:31:49 2006

Siinä ei sitten nähtävästi auta kuin vaihtaa polttimot.. Aika jännä tuo värin vaihto. Yleensä ei syty ja sitten ei syty ollenkaan kun tulee tiensä päähän. Ja osram kuitenkin valmistaa loppupelissä aika laadukkaita polttimoita verrattuna biltemaan :D

Paljonkohan nuo nykyään maksaa irtomyynnissä? 50€/kpl? 100kpl laatikon tilaa niin tippuu taas luultavasti 40% 8) Näin ainakin muiden polttimoiden kohdalla..

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Helmikuu 20. 17:49:10 2006

"Ja osram kuitenkin valmistaa loppupelissä aika laadukkaita polttimoita verrattuna biltemaan"

Ei ainakaan päde valovirtapuolella, parin vuoden aikana 4-5 Osramin E27- kantaista putkivaloa tullut tiensä päähän tosi nopeasti, olisi saanut Bil... aina kolme yhden hinnalla.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ma Helmikuu 20. 17:57:32 2006

SLEI kirjoitti: Ei ainakaan päde valovirtapuolella, parin vuoden aikana 4-5 Osramin E27- kantaista putkivaloa tullut tiensä päähän tosi nopeasti, olisi saanut Bil... aina kolme yhden hinnalla.
Autopolttimoissa se tuntuu pätevän vielä. En tiedä mikä vitsi H7:ssa ja H4:sissa on, mutta mitä nyt noita ostettiin satsit vuosi-pari sitten, niin väläyksestä pimeässä pystyi päättelemään bilteman pamahtaneen.

Omassakin autossa niitä lasinpalasia urkittiin umpioiden sisältä hartaasti pois poksun jälkeen. Ei kovin kauaksi jäänyt 3. tankin ajosta osa (1 tankki @ 500-900km). Vajaa 2000km oli heikoimmat mitä särkyi. Moottorikelkassa parin viikon välein sai olla vaihtelemassa kun paloivat.

Latausjännitteet tarkistettiin tuosta kelkastakin, mutta eipä niissä ollut valittamista. siinä 10-14volttia ne pyörii, riippuen kierroksista.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ma Helmikuu 20. 18:09:55 2006

Kaveri Mazdan huollosta kertoi että noita polttimoita on saanut vaihdella uusiin autoihin "oikein urakalla".. :roll:
Ja sanoi vinkkinä että parkit päälle kun autoa starttaa, niin kestäis kuulemma pitempään. Tiedä sitte onko vaan hatusta vedetty idea?? :?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Helmikuu 20. 18:32:46 2006

PowerUp kirjoitti:Siinä ei sitten nähtävästi auta kuin vaihtaa polttimot.. Aika jännä tuo värin vaihto. Yleensä ei syty ja sitten ei syty ollenkaan kun tulee tiensä päähän. Ja osram kuitenkin valmistaa loppupelissä aika laadukkaita polttimoita verrattuna biltemaan :D

Paljonkohan nuo nykyään maksaa irtomyynnissä? 50€/kpl? 100kpl laatikon tilaa niin tippuu taas luultavasti 40% 8) Näin ainakin muiden polttimoiden kohdalla..
Ei ihan 50e/kpl taida saada Suomesta ,ebaysta löytyy aika edullisesti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Maaliskuu 24. 16:04:14 2006

Nyt toimii molemmat , eikä nyt kuitenkaan ihan älyttömiä maksaneet polttimot.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Pe Maaliskuu 24. 23:19:06 2006

siipicossu kirjoitti:Nyt toimii molemmat , eikä nyt kuitenkaan ihan älyttömiä maksaneet polttimot.
Paljonkos tuli polttimoille kappalehinnoiksi..?

Edit; ja tuohon H7 polttimoiden kestoiän pidentämis- jippoon tuli sellainen varmistus, että jutussa voi olla aika vinhaa perääkin, että kannatta pistää parkeille startin ajaksi. Oli kaverin kanssa taannoin puhetta metsäkoneiden tietokoneiden ja puhelinten ongelmista, niin kaveri meinasi että monesti valot päällä startatessa sammuu jostakin valopatteristosta polttimo. Ajon aikana harvemmin, mutta yleensä starttihetkellä.. Polttimot pääsääntöisesti noissa koneissa 24v/70w H3, mutta en näe syytä miksi ei pitäisi paikkaansa H7:n kanssa..
Viimeksi muokannut PowerUp, Pe Maaliskuu 24. 23:28:28 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Maaliskuu 24. 23:23:47 2006

Hintaluokka?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Maaliskuu 25. 14:24:11 2006

57e postikuluineen yhteensä kotiinkannettuina.
Paikka mistä löysin oli saksan ebay.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin