MT75:n keskitintappi?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

MT75:n keskitintappi?

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Huhtikuu 4. 11:39:40 2006

Jou hou... Vähän tarkistusta kaipailisin millainen tuo MT75:n kardanin keskitintappi on? Itselläni on laatikossa vain pieni vihreä muovinen holkkimainen reikä siinä keskellä, johon en sen kummemmin ole kiinnittänyt huomiota. Eilen kuitenkin täälä Pohjanmaan lakeuksilla näin tien sivussa DOHC Sierran MT75 askin jossa tuo tappi oli ihan selkeä tappi.

Miten se on kiinni ja onko se V6 MT75:ssa erilainen?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ke Huhtikuu 5. 11:21:04 2006

Pitää illalla tarkistaa, mulla on yks neliveto V6 aski hyllyssä..
#350

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ke Huhtikuu 5. 19:09:22 2006

Ainakin Cossun 4x4 ja V6 4x4 lootassa on saman kokonen keskitintapin reikä, n. 15mm ja muistaakseni DOHC takavedossa on sama..tutkitaan asiaa kun pääsen takavetolootan luo..Nii ja se kartaaninpätkä minkä lähetin oli DOHC-scorpiosta, eikös siinäkin ollut saman paksuinen tappi..?
#350

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Huhtikuu 5. 23:11:42 2006

cosworthman kirjoitti:Ainakin Cossun 4x4 ja V6 4x4 lootassa on saman kokonen keskitintapin reikä, n. 15mm ja muistaakseni DOHC takavedossa on sama..tutkitaan asiaa kun pääsen takavetolootan luo..Nii ja se kartaaninpätkä minkä lähetin oli DOHC-scorpiosta, eikös siinäkin ollut saman paksuinen tappi..?
Siinä lähettämässäsi kardanin pätkässä on muovinen holkki. Kuin ohjain tapille. Ja siinä näkemässäni DOHC:n laatikossa oli siis tappi pystyssä. Nyt tässä pähkäilenkin että miten tuossa V6 sovelluksessa asiat on... Kuuluuko siis tappi olla kardanissa vai laatikossa?

Ja loppupeleissä... Onko tolla tapilla jotain vitun virkaa? Ei mulla ainakaan kardaania asentaessa ollut väljää tms. liikkumavaraa yhtään mihinkään. Kolmen kiinnitysruuvin sovitukset oli tosi tiukat.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » To Huhtikuu 6. 8:22:02 2006

Minulla uuden V6 MT75 laatikon mukana oli se tappi.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Huhtikuu 8. 20:53:08 2006

MouTine kirjoitti:Ja loppupeleissä... Onko tolla tapilla jotain vitun virkaa? Ei mulla ainakaan kardaania asentaessa ollut väljää tms. liikkumavaraa yhtään mihinkään. Kolmen kiinnitysruuvin sovitukset oli tosi tiukat.
Sillä on se virka, että kardaanista ei tule epäkeskeinen vaikka kumi myötää vedossa. Ja se kumi voi olla jo valmiiksi epäkesko. Ilman sitä tappia kardaani tärisee melkovarmasti. Omaan taunukseen sorvasin sovitteen siihen kardaanin tumppiin (type9, mutta vastaava kuminivel, tosin eri päin ilmeisesti) ja laitoin sopivan, semmosen laakerin näkösen pallonivelen.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin