2.0 ohc (sierra) etupalkin vahvistus.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
tommi.r
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
- Paikkakunta: Orimattila
2.0 ohc (sierra) etupalkin vahvistus.
Haulla löytyi 336 osumaa.. Niin paljon luettavaa,ettei jaksanut rullara kaikkia aiheita läpi. Jos joku viitsisi kertoa kuinka tuohon palkkiin tehdään vahvistukset tai ne hitsaukset jotka ovat asiamukaiset. Hieman hankala selittää mihin tarpeeseen tulee ,mutta tarkoitus olisi tehdä jäykempi kuin alkuperäinen..
Palkkiahan ei saa leikellä mitenkään, vaan pelkkää saumaa/ lattarautaa . tarkoitus olisi saada hyväksyttävä + 20kg kone samaan palkkiin. Entäs V-6 sierran koneen palkki, lienee sama kuin 2.0 oharin?
Valaiskaa laiskaa ja tyhmää...
Escort XR3i cabriolet
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
b) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita painavamman moottorin massa on korkeintaan 20 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa; jos vaihdettavan moottorin massa on yli 10 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa, tulee moottorin alla olevalle akselistolle kohdistuva massan lisäys kompensoida vastaavasti siirtämällä varusteita tai keventämällä korin osia.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
Eli tosta kun lukee niin näyttää siltä ettet joudu tekeen palkkiin mitään muutoksia.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
Eli tosta kun lukee niin näyttää siltä ettet joudu tekeen palkkiin mitään muutoksia.
Jäsen #606
-
tommi.r
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
- Paikkakunta: Orimattila
Juurikin niin.. oli suurinpiirtein tiedossa .KIITOS
mutta jos haluaa vahvistaa niin miten se tehdään?
Eli siis akku takakonttiin. Mielenkiintoista tekstiä...
2. Muutokset eivät saa heikentää auton liikenneturvallisuuteen vaikuttavia ominaisuuksia eivätkä oleellisesti lisätä ohjauslaitteisiin, akselistoihin, jarruihin, voimansiirtoon tai kantaviin rakenteisiin ajon aikana kohdistuvia rasituksia. Auton rakenneosaa, varustetta tai ominaisuutta, jonka on auton käyttöönottoajankohtana edellytetty olevan E-säännön, direktiivin tai FMVSS-standardin mukainen, ei saa auton käytössä vaihtaa tai muuttaa siten, että sanotut käyttöönottoajankohdan mukaiset tai niitä uudemmat vaatimukset eivät täyty. Tarvittaessa vaatimuksenmukaisuudesta on esitettävä selvitys.
Eli palkin vahvistus/muutoksista on esitettävä todistus=Tarvittaessa vaatimuksenmukaisuudesta on esitettävä selvitys.
Eli siis akku takakonttiin. Mielenkiintoista tekstiä...
2. Muutokset eivät saa heikentää auton liikenneturvallisuuteen vaikuttavia ominaisuuksia eivätkä oleellisesti lisätä ohjauslaitteisiin, akselistoihin, jarruihin, voimansiirtoon tai kantaviin rakenteisiin ajon aikana kohdistuvia rasituksia. Auton rakenneosaa, varustetta tai ominaisuutta, jonka on auton käyttöönottoajankohtana edellytetty olevan E-säännön, direktiivin tai FMVSS-standardin mukainen, ei saa auton käytössä vaihtaa tai muuttaa siten, että sanotut käyttöönottoajankohdan mukaiset tai niitä uudemmat vaatimukset eivät täyty. Tarvittaessa vaatimuksenmukaisuudesta on esitettävä selvitys.
Eli palkin vahvistus/muutoksista on esitettävä todistus=Tarvittaessa vaatimuksenmukaisuudesta on esitettävä selvitys.
Escort XR3i cabriolet
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
ja päivän mulkun kommenttia taas:
etupalkki on kans sellainen osa että jos sitä vahvistamalla meinaat parantaa niin luokkasaumaa sit vaan ja lujuuslaskelmaa kehiin (jos siis mentäis kirjan mukaan).
samaan kastiin kuuluvat mm. erillinen (=irrotettava) taka-akselipalkki, tukivarret jne eli niitä ei saa lain mukaan hitsaamalla korjata / vahvistaa.
etupalkki on kans sellainen osa että jos sitä vahvistamalla meinaat parantaa niin luokkasaumaa sit vaan ja lujuuslaskelmaa kehiin (jos siis mentäis kirjan mukaan).
samaan kastiin kuuluvat mm. erillinen (=irrotettava) taka-akselipalkki, tukivarret jne eli niitä ei saa lain mukaan hitsaamalla korjata / vahvistaa.
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Mites on tukivarsien kanssa joissa on tehtaalta asti jo jenka, eli siihen kierretään tehtaalla muttereilla joku paska, jolla se pysyy sitten näennäisesti kiinni jossain pellissä?samiharju kirjoitti:ja päivän mulkun kommenttia taas:
etupalkki on kans sellainen osa että jos sitä vahvistamalla meinaat parantaa niin luokkasaumaa sit vaan ja lujuuslaskelmaa kehiin (jos siis mentäis kirjan mukaan).
samaan kastiin kuuluvat mm. erillinen (=irrotettava) taka-akselipalkki, tukivarret jne eli niitä ei saa lain mukaan hitsaamalla korjata / vahvistaa.
Entäs UNIBALL-nivelien laillisuus, mikäli ne saa kiinnitettyä kunnolla ilman tukivarsiin tai kiinnityspisteisiin tehtäviä muutoksia?
EDIT: Lisää asiaa pikkasen sivussa aiheesta: Mikä sääntö kieltää "pedalboxin" asentamisen, jos kaikki säädöt ja purkit siirretään konehuoneeseen? Vai kieltääkö sitä mikään. Kaverilla tulossa ongelmia alkuperäisen pääsylinterin ja tehostajan kanssa.
Jäsen #606