Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Nevada
- Viestit: 178
- Liittynyt: Pe Syyskuu 10. 0:07:54 2004
- Paikkakunta: Kustavi
Viesti
Kirjoittaja Nevada » Su Huhtikuu 30. 21:05:53 2006
Probleemi on seuraavanlainen:
Oma iS:n pumppu (vm. -86) vuotaa tosin vain liittimestä tai sen vierestä. Ulkonäkö on semmoinen, että kun alkaa aukaisemaan liittimiä voi se revetä vierestä.
Hyllyssä on Laserista (tekniikanvaihto XR4x4) irroitettu pumppuyksikkö, semmoinen omassa peltikehikossa oleva.
Kyselen siis, sopiiko tuo ko. pumppuyksikkö iS:n vastaavan tilalle bolt on-periaatteella. iS:ssähän on se paineentasaaja heti pumpun päässä ja siinä toisessa on semmoinen isompi, ilmeisesti myös paineentasaaja pumpun vieressä letkulla yhdistettynä.
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja qreippi » Su Huhtikuu 30. 21:20:46 2006
kokeile? luulisin et menee ihan bolt on

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » Su Huhtikuu 30. 22:46:40 2006
Se on takaiskuventtiili siinä pumpun päässä ja erillinen mokkula pumpusta on paineakku / paineentasaaja. Banjo-liitoksen koosta en tiedä, mutta jos sopii ja Xr:n pumppu on ehjä niin toimii. Se on jopa tehokkaanpikin, kun kerta rajummasta autostakin on.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » Ma Toukokuu 1. 10:08:44 2006
Mihin asti is:n tai xr:n pumpun tuotto riittää?
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ma Toukokuu 1. 18:43:33 2006
ytte kirjoitti:Mihin asti is:n tai xr:n pumpun tuotto riittää?
XR ~400hv.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » Ma Toukokuu 1. 19:01:39 2006
jjs kirjoitti:ytte kirjoitti:Mihin asti is:n tai xr:n pumpun tuotto riittää?
XR ~400hv.
varmaan k-jetin pumppu?
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ma Toukokuu 1. 22:18:51 2006
IS:n pumppu on aika onneton, mutta kyllä se johonkin 200 heppaan asti riittää.
K-jetroniccivehkeitten pumput on yleensä aika jytkyjä. Mulla on tossa taunuksessani nyt 280 twincam mersun bensapumppu, joka on sekin K-jetronicilla. Pumppu on isohko.
Viimeksi muokannut
olafu, Ke Huhtikuu 9. 21:52:48 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Ti Toukokuu 2. 0:40:56 2006
Luulisi, että se IS:n pumppu riittää ainakin vähän vakiota pidemmälle, vaihdoin omaani jonkun Opelin pumpun, joka oli muuten vastaava Bosch, mutta n. kolmanneksen pienempi halkaisijaltaan. Riittää ihan hienosti. Eikä ole mitään paineenvaraajia.
-
Nevada
- Viestit: 178
- Liittynyt: Pe Syyskuu 10. 0:07:54 2004
- Paikkakunta: Kustavi
Viesti
Kirjoittaja Nevada » Ke Toukokuu 3. 11:08:19 2006
Se paineakkuhan on tarkoitettu jättämään paine järjestelmään koneen sammuttamisen jälkeen, siis tavallaan takaiskuventtiili. Jos kerran iS:n pumpun päässä on myös takaiskuventtiili, sehän ajaa saman asian kuin XR:n pönttö
Tuossa XR:n pumpussa on bensaletkun banjoliittimen sisällä joku jousellinen hässäkkä ja sen päällä vain tulppa. Onko iS:n liittimen sisällä samanlainen, vai hoitaako se varsinainen takaiskuventtiili sen hässäkän homman
