Bensapumppu iS vs. XR4x4

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Nevada
Viestit: 178
Liittynyt: Pe Syyskuu 10. 0:07:54 2004
Paikkakunta: Kustavi

Bensapumppu iS vs. XR4x4

Viesti Kirjoittaja Nevada » Su Huhtikuu 30. 21:05:53 2006

Probleemi on seuraavanlainen:
Oma iS:n pumppu (vm. -86) vuotaa tosin vain liittimestä tai sen vierestä. Ulkonäkö on semmoinen, että kun alkaa aukaisemaan liittimiä voi se revetä vierestä. :evil:

Hyllyssä on Laserista (tekniikanvaihto XR4x4) irroitettu pumppuyksikkö, semmoinen omassa peltikehikossa oleva.

Kyselen siis, sopiiko tuo ko. pumppuyksikkö iS:n vastaavan tilalle bolt on-periaatteella. iS:ssähän on se paineentasaaja heti pumpun päässä ja siinä toisessa on semmoinen isompi, ilmeisesti myös paineentasaaja pumpun vieressä letkulla yhdistettynä.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Su Huhtikuu 30. 21:20:46 2006

kokeile? luulisin et menee ihan bolt on :P
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Huhtikuu 30. 22:46:40 2006

Se on takaiskuventtiili siinä pumpun päässä ja erillinen mokkula pumpusta on paineakku / paineentasaaja. Banjo-liitoksen koosta en tiedä, mutta jos sopii ja Xr:n pumppu on ehjä niin toimii. Se on jopa tehokkaanpikin, kun kerta rajummasta autostakin on.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Toukokuu 1. 10:08:44 2006

Mihin asti is:n tai xr:n pumpun tuotto riittää?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Toukokuu 1. 18:43:33 2006

ytte kirjoitti:Mihin asti is:n tai xr:n pumpun tuotto riittää?
XR ~400hv.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Toukokuu 1. 19:01:39 2006

jjs kirjoitti:
ytte kirjoitti:Mihin asti is:n tai xr:n pumpun tuotto riittää?
XR ~400hv.
varmaan k-jetin pumppu?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Toukokuu 1. 22:18:51 2006

IS:n pumppu on aika onneton, mutta kyllä se johonkin 200 heppaan asti riittää.

K-jetroniccivehkeitten pumput on yleensä aika jytkyjä. Mulla on tossa taunuksessani nyt 280 twincam mersun bensapumppu, joka on sekin K-jetronicilla. Pumppu on isohko.
Viimeksi muokannut olafu, Ke Huhtikuu 9. 21:52:48 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Toukokuu 2. 0:40:56 2006

Luulisi, että se IS:n pumppu riittää ainakin vähän vakiota pidemmälle, vaihdoin omaani jonkun Opelin pumpun, joka oli muuten vastaava Bosch, mutta n. kolmanneksen pienempi halkaisijaltaan. Riittää ihan hienosti. Eikä ole mitään paineenvaraajia.

Nevada
Viestit: 178
Liittynyt: Pe Syyskuu 10. 0:07:54 2004
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Nevada » Ke Toukokuu 3. 11:08:19 2006

Se paineakkuhan on tarkoitettu jättämään paine järjestelmään koneen sammuttamisen jälkeen, siis tavallaan takaiskuventtiili. Jos kerran iS:n pumpun päässä on myös takaiskuventtiili, sehän ajaa saman asian kuin XR:n pönttö :shock:

Tuossa XR:n pumpussa on bensaletkun banjoliittimen sisällä joku jousellinen hässäkkä ja sen päällä vain tulppa. Onko iS:n liittimen sisällä samanlainen, vai hoitaako se varsinainen takaiskuventtiili sen hässäkän homman :?:

Vastaa Viestiin